WRT54G icm met @Home?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 13:32
hallo luitjes,

mijn moeder wil graag draadloos internet door het huis heen hebben icm met een @Home abbo, ik had hier eerst een D-Link AccessPoint voor, en dit werkte ook als een zonnetje. maar nu is er daar een 2de computer bij gekomen en moest ik dus een router installeren :'(

deze router is dus een Linksys WRT54G, ik heb deze via de webinterface ingesteld, en ik heb WPA2 en Wireless enzovoort goed ingestelt gekregen. maar ik krijg geen internet :S

ik krijg van de router netjes een DHCP IP, Gateway, en DNS Server IP (allemaal ip van de Linksys) maar als ik dan in FF een pagina probeer te openen dan moet je even wachten en daarna zegt hij dat hij die site niet kan vinden.... :/

in de router heb ik onder WAN opties, Automatic - DHCP gekozen, en de routername veranderd in de door @Home geleverede naam (CC1145***), daar onder kan ook nog inlog naam ofzo worden ingevoerd maar die heb ik niet van @Home gekregen volgens mij.

weet iemand wat ik hier fout doe? want volgens mij staat alles nu goed ingestelt maar internet ho maar :(

ik heb al gegoogled op o.a. linksys wrt54g met @home howto enz. maar geen antwoord kunnen vinden op een aantal, het moet gewoon werken posts na dan :(

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Het zou behoorlijk plug & play moeten zijn (wat eigenlijk hetzelfde betekend als "het zou moeten werken" inderdaad :P), je hoeft zelfs de hostname niet meer in te geven. Krijg je wel een IP- adres van @home?

Ik weet alleen niet of ze misschien nog iets met het MAC-adres doen, misschien dat je het MAC-adres van het AP kan klonen in de router? Maar volgens mij is zelfs dat normaal gesproken niet nodig :).

[ Voor 33% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-12-2007 12:07 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Even het modem van @home aan en uit doen. Dan krijg je waarschijnlijk wel een IP.

• !GN!T!ON
nee de als ik via wireless verbind met de router dan krijg ik een IP van de router (192.168.1.3 ofzo) dit moet volgens mij ook, aangezien ik meerdere pc's wil aansluiten en @home volgens mij maar 1 IP adress weg geeft

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
!GN!T!ON schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:07:
nee de als ik via wireless verbind met de router dan krijg ik een IP van de router (192.168.1.3 ofzo) dit moet volgens mij ook, aangezien ik meerdere pc's wil aansluiten en @home volgens mij maar 1 IP adress weg geeft
Ja, dat klopt ook als het goed is als je in de webinterface kijkt zal er ergens een WAN adres moeten staan. Die je van @home krijgt. Zie http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=2000373642B09.
Hier staat een snelle handleiding. Je hoeft namelijk alleen maar het CC nummer in te vullen bij hostname.
!GN!T!ON schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:12:
ok, ik zal vanmiddag als ik er ben even naar kijken, nadat ik het modem van @home heb gereset (is het clonen van het mac adress ook nog nodig tegenwoordig?)
Nee, het clonen van Mac adres is niet nodig. Gewoon kabel vanaf het modem in de WRT54-G in de WAN poort stoppen, Hostname invullen en dan even modem aan en uit dus van @home, dan even kijken of je een IP krijgt. Bij status helemaal rechts in de webinterface kun je volgens mij zien of je een ip hebt gekregen en anders even release en renew doen. Succes in iedergeval.

[ Voor 51% gewijzigd door MasterMike op 09-12-2007 12:18 ]

• !GN!T!ON
ok, ik zal vanmiddag als ik er ben even naar kijken, nadat ik het modem van @home heb gereset (is het clonen van het mac adress ook nog nodig tegenwoordig?)

EDIT:

Geweldig ik ga het vanmiddag even proberen :)

[ Voor 15% gewijzigd door !GN!T!ON op 09-12-2007 12:16 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
Controleer eens even of je de domein naam van de router en de werkgroep van je pc wel goed hebt ingevoerd. Ik heb namelijk dezelfde router, heb zelf nooit problemen mee gehad.

• !GN!T!ON
dus ik stel bij die router als domein in bijv, workgroup en bij mijn netwerk settings op die computer ook workgroup? of bedoel je iets anders?

• PCMedic
nee.
Je stelt bij domein groep de naam die je van @home hebt gekregen, zie hiervoor het mapje van @home. Deze naam is niet CC.... maar eerder plaats.provincie.home.nl
Wat betreft als werkgroep moet je volgens mij @home invullen. Weet het niet meer zeker.. maar dat staat wel in het mapje wat je van @home hebt gekregen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PCMedic schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:51:
nee.
Je stelt bij domein groep de naam die je van @home hebt gekregen, zie hiervoor het mapje van @home. Deze naam is niet CC.... maar eerder plaats.provincie.home.nl
Wat betreft als werkgroep moet je volgens mij @home invullen. Weet het niet meer zeker.. maar dat staat wel in het mapje wat je van @home hebt gekregen.
Zou absoluut niet nodig moeten zijn. Zoals al eerder gezegd, zelfs de cc naam is niet meer nodig tegenwoordig.

Modem uit en aan zou al veel moeten helpen.

• PCMedic
Beekforel schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:05:
[...]

Zou absoluut niet nodig moeten zijn. Zoals al eerder gezegd, zelfs de cc naam is niet meer nodig tegenwoordig.

Modem uit en aan zou al veel moeten helpen.
Waarom niet gewoon proberen en je niet richten tot één oplossing?
Als het op de ene manier niet werkt gewoon het andere proberen.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-03 13:30
Ik heb ook @home met een WRT54G hiervoor werkte alles perfect maar nu moest ik een nieuw modem en kreeg ik een sientific atlanta van @home maar sinds toen krijg ik het voor geen meter aan de praat als ik de WRT54G ertussen uit haal werkt alles perfect maar met die er tussen krijg ik problemen met DNS mischien het zelfde probleem als !GN!T!ON?

EDIT: Heb naar veel kloten met de WRT54G eindelijk alles goed draaiende wat het probleem was weet ik niet maar het werkt wel eindelijk 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Knuckless op 10-12-2007 23:18 ]

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Pagina: 1