Geen internet met Asus WL-520G

Pagina: 1
Acties:

• Faiths_Sands
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 11:38
Hallo,

Aangezien ik niet weet wat ik moet doen en ik dit altijd al een zeer goed forum heb gevonden, wilde ik dit graag hier vragen, ook al zal ik waarschijnlijk alles niet zo goed begrijpen als de toegewijden hier :)
Mijn probleem begon als volgt:
Ik wisselde even een ethernetkabel die van mijn router (Asus WL-520G) naar mijn computer ging even om met een andere ethernetkabel. Daarna wisselde ik deze weer terug maar tot mijn verbazing kreeg ik op mijn computer de melding dat de netwerkkabel unplugged was.

Na een tijdje proberen, de router te hebben gereset, 30 seconden alles uitgeschakeld gehad en de router opnieuw te hebben geinstalleerd, dan maar geprobeerd de ethernetkabel rechtstreeks in mijn modem (een van Scientific Atlanta) te doen om zo maar op het internet te komen.
Toen bleek dus dat ook dit niet meer werkte. Er kwam nu wel te staan dat de netwerkkabel goed was aangesloten, maar als ik probeerde een internetpagina te openen of mij bij Windows Live Messenger aan te melden werkte dit uiteindelijk toch niet.

Hierna dan maar de netwerkverbindingen gescand en hierbij bleek een fout met de DNS-server te zijn geconstateerd. Daarna bij de internetverbinding alles maar weer op automatisch verkrijgen ingesteld (dat moet van mijn provider Zeelandnet), hierna was het DNS-server probleem opgelost, maar kon ik nog steeds niet op het internet.
Verdere informatie:
Mijn opstelling zit zo:
Mijn ethernetkabel loopt van mijn PC naar mijn router(de Asus), die is verbonden met mijn modem(de SA) die dus weer verbonden is met de kabel.
Verder kreeg ik een paar keer als ik de router opnieuw opstarte het verschijnsel dat de LEDjes van Lan3 en Lan4 brandden, maar hij verder nergens op reageerde. Na nog zon 10x opnieuw opstarten kreeg ik weer de normale instelling, dus aan-LEDje brandde, WAN en Lan1 ook (hier zitten de connectiekabel met de modem en de ethernetkabel van de PC in).

Om mijn verhaal af te ronden:
Ik ben ten einde raad en ik zou niet weten wat ik nu moet doen, heeft iemand hier een idee?
Alvast bedankt voor alleen maar het lezen hiervan en ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Toon