Eerste paar surveys van een lid moeten gekeurd worden

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46
Môgge Tweakers, :)

Naar aanleiding van deze productsurvey start ik dit topic. Ik heb namelijk het idee dat de kwaliteit van de reviews erg omlaag gaat de laatste tijd. Allemaal mensen posten reviews dat nog net geen oneliners zijn, onleesbaar zijn door gebrek aan interpunctie, spelling en hoofdstukverdeling, en waar je dus niks aan hebt. Ze denken zeker dat de 250 woorden van een survey het maximale is dat je moet schrijven...

Ik stel voor (maar ik ben ook maar een simpel Tweakertje ;) ) dat de eerste paar reviews van een lid gekeurd moeten worden door een crewlid van Tweakers.net. Als dan een review niet door de keurig heenkomt, dan krijgt het lid de kans met het commentaar dat de moderator geeft, zijn product survey aan te passen. Of het lid geeft het op (wat msn tienertjes al snel zouden doen) en verwijderd zijn survey. Dit zolang totdat het lid 2 goedgekeurde surveys heeft gefabriceerd, en vanaf dan kan hij zonder keuringen surveys schrijven en posten.

Op het moment wordt de surveydatabase enorm vervuild door surveys die niet eens in de buurt van de 'richtlijn' (zo noem ik het maar even) komen, allemaal surveys die even een korte ongefundeerde mening neerzetten, niet eens hun beoordelingen voor prijs, bouwkwaliteit, e.d neerzetten, de 'negatieve eigenschappen' en de 'positieve eigenschappen' langer maken dan de review zelf, groeten en tot ziens.

Ik verwacht niet zo'n review maar zulke reviews voor een harddisk of zulke reviews of deze voor een speakerset lijkt me toch wel wenselijk. Dit of dit lijkt mij ook nog wel kunnen, maar wel het minimale. Dit lijkt mij al te kort voor een laptop. Ik hoef denk ik niet nog meer dingen op te noemen ;)

Het lijkt me handiger om te voorkomen wordt dat een user slechte reviews blijft schrijven en dumpen dan dat slechte reviews gerapporteerd worden (ook niet altijd!) zoals nu gebeurt.
Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is, en dat jullie er wat mee doen.
Groeten,
Sebas

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 09-12-2007 09:24 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Óf ik heb mijn standpunt zo goed beargumenteerd dat jullie er stil van zijn, óf dit is niet zo'n druk forum. :p

Hoe dan ook... *KicK*

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik moet je hele relaas nog doornemen maar misschien is uberhaubt een " report " functie een idee?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Op zich zit er al waarde zat in het invullen van de scores voor de diverse aspecten van het product. In de review verwacht je daar dan een verantwoording voor, maar liever iets dan niets vind ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:07:
Op zich zit er al waarde zat in het invullen van de scores voor de diverse aspecten van het product. In de review verwacht je daar dan een verantwoording voor, maar liever iets dan niets vind ik.
Dat ben ik niet met je eens, aan alleen scores heb je vrij weinig zonder goede onderbouwing. Dankzij de onderbouwing kan iemand zien of de scores voor hem/haar ook relevant zijn.
Stel dat iemand bijvoorbeeld allemaal slechte punten geeft zonder onderbouwing. Dan weet je niet of die persoon gewoon een slecht humeur heeft of dat het product ook echt slecht is. Dat komt niet ten goede van de betrouwbaarheid van de gemiddelde cijfers.

Een report functie zou zeker een goed idee zijn. Maar daar is dit forum al voor bedoeld denk ik ...

@Sebazzz: Ik ben het met je eens ;)

Wel leuk dat mijn revieuw als een goed voorbeeld gezien word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is dit niet op te lossen door de reviews zelf door bezoekers te laten beoordelen?
Een "deze review was bruikbaar":
1 2 3 4 5

Als dat gecombineerd wordt met het verschijnen van de review verdwijnt dergelijke bagger vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:39:
Is dit niet op te lossen door de reviews zelf door bezoekers te laten beoordelen?
Een "deze review was bruikbaar":
1 2 3 4 5

Als dat gecombineerd wordt met het verschijnen van de review verdwijnt dergelijke bagger vanzelf.
Hmm dat is zeker een goed idee. Nog niet eens over nagedacht. Als we dan toch bezig zijn: In kunnen stellen vanaf welke score je reviews wilt zien bij je preferences van T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 14:57

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

We zijn al bezig om de Productsurveys aan te passen. Het is echter nu nog te vroeg om details bekend te maken of te vertellen wanneer de aanpassing gelanceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hades.NL schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:33:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, aan alleen scores heb je vrij weinig zonder goede onderbouwing. Dankzij de onderbouwing kan iemand zien of de scores voor hem/haar ook relevant zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. De onderbouwing is het enige op basis waarvan ik kan beoordelen of de survey uberhaubt enige waarde heeft. Vaak zie je bv dat mensen die een product nog maar net hebben bv positiever zijn dan na een lange tijd gebruik. Bij zaken als "features" en "bouwkwaliteit" is een onderbouwing absoluut vereist.

Surveys zonder onderbouwing of met een slechte onderbouwing / uitleg zijn het lezen niet waard.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dit moment worden er al niet bijzonder veel reviews gepost. Het verhogen van de drempel voor het schrijven van reviews is iets wat we absoluut niet willen, we willen in de toekomst juist het tegenovergestelde gaan bewerkstelligen. De productreviews hebben onder andere tot doel om gebruikers van de Pricewatch te helpen bij het maken van aankoopbeslissingen en dat lukt niet als er te weinig beoordelingen van producten aanwezig zijn.

We willen wel een betere scheiding in de kwaliteit van de reviews gaan bereiken door bezoekers de mogelijkheid te geven om reviews te waarderen zodat de beste reviews boven aan komen staan en goede reviews een hogere weging in de gemiddelde score van een product hebben dan minder goede reviews. Ook zullen de schrijvers van goede reviews daar meer karma voor krijgen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Femme schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:44:
Op dit moment worden er al niet bijzonder veel reviews gepost. Het verhogen van de drempel voor het schrijven van reviews is iets wat we absoluut niet willen, we willen in de toekomst juist het tegenovergestelde gaan bewerkstelligen. De productreviews hebben onder andere tot doel om gebruikers van de Pricewatch te helpen bij het maken van aankoopbeslissingen en dat lukt niet als er te weinig beoordelingen van producten aanwezig zijn.
Ik moet bekennen dat ik ook nog nooit een review heb geschreven... Verder dan shopsurveys ben ik niet gekomen. Los van het feit dat ik de optie "review schrijven" ook nooit echt opvallend ben tegengekomen, vraag ik me af of Tweakers niet wat te klein is voor "eigen" reviews. Want voor een review heb ik op Engelstalige websites al snel veel meer ervaringen te pakken.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het is de grootste techsite in Nederland dus als je ergens zou moeten zijn voor reviews van electronica lijkt t.net me geen slechte plek :)
Pagina: 1