Toon posts:

Externe Hard Disc en standby probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Overlaatst heb ik een externe harddisc van 500GB gekocht in de Aldi.
Ik gebruik ze om mijn "Mijn documenten" map van windows op te zetten.
En nu komt het probleem:
Als ik ze X aantal tijd niet gebruik (hiermee bedoel ik dat ze wel aangesloten is aan de PC en het stopcontact, maar ik geen data verstuur of afhaal.), dan gaat ze een een soort van standby mode. De enigste manier om ze dan terug te activeren is de stekker uittrekken en terug insteken.
Dit is geen groot probleem maar wel vrij irritant om altijd achter mijn PC te moeten kruipen.

Mijn vraag is of ik deze standby mode niet op een of andere manier kan uitschakelen, zodat de HDD constant blijft draaien?

Edit: ik veronderstel dat het een standby mode is want ik voel dat ze nog steeds aan het draaien is, terwijl ik de data niet meer kan raadplegen met mijn pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 21:33 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Als je Harddisk nog aan het draaien is dan is het geen Standby... Normaal gesproken gaat een Harddisk in Windows helemaal uit na een bepaald aantal minuten.

In Windows kun je dit uitschakelen in het onderdeel Energie in Configuratiescherm. Daar zie je selectie rondjes bij bepaalde Energie schema's staan. Onder elk schema zit een snelkoppeling om dat schema aan te passen. In het lijstje wat je dan in beeld krijg staat ergens een optie om Harde schijven in standby te zetten. Die optie dien je dan uit te zetten.

(Dat is voor zover in het in me gedachten heb. Kan zijn dat het iets afwijkt.)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nu eventjes geprobeerd en helaas bracht het niet veel op.
Zou het niet kunnen liggen aan de instellingen van mijn USB poorten?

btw, ik heb ontdekt dat als je de harde schijf echt een hele tijd niet gebruikt, ze wel degelijk stopt met draaien, alhoewel het lichtje wel nog steeds brandt dan.

• Saeverix
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:56:btw, ik heb ontdekt dat als je de harde schijf echt een hele tijd niet gebruikt, ze wel degelijk stopt met draaien, alhoewel het lichtje wel nog steeds brandt dan.
Dan is dat pas de Standby-Mode... Hoe snel verwacht je dat hij standby gaat dan?
Standaard is dat volgens mij 10-15 minuten...
Met bepaalde programma's kun je zelf die tijd instellen. Ik meende dat het ook kon met Cocktail...

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kun je dat niet heel erg simpel instellen in Energiebeheer in het Configuratiescherm? Of is dat alleen voor de harddisks die IN de computer zitten?

[ Voor 26% gewijzigd door Martine op 22-12-2007 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd via het configuratiescherm, maar dit geldt volgens mij alleen voor interne HDD's, zoals je zegt.
Ik heb eens gezocht naar cocktail maar ik heb alleen maar Mac-versies gevonden. Ik zoek nu nog wat verder naar andere programma's die hetzelfde doen.

• Saeverix
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:38:
Ik heb al geprobeerd via het configuratiescherm, maar dit geldt volgens mij alleen voor interne HDD's, zoals je zegt.
Ik heb eens gezocht naar cocktail maar ik heb alleen maar Mac-versies gevonden. Ik zoek nu nog wat verder naar andere programma's die hetzelfde doen.
Sorry ik haalde even OSX en Windows door elkaar...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Doen een USBstick hetzelfde? Als de disk wel blijft draaien klinkt het alsof de controller in powersaving gaat o.i.d. ...
Pagina: 1