Toon posts:

wireless internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een sitecom WL-173broadband router en een sitecom WL-171 wireless network pci card gekocht.
Er was mij verteld dat instaletie erg eenvoudig zou zijn.

Heb eerst de driver van de pci card geinstalleerd, vervolgens aangesloten.
Toen de router aangesloten.
Ik kan de router via mijn computer zien, verbinding is 100%
Echter als ik op het ip adress van mijn router de computernaam van mijn internet provider instel vervolgens wacht.
Lukt het me niet om op internet te komen.
(heb ook al nieuwe firmware geinstaleerd ivm @home).

IP adres en dns serveradres worden automatisch toegewezen.

wie kan mij helpen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 16:54
Meestal zit er zo'n installatie wizard bij een router, heb je die al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:20:
Meestal zit er zo'n installatie wizard bij een router, heb je die al gedaan?
jazeker, ik heb het via de wizzard gedaan.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 16:54
In de web interface van de router kan je de WAN gegevens zien, kan je die eens hier posten?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:06
Ik ben geen @home gebruiker, maar als ik me goed herinner is dit een kabelaansluiting en geen adsl. (als dit niet klopt kun je mijn post negeren)

In de manual (http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2761) onder stap 4.3 lees ik "Kloon het MAC adres". Dit moet dan het adres zijn waamee je je bij @home geregistreerd hebt. (Door het veranderen van je netwerkadapter is ook je MAC veranderd) Zelf sluit ik dit soort routers eerst even via UTP aan alvorens het wifi deel te configureren. Je kunt dan je MAC simpel klonen zonder typo's en pas als dit werkt het wifi deel configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:33:
In de web interface van de router kan je de WAN gegevens zien, kan je die eens hier posten?
Hoe kan ik die vinden, ik zie alleen een regel waarop staan wan link is down.

sorry ben echt een noob in dit soort dingen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die manual compleet gevolgt jeronimo, ook gebruik ik de juiste computernaam, die de prvider gegeven heeft

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-03 22:12
Volgens mij moet je bij @home in de oude situaties een host name invullen, die begint met ccxxxxxx-a. Als dat bij jou ook het geval is, dan moet je die host name invullen in je router onder " host name". Je kan, aan de manual te zien, ook de wizard gebruiken, maar die biedt weinig soelaas zo te horen.
Heb je bij de PC die eerst direct aan het modem hing wel de computernaam aangepast? Want het wil nog wel eens voorkomen dat er problemen ontstaan als je de host name in de router zet en tegelijk ook als computernaam instelt.
En als je zeker weet dat je de host name goed hebt ingevuld, heb je vervolgens de modem ook even van de stroom gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Genji schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:01:
Volgens mij moet je bij @home in de oude situaties een host name invullen, die begint met ccxxxxxx-a. Als dat bij jou ook het geval is, dan moet je die host name invullen in je router onder " host name". Je kan, aan de manual te zien, ook de wizard gebruiken, maar die biedt weinig soelaas zo te horen.
Heb je bij de PC die eerst direct aan het modem hing wel de computernaam aangepast? Want het wil nog wel eens voorkomen dat er problemen ontstaan als je de host name in de router zet en tegelijk ook als computernaam instelt.
En als je zeker weet dat je de host name goed hebt ingevuld, heb je vervolgens de modem ook even van de stroom gehaald?
Toevallig heb ik net ook ff gebeld naar @home om mijn naam te verifieren en zij gaf mij de zelfde tip om de modem even te resetten.

Ik heb het net gedaan en dit is mijn eerst berich wireless!!!!

bedankt voor de tip(s)

ik kan vooruit
Pagina: 1