2.5 HD past niet in externe casing:tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Omdat ik een nieuwe HD in de laptop heb gedaan, heb ik een 160 GB Fujitsu MHV2160BT (SATA, 2.5") over. Deze wil ik graag in een externe behuizing doen en zo als back-up gebruiken. Nu blijkt echter dat dat de HD wat te dik is voor de alom verkrijgbare casing can Conceptronics. Hij past er eenvoudigweg niet in en zelfs al zou ik de HD erin persen, dan nog heeft de connector print een lichte off-set, zodat hij niet op de HD in de casing zou passen.
Nu is de conceptronics van het type casing dat bestaat uit een stuk aluminium koker profiel en plastic end-caps. Er zijn meer merken (e.g. AC ryan) die dit als casing design hebben en daar hoef ik dus niet naar te kijken denk ik.

Aangezien zowel Dynabite, Mycom, Paradigit, 100% hardware store geen alternatief hebben, ben ik op internet gaan zoeken.

Nu heb ik bij diverse webshops ook een Coolermaster model zien staan: Cooler Master X Craft RX-250. Om nou te voorkomen dat ik weer een casing terug moet sturen, vraag ik jullie of:
- iemand ervaring heeft met een vergelijkbaar probleem wat ik heb
- wat de oplossing was
- of iemand de coolermaster heeft en weet of de casing uit een boven en onderdeksel bestaat (daar lijtk het op op de coolermaster website, maar het is onduidelijk of het plaatje wel de juiste casing weergeeft...) en je (desnoods door wat bewerken) wat ruimte voor een dikkere HD kunt maken.

Thanx,

da

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:14
Toevallig de harde schijf uit een Toshiba A100-812 gehaald? ;) Ik had hetzelfde probleem (en dezelfde laptop) en het heeft mij even geduurd voordat ik een redelijke oplossing had.

Ik heb een paar fabrikanten en webwinkels gemailed over behuizingen die zouden passen. Bij de webwinkels kreeg ik meestal een antwoord waaruit bleek dat ze geen flauw idee hadden dat er verschillende maten harde schijven waren, maar bij een paar fabrikanten hebben ze voor me gekeken.

Zo ook bij Coolermaster:
Beste mensen van Coolermaster,

Ik had een vraag betreffende de X Craft 250. Ik heb hier namelijk een 2,5" inch SATA harde schijf van 12,5mm hoog in plaats van de meer gangbare 9mm. Ik vroeg me dus af of deze harde schijf in de behuizing gaat passen? Met vriendelijke groet,

Timorad

Beste Timorad,

Zou U mij het model SATA schijf kunnen doorgeven?

Ik heb net even nagemeten en in de Xcraft 250 zit tussen het aluminium en de inschuif slede 10 mm,

Toch zou ik dit alsnog even willen navragen bij onze product manager welke mij vertelde dat alle 2,5” harde schijven hierin zouden moeten passen,
En uiteindelijk:
Helaas zal deze 2,5” schijf niet passen in de Xcraft 250,

Dit voornamelijk omdat deze schijf waarschijnlijk al vrij oud is en daarom wat groter is als de meest gangbare schijven op dit moment,

Prima service dus van coolermaster, maar de harde schijf gaat niet passen.

De behuizing die ik nu heb is de LC-Power EH-25BSII, onder andere verkrijgbaar bij 4Launch. Het past nog steeds niet helemaal lekker, maar de behuizing bestaat uit twee klepjes waarbij je de bovenste dan een beetje los kan laten zitten, en bijvoorbeeld met plakband (:p) kunt vastmaken. Er zit nog een hoesje bij wat je er permanent omheen kan laten zitten.

Eventueel kan ik er wel foto's van laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perfect verhaal! Precies de info die ik zocht, hartelijk dank!
Als je een fotootje zou kunnen sturen naar da-lynx@gmx.net zou ik helemaal geholpen zijn. Ik denk dat ik sowieso in je voetsporen zal volgen, maar dan weet ik in ider geval waar de stappen toe leiden. Al vast bedankt.

da

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Ik weet niet precies wanneer je de behuizing wilt bestellen, maar deze week heb ik geen digitale camera tot m'n beschikking. Komend weekend zou ik eventueel wel foto's kunnen maken en doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Timorad: Jammer man, want is 'n ubermooi dingetje _/-\o_ _/-\o_
Wel heeeeel slecht/ niet verkrijgbaar! Ik had vorige week de laatste na veel shops gecontact te hebben!

EDIT: Mijn HD ging er net aan gewoon lekker strak in, geen ene mm extra meer over!

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 10-12-2007 19:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HD is 12.69 mm dik. Dus die gaat ook niet in de casing passen, net als bij jou. Ik wacht nog wel even op je foto's, al vast bedankt voor de moeite.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je/iemand ervaring met de Spire MiniPod II SATA - SP149? Deze lijkt ook een flexibele cover te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

http://www.mobile-harddis...ddisk-p-353.html?cPath=22

Deze misschien iets? Is 16mm hoog. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Tatsu op 11-12-2007 20:58 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
@Da-Lynx Na de manual even doorgekeken te hebben en na de plaatjes gezien te hebben, denk ik dat het wel gaat werken. Vraag is alleen of je het losse klepje er goed opkrijgt. Maargoed, de LC-Power is wat dat betreft ook niet perfect ;)

@Tatsu Het probleem is dat er bij veel producten alleen de buiten afmetingen worden gegeven. Als er dus aan de boven en onderkant een laagje plastic/alluminium van 2mm zit is er al te weinig ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, Timorad, zo dacht ik er ook over. Ik zal dat ding dan maar bestellen. Met wat extra McGuyver-tape moet het boxje wel dicht te krijgen zijn lijkt mij....

Thanx, tot ziens en hawdu...
Pagina: 1