FPS voor de casual gamer

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:39
Ik ben op zoek naar een (redelijk) nieuwe FPS die geschikt is voor casual play. Reden is dat ik er weer eens eentje wil spelen maar geen tijd heb om er heel veel uren in te investeren om het helemaal te masteren. Ik heb vroeger veel UT, Q3 en CS gespeeld en ongeveer alles dat ervoor zat.

Als ik nu rondkijk naar wat ik zou kunnen spelen dan zie ik UT3, Quakewars, BF2142, e.d. maar alle topics zijn redelijk gevuld met fanatieke spelers. Dat is natuurlijk logisch, maar maakt het voor mij niet makkelijk om te bepalen wat nou een vermakelijke game is voor een paar uur per week. CS wordt vast nog wel gespeeld, maar ik vind het eigenlijk wel leuk om een actuele te zien (eyecandy ben ik zeer benieuwd naar). Daarbij komt dat ik toch een PC via mijn werkgever heb met een C2D en GF7900.

Misschien kunnen we dit topic gebruiken als een startpunt voor anderen die zich afvragen hoe ze zich in het FPS-wereldje kunnen storten zonder zich er helemaal in te storten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Wat denk je van FEAR? Is gratis te downloaden, ziet er nog steeds goed uit en er zijn nog vrij veel gamers die het spelen. Je zou het eens kunnen proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Niet een hele moderne FPS maar als je vroeger Counter-Strike leuk vond, vind je misschien nu Counter-Strike: Source wel heel leuk. Ziet er toch ook nog wel aardig leuk uit, ik vond het wel lekker nostalgisch (laatst gekocht) :)

Verder heb ik het idee dat de meeste FPS games wel casual speelbaar zijn... Het hangt meer af van de server waarop je speelt dan de game zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfenstein Enemy territory, is gratis en word nog zeer veel online gespeeld.
Is natuurlijk al vrij oud(2003), dus verwacht geen eyecandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Als het je vooral voor vermaak, en een paar uur per week te doen is, zou ik ook eens kijken naar Crysis. UT3 raad ik je af, het zal lang duren voordat je dat weer onder de knie hebt.
Ook CoD4 is een absolute topper die je veel vermaakt zal brengen.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je had donderdag CoD 2 wel mee kunnen krijgen :) Niet helemaal up to date met gfx, maar is nog wel een vermakelijke shooter, ook nog altijd online veel gespeeld.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

BM

Moderator Spielerij
Pavla schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:53:
Als het je vooral voor vermaak, en een paar uur per week te doen is, zou ik ook eens kijken naar Crysis. UT3 raad ik je af, het zal lang duren voordat je dat weer onder de knie hebt.
Ook CoD4 is een absolute topper die je veel vermaakt zal brengen.
Crysis met een GF7900 lijkt me geen goed plan...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Sauerbraten is een game, gebaseerd op een nieuwe versie van de cube-engine. Het spel is nog in ontwikkeling, maar zeker speelbaar.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

BM schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:07:
[...]

Gespeeld met een 7950 GT en met de juiste instellingen gaat het prima. Toegegeven: in de latere levels heb je hier en daar wel frame drops, maar het niveau blijft 'speelbaar'. Met een GF7900 moet het ook wel lukken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 12:22
Ik zie hier voornamelijk online games, waarom geen singleplayer fps? Ik vind singleplayer shooters persoonlijk geweldig om af en toe te spelen, zoals Bioshock of Half-life. Kan je gewoon lekker op je eigen tempo doen.

Als je online wilt spelen, vergeet wat ik heb gezegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragunova schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:07:
Sauerbraten is een game, gebaseerd op een nieuwe versie van de cube-engine. Het spel is nog in ontwikkeling, maar zeker speelbaar.
In hetzelfde hoekje valt Warsow te vinden, wat vooral draait om snelheid en dus reactievermogen. Denk Quake III, maar dan met een net wat andere feel (plus ook meer jumptricks). Gratis en voor niets, dus proberen kan altijd. En ondanks dat het pas versie 0.32 is, voelt het al heel erg af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle games zijn geschikt als je maar begint met offline botjes schieten. Online zitten er ongeacht het spel fanatieke diehards en sneue lamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
dragunova schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:07:
Dat is nog best een aardige game ja. Vooral instagib is leuk (vind ik). Kon meteen goed meedraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wolfenstein: Enemy Territory is inderdaad leuk; je zult alleen wel op zoek moeten naar de 'goede' (eigenlijk foute) servers. Er is namelijk kans dat als je op een ETPro servertje, of een NoQuarters server klikt, je tegen 15 professionele gamers speelt :P

De opties FEAR:Combat of Warrock lijken me beter. De eerste heeft weinig meer met het horror fan FEAR te maken, en is ook voor een beginner goed te doen (voor een gevorderde iig erg gemakkelijk), Warrock is leuk maar heeft teveel bugs, en een community van lik-me-vestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team Fortress 2. Echt, als er 1 MP game is die ook leuk is voor mensen die een uurtje per week spelen dan is het TF2 wel :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:28:
Alle games zijn geschikt als je maar begint met offline botjes schieten. Online zitten er ongeacht het spel fanatieke dihards en sneue lamers.
Bij TF2 is dat dus niet echt van belang, omdat het echt een team effort is. En je ook als mindere speler een belangrijke rol kan spelen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:28:
Team Fortress 2. Echt, als er 1 MP game is die ook leuk is voor mensen die een uurtje per week spelen dan is het TF2 wel :)

[...]

Bij TF2 is dat dus niet echt van belang, omdat het echt een team effort is. En je ook als mindere speler een belangrijke rol kan spelen :)
I cannot say it better, als het niet lukt, wordt ge medic, wat achterop mensen healen (en geloof mij, geapprecieerd word ge dan zeker ;) ), of engineer, ook HEEL leuk ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:39
Bedankt voor de vele tips! Mijn indrukken van de suggesties zijn:
  • UT3 is niet zo geschikt.
  • Er zijn veel gratis mogelijkheden.
  • TF2 is zeer geschikt.
Die laatste ziet er wel bijzonder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Call of Duty 4 lijkt mij anders ook wel een geschikte kandinaat. Nieuw spel dus nog weinig diehards ;) Is bijna compleet op de MP gericht en speelt erg goed. Daarnaast de nodige eyecandy aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
Snake schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:36:
I cannot say it better, als het niet lukt, wordt ge medic, wat achterop mensen healen (en geloof mij, geapprecieerd word ge dan zeker ;) ), of engineer, ook HEEL leuk ;)
zelfde geldt voor W:ET

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die game is wat lastiger en minder voor de handliggend. Bij TF2 is het gelijk duidelijk hoe alles werkt, het is kinderlijk eenvoudig. Terwijl je bij W:ET toch even moet uitvogelen hoe het werkt. En het is een stuk minder kwa stijl. Dat het gratis is, dat is wel mooi. Maar met een 7900 en C2D speel je toch liever wat moderners denk ik. ET:QW is ook een optie, maar dan blijft het simpelheids argument van Tf2 nog steeds staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ET:QW is ook niet zo heel moelijk. Je moet de mappen leren kennen, maar dat lukt je heus wel met een uurtje per week. En het maakt niet uit dat je zo weinig speelt, je zal dan niet de beste in je team zijn, maar als team kan je nog steeds goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Pavla schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:53:
UT3 raad ik je af, het zal lang duren voordat je dat weer onder de knie hebt.
Wat een onzin. Ik speel heel af en toe een spelletje (soms een (half) jaar niet, dan weer een paar keer), en daar heb ik altijd Unreal Tournament voor gekocht. Eerst UT1, toen UT2004, en nu UT3. Zeer geschikt, en je kan makkelijk zo weer een spel opstarten. Een hele campaign doorlopen vind ik zo vermoeiend. Ook quake4 (multiplayer) is wat dat betreft wel aardig. Maar ik speel zelf eigenlijk altijd offline. Crysis is een hype omdat het zo'n zwaar spel is, en het nieuwe Call of Duty is ook een campaign-spel. Heb ook de demo van Quake Wars geprobeerd, maar dat is weer vrij ingewikkeld met opdrachten etc. . Voor het ouderwetse schieten is UT3 toch echt het meest geschikt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:36:
Wolfenstein: Enemy Territory is inderdaad leuk; je zult alleen wel op zoek moeten naar de 'goede' (eigenlijk foute) servers. Er is namelijk kans dat als je op een ETPro servertje, of een NoQuarters server klikt, je tegen 15 professionele gamers speelt :P

De opties FEAR:Combat of Warrock lijken me beter. De eerste heeft weinig meer met het horror fan FEAR te maken, en is ook voor een beginner goed te doen (voor een gevorderde iig erg gemakkelijk), Warrock is leuk maar heeft teveel bugs, en een community van lik-me-vestje.
Pro's op Noquarter? :?

Ik deel de ET-mening trouwens niet, het is namelijk erg verslavend. ;) Als je het toch wil spelen zou ik 2.55 spelen op jaymod of etpub, daar zitten de wat slechtere spelers, 2.6b is toch meer pro gericht imo.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
inquestos schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:13:
[...]
Een hele campaign doorlopen vind ik zo vermoeiend.
Precies, dus wat blijft er dan over bij UT3? De multiplayer... in je eentje public gaat snel vervelen dus als je UT3 wilt proberen raad ik je aan met een groep vrienden te spelen terwijl je op teamspeak zit.
Ik heb UT2K4 gespeeld (2 jaar), en kort UT3, dus ken de spellen redelijk, maar ik geloof toch niet dat UT3 een leuk spel is om in je eentje mee te beginnen.
Voor het ouderwetse schieten is UT3 toch echt het meest geschikt.
Daar heb je gelijk in, maar voor wat meer lol zou ik toch even verder kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Pavla op 09-12-2007 21:10 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Je hebt ook gewoon "instant action", gewoon simpel een Caputure the flag map oid. Als je niet veel speelt (wat de meeste die hier reageren volgens mij wel doen), heb je geen zin/tijd om te investeren in ingewikkelde gameplay. Als je meer tijd hebt wordt dat misschien wat saai, en wil je meer richting COD4, maar dat is nu niet de doelgroep.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

is Tremulous (klik) niets voor je? Dat is ook een erg leuke shooter, met wat rts-style elementen erin als je het schieten zat bent. Ok, ik moet toegeven, het duurt een uurtje of 2 voordat je de aliens door hebt, dus 2 avondjes wennen heb je wel nodig. Verder is het wel geniaal, en gratis :)

[T]Base is een leuke server :p

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

icyx schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:11:
is Tremulous (klik) niets voor je? Dat is ook een erg leuke shooter, met wat rts-style elementen erin als je het schieten zat bent. Ok, ik moet toegeven, het duurt een uurtje of 2 voordat je de aliens door hebt, dus 2 avondjes wennen heb je wel nodig. Verder is het wel geniaal, en gratis :)

[T]Base is een leuke server :p
* dragunova vindt dat ook een leuke game.
En toen matel op de vorige pagina warsow aanhalde, en jij nu dit, moet ik ook denken aan nexuiz.

Hier een stukje gameplay in nexuiz.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 23:03
BM schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:07:
[...]

3400+ icm 7800GS en 2.5GB ram. geen problemen. ;)
Ok op low detail maar toch. ziet er nog best netjes uit dan.

Kwam shooters.
Timeshift is wel geinig maar zeker na Crysis valt het ineens op hoe linear het is.
Maar best een geinig fps voor ff.

FEAR zoals al werd gezegt. Wat ouder maar nog steeds erg mooi en zeker erg intens.

FarCry ook gratis te downloaden (legaal).

Quake icm Darkplaces.
Quake met veel betere graphics en licht effecten.

UT3 voor gewoon ff loos knallen.
Zelfs als je maar af en toe speelt kan het nog erg leuk zijn op de goede servers :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 17:24
Snake schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:36:
[...]

Ik sluit mij volledig aan bij deze 2 heren. TF2 is echt een hele leuke game! Wat ik het leukste vind zijn de verschillende classes, dat maakt het spel echt altijd anders. Ook is het inderdaad ook goed playable voor zeg 5 uurtjes in de week bijvoorbeeld.... Het is absoluut een zeer goede uitgedachte en daarmee geweldig gebalanceerde multiplayer!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 12:58
Misschien is America's Army wel leuk.. Het is niet dat je supersnel moet advancen, maar als je je registreert op aaotracker.com dan kan je meteen een beetje volgen hoe goed je bezig bent.. Verder draait het hier ook vooral om taktiek dus een spel waarbij je ook een beetje na moet denken..

_@/'

Pagina: 1