Toon posts:

geen draadloze verbinding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat ik bij het opstarten geen draadloze netwerkverbinding krijg, terwijl hij het netwerk wel "ziet".
De enige manier is om het accespoint te resetten, daarna kan ik er weer op.
Als ik de netwerkkaart aan/uitschakel via netwerkverbindingen helpt niet.
Waarschijnlijk in het registry of in de eigenschappen van de netwerkkaart wat ik moet veranderen, maar wat?
De instelling staat overigens wel op automatisch verbinding maken bij opstarten.

Iemand een idee? _/-\o_

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 16:54
Ik heb dit ook een tijdje gehad.

Ik kan het niet verklaren, maar ik heb het opgelost door mijn access point op een ander kanaal te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem nu eens op een vast kanaal gezet ipv. autmatisch, zal eens kijken of het helpt!

Thnx voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat was het dus niet. Heb de WEP codes van PC en router met elkaar vergeleken en gesynchronisseerd. Vast kanaal gekozen, maar wanneer ik de PC opnieuw start is mijn verbinding weg.
Start ik dan de router opnieuw op heb ik weer verbinding.
Puzzel :? :?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toevallig aparte software wat je draadloze netwerkinstellingen beheert in gebruik op de computer? (ipv de standaard windows xp software)

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al verwijderd. Heb hem wel via de windows wireless configurator aan laten koppelen.
De netwerk wizard er op losgelaten etc. etc.
Heb hetzelfde probleem ook met mijn laptop.
In de router heb ik ook de DHCP server uitgezet en vaste IP adressen toegekend.
Het enige waar ik aan denk is dat mijn webserver of modem DHCP adressen uitdeelt en het dan niet lukt oid.
Hou zou ik dit kunnen checken, voor mijn idee staat het op mijn speedtouch gewoon uit.
De webserver (voor DNS en mail) is een ubuntu server.
De PC en laptop zijn Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het zelf gevonden heb.
Mijn vorige router was kapot gegaan, en daarom vervangen. Om zo min mogelijk problemen te krijgen (dacht ik) had ik het MAC adress gecloond.
Heb nu het MAC adres weer terug gezet naar het oorspronkelijk vanuit de fabriek komende MAC adress.
De PC nu zes keer zonder problemen geherstart.
Nu van de week nog even verder kijken, werd er al gek van! 8)7
Pagina: 1