Nvidia 8600M GT Drivers niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in diverse posts dat nieuwe drivers installeren voor deze kaart wel lukt, ik heb sinds kort een Alternate Extreme met een 512 MB Nvidia 8600M GT kaart erin met drivers uit het jaar nul!

Als ik die dingen probeer zoals in de posts genoemd dan krijg ik uiteindelijk de volgende melding van het Nvidia setup program:

The System has not been modified. To install this program at a later time, run the installation again.
Click finish to exit the wizard.

Ik krijg ook regelmatig de melding dat ik geen Vista 32 bits draai en dat daarom de drivers niet geinstaleerd worden, een restart van Vista lost dat op maar dan krijg ik weer die eerste melding of de melding dat mijn drivers up to date zijn :(

Dit heb ik geprobeerd met de 163.75 Nvidia driver met de inf van LaptopVideo2Go en ook de 163.75
ook geprobeerd met de beta 169.12 Nvidia driver met wederom de inf van LaptopVideo2Go.

Is er nog een andere mogelijkheid om de laatste drivers te installeren, desnoods handmatig of zo.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Geeft hij daarvoor ook nog een fout? Lijkt er ergens op dat je de inf niet hebt zitten overwriten. Handmatig kun je proberen via apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb file wel overwritten, net nog gecontroleerd en het is de gemodded inf met daarin de juiste 8600m gt driver met dev_id 407 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden!

Heb van deze site:

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16428

En ja, hij is weer online!

De laatste drivers voor de 8600M GT gedownload en geinstalleerd en het werkt perfect! Crysis, draaide onder mijn oude drivers in de hoogste settings absoluut niet goed maar met deze laatste drivers de 169.17 versie perfect. Althans, voor mij perfect, het kan natuurlijk nog altijd beter, dat ben ik met iedereen eens maar ik vind dat op de hoogste settings het spel goed speelbaar is.

Het enige wat ik heb gedaan is de inf gemod, ik heb de dev_id 402 overschreven met de dev_id van mijn grafische kaart en dat is voor de 8600M GT 407 :P Je moet wel alle 402, niet in bepaalde strings, overschrijven, ik geloof dat het 3 keer is. Bestand saven en setup draaien, ik kreeg nu de melding dat deze drivers niet gecertificeerd waren of zo iets maar ik kon er wel voor kiezen om door te gaan wat ik uiteindelijk gedaan heb. Computer opnieuw opgestart en gecontroleerd of de juiste driver geinstalleerd was en ipv de driver van juli dit jaar heb ik nu eindelijk de driver van 27 november jongsleden.

Echt een aanrader! Heb Halo 2 draaien die onder mijn oude drivers dan wel dan niet werkte en BSOD's had, nu heb ik zonder problemen het eerste level volledig uit kunnen spelen!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 09:16
THX dit hielp enorm!!! eigenlijk best makkelijk.. maarja.. altijd goed kijken!

het bestand heet trouwens setup.xxx onder Vista-64..

finaly....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande heb ik per abuis in een ander topic geplaatst, maar het hoort hier thuis.

Ik heb een BTO 17w25 met Go 8600M GT. Dit systeem draait met vista ultimate 64 bit. Driver versie is 7.15.11.119 (27-4-2007). Ik heb driver versie 169.25 voor vista 64 bit gedownload van http://www.laptopvideo2go.com/ met de gemodde inf. Installeren van de driver via stuurprogramma bijwerken lukt niet. Ik krijg als resultaat dat de beste/nieuwste drivers reeds zijn geïnstalleerd. 169.25 is echter toch een nieuwere versie?

Hierboven heb ik gelezen dat het wel lukt wanneer dev_id 402 moet worden vervangen door 407. De string dev_id kan ik echter niet vinden in de installatiebestanden. Ik hoop dat iemand kan verduidelijken wat ik nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 14:29
wheyman, ik begrijp het nu niet helemaal. 8)7 8)7

Als je de gemod info file + de 169.17 driver van http://www.laptopvideo2go.com download
je pakt eerst de driver uit daarna zet je de gemod info erover heen....

moet je daarna ook nog :
NVIDIA_G84.DEV_0402 -> veranderen in NVIDIA_G84.DEV_0407
Deze komt namelijk 2 keer voor?

ik hoop dat je zeg nee... want NVIDIA_G84.DEV_0407 komt ook al 2 keer voor?

_/-\o_

Luck
Pagina: 1