Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xml + javascript] xml-bestand naar array

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ingdas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2013
Stel, ik heb dit xml-bestandje:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<mendeljev>
    <element>
        <teken>I</teken>
        <naam>jood</naam>
    </element>
    <element>
        <teken>H</teken>
        <naam>waterstof</naam>
    </element>
    <element>
        <teken>O</teken>
        <naam>zuurstof</naam>
    </element>
</mendeljev>

Ik zou nu een javascriptje willen hebben waarin dat ik deze informatie in een array kan steken. Eens dat de info in javascript zit kan ik er zelf wel mee doen wat ik wil, maar het lukt niet echt om zover te geraken.
Ik heb wel al door dat dat met Ajax wel goed te doen zou moeten zijn.
Zou iemand me a.u.b. een beetje code kunnen geven waarmee ik dit kan doen?

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit lijkt me een beetje op een script request wat niet toegestaan is volgens mij.... Dus deze zal wel op slot gaan (en verplaatst worden).

Tip: Gebruik google, staan veel voorbeelden met code die laten zien hoe je xml in javascript kan krijgen.

Hier vind je een ajax tutorial: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/309/

[ Voor 8% gewijzigd door Face_-_LeSS op 08-12-2007 23:27 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt een javascript hebben en je vraag ook gewoon of iemand je bruikbare code kan geven? Dat is zoals Faceless al aangeeft gewoon een scriptrequest. Zie ook Programming Beleid - Scriptrequests.

Hier in PRG gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf wat probeerd en dat je ook aangeeft wat je zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. GoT is geen helpdesk om even snel een oplossing te scoren dus om een kant en klaar voorbeeld vragen is niet de bedoeling.

Het zou fijn zijn als je even de moeite zou willen nemen om het beleids topic eens door te lezen, dan weet je precies wat hier nu de bedoeling is en wat niet.

@Face_-_LeSs: als je iets denkt te zien wat niet lijkt te kloppen, plaats dan aub een TopicReport i.p.v. dat in het topic te melden, thanks :)

[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 09-12-2007 18:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.