vcore stabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even een vraag over de vCore, hoort die stabiel te zijn? En zo ja, wat is stabiel?

kortom: Moet ik een betere voeding als hij van 1.13 (in rust) naar 1.28 (in actie) heen en weer gaat?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sorry, m'n glazen bol is net in tienduizend stukjes kapotgevallen op de grond. Zonde, is het niet?

Kom, een beetje meer informatie mag wel. Specificaties, probleem, waar heb je zelf al gezocht, enzovoorts. Hier kan niemand iets mee :/

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:19
Hij bedoelt:
Idle Vcore 1.13
Stress Vcore 1.28

normaal?: ja.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, niet normaal. EIST en C1E voor Intel staan niet per definitie aan in de BIOS dus het kan zijn dat de processor vol door blijft tampen. Maar goed... daar hebben we te weinig info voor.

• Pikoe
  • Niet online
nouja, ik weet niet echt wat jullie nog meer willen weten, dit is het grafiekje wat speedfan mij geeft. (ik weet niet eens of dat betrouwbaar is)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2251/vcorein2.jpg

Maar het is het geval dat ik anderhalf jaar geleden een computer heb besteld, en ik kom er nu achter dat er net een ander type voeding in zit die ik had besteld. Namelijk maar een 280W, en dat lijkt me toch vrij weinig.

Hier verdere specs:

Video kaart NVIDIA GeForce 6600 (128 MB)
CPU Type intel core 2 6400, 2133 MHz (16 x 133)
voeding Zalman 280W ZM300B-APS
Harde schijf SAMSUNG SP2504C (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station BENQ DVD DC DW1670 SCSI CdRom Device

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik denk dat die voeding wel genoeg is voor je systeem, zalman is niet slecht. Als je het zeker wilt weten zou je even de multimeter moeten pakken en kijken hoe de spanning van je 12v lijn is. Als deze onder de 11.5v komt, of erg schommelt is je voeding niet al te best meer.

edit:
Het kan namelijk heel goed zijn dat software de spanningen onjuist uitleest

[ Voor 14% gewijzigd door Tmmbomb op 09-12-2007 10:56 ]

• Pikoe
  • Niet online
12v lijn zit stabiel op de 11 volt en de -12 zit stabiel op -11
-5v zit op -4.3 en 5v op 5.55

Dit is wel met everest, dus ik weet niet of dit betrouwbaar is.

Verwijderd

Die verzakking van de vCore heet vdroop, komt vrij veel voor dus niets om je zorgen over te maken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:29:
Die verzakking van de vCore heet vdroop, komt vrij veel voor dus niets om je zorgen over te maken.
Da's vaak juist op het moment dat je gaat stressen. Als het heel de tijd schommelt, en tijdens idle juist lager is, komt dat waarschijnlijk door die energie-besparende dingen als C1E en EIST, of bij AMD CnQ.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 09:45
is dat niet gewoon zo'n speedstep functie? kijk eens wat de multiplier doet tijdens dat omschakelen in Vcore.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Wat je kan doen, is ff'tjes EIST en C1E uitzetten, ff'tjes MP en FSB locken, en vervolgens met de multimeter eroverheen gaan. Ook kan je beter een andere voeding halen, 11V op de 12V :X . Ja, je zei dat het niet jouw schuld was, maar wat moet, dat moet :P

www.koopeendroom.nl

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Maarten-NForce schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:36:
Wat je kan doen, is ff'tjes EIST en C1E uitzetten, ff'tjes MP en FSB locken, en vervolgens met de multimeter eroverheen gaan. Ook kan je beter een andere voeding halen, 11V op de 12V :X . Ja, je zei dat het niet jouw schuld was, maar wat moet, dat moet :P
Over die voeding, het komt vaak zat voor dat everest en andere software verkeerde waardes uitlezen.
Als je het zeker wilt weten zou je inderdaad de multimeter moeten pakken.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hè hè, je hebt het begrepen. Hier kunnen we wat mee :)

C1E en EIST zullen dus in je BIOS aanstaan. Overigens met die VDroop, je stelt een bepaald voltage in in de BIOS, maar er wordt altijd iéts minder geleverd aan de processor. Stel: 1.325V in de BIOS is in reallife slechts (nou ja...) 1.295 . Veel grotere verschillen zul je niet tegenkomen. Dan weet je dat.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Byte_Me schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:31:
is dat niet gewoon zo'n speedstep functie? kijk eens wat de multiplier doet tijdens dat omschakelen in Vcore.
Dit is idd het "probleem". Als je pc wat gaat doen gaat de multi en je Vcore omhoog. Maakt niet zoveel uit :)

Youtube Download ubersnel.nl

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 22:04
Dit lijkt me idd een geval van CnQ(voor intel dan)

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Speedstepping noemen we zoiets ;)

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1