op zoek naar luchtkoeler

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-03 15:07
Hey,

Ik had eigenlijk een paar vraagjes. Ik ben van plan om een nieuwe koeler te kopen en ik zit nu forums etc. wat rond te neuzen op zoek naar een goede koeler waarbij ik zie dat de Thermalright Ultra-120 eXtreme nog steeds de beste is. Is dit ook zo?

Ik heb een Gigabyte P35-DQ6 moederbord dus dat zou moeten passen. Alleen ik zag dat er geen fans bijgeleverd waren dus ik wil er dan graag 2 fans bijkopen. Welke fans raden jullie mij aan? En zitten er wel bevestiginsclipjes of iets bij die koeler zodat ik die fans er zo op kan klikken?

alvast bedankt :D

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Lijken me allemaal dingen die google mij binnen vijf minuten kan geven. Kijk voor de fans anders even bij de product survey van t.net, staan veel goeie reviews van fans.

Google eerste hit bijna. http://www.thermalright.c...duct_ultra120_extreme.htm Genoeg links om elke vraag te beantwoorden en veel vergelijkingen met andere A-koelers.

[ Voor 35% gewijzigd door TeXiCiTy op 09-12-2007 12:56 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:31
Eigenlijk zijn dit zaken die je allemaal prima zelf uit had kunnen zoeken, maargoed.

Bij de luchtkoelers hoort de thermalright zeker nog tot een van de beste. Verder heb je ook nog een scythe, maar de verschillen in temperatuur zijn volgens mij niet zo groot.

Bij de thermalright worden clips meegeleverd om de ventilatoren te bevestigen.

Verder is de keuze van de ventilatoren helemaal persoonlijk. Wil je liever stilte, of de allerbeste koelig? Of liever een tussenweg?

• Destroyertje
@TexiCity
vaak worden reviews geschreven op het moment dat zo'n ding uitkomt. Nu kan dat toch veranderd zijn :)

@aapenootjes
Ahh k dacht ik ook al maar ja misschien is er laatst wel betere koeler uitgekomen. Daarom dacht ik kan het in ieder geval even vragen.

Ik zoek denk ik een goede middenweg. Heb op dit moment 4 casefans van zalman 120mm in mijn kast. Deze gekocht omdat Zalman over het algemeen wel kwaliteit levert maar er zullen vast betere zijn :)

[ Voor 64% gewijzigd door Destroyertje op 09-12-2007 13:03 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Destroyertje schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:59:
vaak worden reviews geschreven op het moment dat zo'n ding uitkomt. Nu kan dat toch veranderd zijn :)
Inmiddels is de koeler een stuk beter geworden door drivers ofzo :?

• Destroyertje
er kunnen toch nieuwere koelers uitgekomen zijn. :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:49
Review
En er zitten dus clipjes bij om de fans erop de drukken.

Maar natuurlijk had je dit zelf ook al gevonden..

• Destroyertje
jep van aapenootjes :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Bitage schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:05:
Review
En er zitten dus clipjes bij om de fans erop de drukken.

Maar natuurlijk had je dit zelf ook al gevonden..
Dat is een ander model dan wat TS aangeeft hoewel de clipjes wel hetzelfde zullen zijn. Je bent in de war met deze: http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943

Hier ook een review van een groot aantal koelers: http://www.hexus.net/content/item.php?item=8757&page=1

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het hangt er vanaf wat je wilt bereiken met de nieuwe koeler. Een Arctic Freezer is misschien ook een optie.

• Destroyertje
Ik wil een koeler die zo goed mogelijk koelt :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Destroyertje schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:40:
Ik wil een koeler die zo goed mogelijk koelt :)
Wat moet je koelen? En klok je de boel over? Zo nee en heb je een C2D, dan is een Arctic Freezer echt de beste keuze als je ook naar de prijs kijkt. Zeer stil, houdt de boel koel en is verre weg de goedkoopste van de goede koelers.

zucht, met wat bedoel ik: wat voor cpu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 09-12-2007 14:11 ]

• Destroyertje
Ik wil graag overclocken en ik heb een Core 2 Quad 6600. En ik wil de processor koelen :P

Daarbij wil ik gewoon de 'beste' luchtkoeler hebben. En met beste bedoel ik diegene die het beste koelt.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
In dat geval misschien de Thermalright IFX-14?

• Destroyertje
Ik weet niet of die op mijn moederbord past (Gigabyte P35-DQ6). Ik heb ook geen goede tests gezien op internet waarbij de IFX-14 werd vergeleken met de Ultra-120 eXtreme.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
de ifx 14 schijnt niet beter te koelen als de TRUE 120

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is, zoals al aangegeven, makkelijk zelf uit te zoeken via wat reviews etc :)
Gewoon even naar de datum kijken, dan zit je redelijk safe.. En over fans is ook veel te vinden (overigens worden die niet zo snel geupdate.. Is een vrij universele markt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.