Toon posts:

Welke videokaart rond 600 gulden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga tenonder aan mijn eigen twijfelen. Ik zoek een goede videokaart voor 600 piek. Kandidaten zijn de ASUS V7700 32MB en de ATI Radeon 64MB DDR ViVo.
Nu zul je zeggen: neem de ViVo, maar ik heb gehoord dat de ATI drivers sucken, en dat ze niet zo ver overklokbaar zijn omdat de core en mem-clock aan elkaar zijn geschakeld.
De nVidia drivers zijn een stuk beter, en ik zit nu al 3 jaar met een nVidia kaart opgescheept (wel verschillende, waar ik zeer tevreden over ben).
Het liefst heb ik een Hercules GF2 GTS, maar waar haal ik die vandaan voor rond de 600 piek?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Via de pricewatch kun je er 1 onder rembours bestellen. De powercolor kun je ook is bekijken die is erg goedkoop. Alleen deze kaart loopt standaard wel erg laag dus die moet je wel ff oc'en. Verder gaat ie net zo ver als andere kaarten. Readon week nie zoveel vanaf maar volgens mij was het iets van: Als je in registers kna werken en niet zo moeilijk doet over af en toe wat instellingen veranderen dan is de 64mb readon een prima kaartje. Bovendien is deze sneller dan de V7700 32mb.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik bij madonion op de site kijk zie ik dat mensen met GTS'en veel hogere scores halen. De maximale Radeon-score met een 1GHz t-bird is 6000, mijn vriend haalt 6600 met een Creative GF2 GTS en een t-bird 800. Performance lijkt me wat minder dus.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou ook eens naar de Elsa kaarten kijken. Deze zijn minsten even snel als de Asus, hebben een veel betere drivers ondersteuning (maakt natuurlijk weinig uit als je det. drivers gaat gebruiken) en hebben een5 of 6 jarige garantie!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 15 februari 2001 13:50 schreef 3DBlaster het volgende:
Maar als ik bij madonion op de site kijk zie ik dat mensen met GTS'en veel hogere scores halen. De maximale Radeon-score met een 1GHz t-bird is 6000, mijn vriend haalt 6600 met een Creative GF2 GTS en een t-bird 800. Performance lijkt me wat minder dus.
3DMark benchmarks worden in 16-bit gedraaid .. als je een Radeon en een GTS vergelijkt moet je dat in 32-bit kleur doen en niet in 16-bit want de Radeon suckt in 16-bit maar ruled weer in 32-bit :) ...

PC Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op donderdag 15 februari 2001 13:50 schreef 3DBlaster het volgende:
3dmark is ook maar een behchmark progje (welke volgens vele nou niet echt goed is), en je moet wel de scores in 32bits verglijken. Geloof dat de Radeon op een AMD in 32bits op 2 staat onder de Ultra.
http://gamershq.madonion.com/hardware/halloffame/

Beide kaarten zijn gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de core en mem clock niet aan elkaar geschakeld bij de Radeon, of is dat alleen bij de 64MB ViVo. En wat houdt die video in eigenlijk in?

• Bomberman
Je kunt het geheugen en de core wel asynchroon klokken maar daar wordt ie om een of andere wazige reden langzamer door. En wat video-in inhoud :? .. gewoon wat het zegt, een video-ingang :z

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dan toch maar een Radeon? Kijk, het is wel logisch dat als je Radeon-bezitter bent dat je zegt: Radeon, maar ik zal er aan moeten wennen dat ik de Detonators niet meer kan gebruiken, ik nVTweak weg moet doen etc. etc.

By the way, hoe zijn de drivers t.o.v. de Detonator (komen er regelmatig nieuwe drivers uit en hoe is de openGL support?)?

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik krijg de indruk dat je graag overgehaald wil worden ;)

De drivers van de Radeon zijn best goed, en er komen de laatste tijd regelmatig beta's (net als bij de detonators) Opengl is over het algemeen goed dacht ik, de laatste paar drivers willen niet goed met de opengl van Loki samenwerken begrijp ik, maar dan kun je heel makkelijk de opengl dll van een wat oudere driver versie pakken (7041) en dan werkt het weer naar behoren.

• Bomberman
Ik ben geen Radeon bezitter (meer) 8-) ..

Drivers zijn goed, OpenGL is naar mijn mening (voor games) ook erg goed en er lekken regelmatig beta-drivers uit (net als bij nVidia btw). We hebben voor Win9x/ME sinds de release al ong. 11 drivers gehad (meeste beta's maar das met nVidia ook) .. het geeft iig aan dat er regelmatig beta's uitkomen.

nVidia kaarten zijn echter ook nog steeds goeie kaarten .. het is alleen zo dat de Radoen op dit moment wat gunstiger geprijst is.

[edit]-> Hmmz hjs nu was jij mij voor 8-)

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 15 februari 2001 14:26 schreef Bomberman het volgende:
nVidia kaarten zijn echter ook nog steeds goeie kaarten .. het is alleen zo dat de Radoen op dit moment wat gunstiger geprijst is.

[edit]-> Hmmz hjs nu was jij mij voor 8-)
Kun je nagaan wat een gevolgen dat heeft, Radeon bezitter af en hij weet gelijk niet meer hoe je het moet spellen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ach als je geprijsd ook als geprijst spelt mag dat. 90% van de tweakers maakt toch geen onderscheid tussen onderteund en ondersteunt en al dat soort geintjes

• Bomberman
Shit zeg wat maken die spellingsfouten nu weer uit. Ik type gewoon iets sneller dan ik zou moeten doen maar dat betekent nog niet dat ik niet kan spellen ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
OK excuses, maar dat van 90% van die tweakers (kan ook minder zijn) lijkt volgens mij redelijk te kloppen.

(ik typte Radeon net bijna ook als Radoen ;))

• hjs
  • Niet online

hjs

LOL
we gaan ons toch niet druk maken om een geintje :? Spellen ken ik ook niet, alleen maar games :+

• Bomberman
Je hebt gelijk .. d en t is nog steeds moeilijk (eigenlijk niet maar ik denk er niet zo bij na als ik het over videokaarten heb ;) ). Achja spelling is niet echt erg belangrijk in een techforum, zolang het leesbaar blijft tenminste >:) ...

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Het mooiste zou zijn als ze beiden eens kon testen, voordat je moet kiezen.
Ik heb altijd al gezegd dat de doorslag vaak door persoonlijke voorkeur wordt gegeven,het zijn beiden top kaarten, de beste verkrijgbaar op dit moment (GF2Ultra meegerekend uiteraard)
Maar als het gaat tussen een 32 mb GeForce of een 64 mb Radeon, is de 64 mb Radeon in alles sneller 32 bits behalve Q3 en 3DMark.
Ja 64 mb helpt (veel zelfs)in bv UT op hogere res. (alleen annand heeft dat eens aangetoond)
Een 64 mb GeForce2 zal in de meeste games sneller zijn, al is het veel d3d-engines vaak een gelijkopgaande score..

Niet op voorraad.

• Bomberman
64MB helpt vooral in 1280*1024 en hoger 32-bit bij UT (-engine games) dacht ik .. de framerate bij een 32MB kaart zakte op die res en bij die kleurdiepte in elkaar als een pudding, de 64MB kaart tufte lekker door met maar een paar fps minder 8-) ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, de grote levels in 1280x1024x32 blijven lekker doordraaien op 40+ terwijl met de 32 mb'er de boel naar 15-17 fps terugzakt, verschil echt groot in die reso.
Misschien dat vanwege de nieuwe S3TC en DXTC renderers, het wel speelbaar is met die 32 mb??

Niet op voorraad.

• Bomberman
Waarschijnlijk wel .. ik vraag me af of 64MB of zelfs 128MB wel nodig is als texture compression meer gebruikt gaat worden (ga er even vanuit dat dat gebeurt). Compressiefactor is 7 oid en een 64MB kaart heeft iets meer dan 2* zoveel texture geheugen (32MB + (32MB-framebuffer)) .. met texturecompression lijkt 32MB me dan weer ruim voldoende of zeg iet nu iets raars :?

PC Specs

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mwa ik zou voor de ASUS v7700 gaan, ik heb ook gezocht en iets in me zei koop een ASUS en nog geen probs mee gehad, met
HL schop op 99 100 FPS om dat dat ding niet hoger wil in (1024 opengl) en in Q3F 150 (1024 opengl) UT (1024 70a80 direct3d)

Verwijderd

Topicstarter
Mwa ik zou voor de ASUS v7700 gaan, ik heb ook gezocht en iets in me zei koop een ASUS en nog geen probs mee gehad, met
HL schop op 99 100 FPS om dat dat ding niet hoger wil in (1024 opengl) en in Q3F 150 (1024 opengl) UT (1024 70a80 direct3d)
:? mag ik dit ook begrijpen? Als het zo doorgaat koop ik een Radeon

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[b]De powercolor kun je ook is bekijken die is erg goedkoop. Alleen deze kaart loopt standaard wel erg laag dus die moet je wel ff oc'en.
Dus Niet he loopt standaard op 200@333 mhz net als alle anderen.

Hij is lekker te OCen hij loopt bij mij hoger als gemiddelde OCte asus v7700

270@420 mhz

p.s. ik lach me dood voor fl.452,-

>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Turn it off and on again.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Das idd een hele goeie koop, dan zit er nog goed geheogen op ook 420 is heel goed voor geheugen dat als 333 rated staat.

Niet op voorraad.

Pagina: 1