Probleem: Sitecom DC202 V3 en @home

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-02 09:51
Ik heb op GOT problemen met deze router en @home gevonden maar dat is van 2004-2005 enz. en ben daar ook niet echt wijzer van geworden. De router had toen problemen met de DNS van @home, maar later bleek die gefixed te zijn.

Nu dus mijn probleem:
Kheb een weekje of 2 geleden een router Sitecom DC202 V3 van een tweaker overgenomen om deze bij mijn ouders aan te sluiten. Hierbij zat jammergenoeg alleen een manual voor aansluiten maar niet instellen en ik dacht dat dat wel simpel zou moeten, omdat ik de DC202 V4 heb. Niet dus :/

Er is hier kabelinternet van @home met een witte motorola surfboard modem. Ik heb geen manual voor de V3 kunnen vinden dus weet ook niet of ik het wel helemaal goed doe.

Dit is wat ik gedaan heb:
Router gereset nadat het niet wou werken, ik dacht ik begin gewoon clean.
Alles aangesloten PC opstarten etc. Internet doet het niet... Dus ff op router inloggen...
Zo ziet de status eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/6796/statusie4.jpg
(CC nummer dus zomaar wat ingevoerd ;) )

En de LAN Tab:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1369/lanfn1.jpg

- Nu ben ik naar Setup gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/6409/setup1xd9.jpg
Land en ISP gekozen, @home dus en next.

Krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1148/setup2zx6.jpg

Weer next en krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/589/setup3al8.jpg

Op OK drukken en mijn internet connection is verdwenen daarna weer terug met 100mbit.
Dan uiteindelijk na testen dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/7491/setup4pd0.jpg

En mijn internet doet het niet :/
Heb ik wat verkeerd ingevuld? Vergeten in te vullen? Ik had ergens gelezen dat ik bij Hostname mijn CC nummer moest invoeren klopt dit?

- Ik kan dus wel inloggen op de router en dingen wijzigen enz.. Dus ik neem aan dat die het gewoon doet.
- Ik heb nu maar vanaf mijn modem de kabel direct aan netwerkkaart aangesloten en internet doet het direct.

Weet iemand of ik die router DC202 dus goed heb ingesteld? en/of dat ik nog dingen moet wijzigen in mijn netwerkkaart ofzo :/ Ik vat het niet meer.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 18:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zal ik het je verklappen ?
je modem onthoud het laatste mac adress wat aangesloten zat ;)
haal het modem van de stroom voor 10 min en begin dan opnieuw , dan werkt het ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-12-2007 22:58 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Saiya
Mijn modem? as in Motorola surfboard?
Wow, zou vaag en super zijn als dat zou werken :o

Heb nergens mac adres ofzo veranderd, ben ook niet echt into netwerken :X

Als ik het zo begrijp, gaat ie dan het mac adres nemen van mijn router ipv computer ofzo.
Naja als hij het maar doet, ik ga het morgen proberen nu slapen :*)

Dus qua instellingen van router moet het kloppen, alleen morgen kabelmodem stekker eruit (half uur voor de zekerheid) en dan kabelmodem aandoen, router aan doen en presto :+
PC'tje aandoen en checken 8)

Hopelijk werkt ie dan, ik post morgen weer of het allemaal gelukt is.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Saiya schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:24:
Mijn modem? as in Motorola surfboard?
Wow, zou vaag en super zijn als dat zou werken :o

Heb nergens mac adres ofzo veranderd, ben ook niet echt into netwerken :X

Als ik het zo begrijp, gaat ie dan het mac adres nemen van mijn router ipv computer ofzo.
Naja als hij het maar doet, ik ga het morgen proberen nu slapen :*)

Dus qua instellingen van router moet het kloppen, alleen morgen kabelmodem stekker eruit (half uur voor de zekerheid) en dan kabelmodem aandoen, router aan doen en presto :+
PC'tje aandoen en checken 8)

Hopelijk werkt ie dan, ik post morgen weer of het allemaal gelukt is.
nee dat mac address kun je ook niet aanpassen, sinds de nieuwere fimrwares onthoud het modem de laatste apparatuur wat aangesloten zat en accepteert dus geen andere apparatuur zonder reset

jah idd je surfboard modem van de stroom afhalen, sinds de veranderingen bij @home is dit zo
je hebt ook geen cp nummer meer nodig om een ip te krijgen e.d.

btw adviseer die mensen naar @home te bellen en een ander modem te eisen, de witte surfboards zijn ondermaats en presteren niet zoals de andere modems, je krijgt zo een nieuwe als je het even aangeeft bij @home dat je nog die witte hebt

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-12-2007 10:55 ]

• Saiya
Hmm helpt dus niet.
Ik heb de adapter v/d kabelmodem er ongeveer een uur vanaf gehaald. De adapter van router ook. Dan kabelmodem adapter erin, router adapter erin. UTP kabel van router naar comp gedaan.
Internet getest doet het niet..
Dan weer router setup en bij testen krijg ik deze melding:
"Test failed. Please check all connections, and confirm that your ISP is using dynamic (automatic) IP addresses."
Ik vraag me dan af of mijn instellingen goed zijn, bij TCP/IP heb ik automatisch IP en DNS verkrijgen aanstaan.

En bij router setup heb ik dus bij Hostname mijn CC nummer met streepjes en al. Bij DNS weer automatisch verkrijgen..
Wat nu? :S

@edit:
Ik bedenk me net dat pc rebooten misschien iets uitmaakt :/ Of die hele procedure van kabelmodem eruit etc. terwijl de pc uit staat :/
Ga ik nu proberen....

[ Voor 11% gewijzigd door Saiya op 09-12-2007 15:04 ]

• Saiya
Yesss :) Brilliant, thnx Def!ance!
Ik heb dus de pc uit gedaan en dan de procedure opnieuw gedaan, zonder nog instellingen te wijzigen... Alleen de kabels ingeplugd en hij doet het :D
Nu nog ff andere comps aansluiten erop ^_^

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jah logisch. je pc zit nog te hakken op het ip van @home, maar je router geeft dus een intern ip :) een reboot van de pc lost dat idd op

nogmaals , vertel ze dat ze dat modem moeten omruilen die dingen zijn echt TE traag

• Saiya
CrankyGamerOG schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:53:
jah logisch. je pc zit nog te hakken op het ip van @home, maar je router geeft dus een intern ip :) een reboot van de pc lost dat idd op

nogmaals , vertel ze dat ze dat modem moeten omruilen die dingen zijn echt TE traag
Ok thanx, ga ik nog even over nadenken want mijn ouders betalen nu 20 eur voor 1.5mbit...
Misschien als we die nieuwe modem aanvragen we weer vastzitten aan een jaar contract ofzo..
Ik zit te kijken naar welke adsl ik kan overswitchen. Aangezien je daar veel meer mbit voor 20 euro van krijgt.

Ik merk ook dat de pc naam geen CC nummer hoeft te zijn, want die van m'n laptop is gewoon wat anders :)

@edit:
Ik haal nu trouwens 150-180 kb/sec met downloaden en pings van 30-80.. Dat is wel redelijk goed voor een 1.5mbit vlgns mij :) neemt niet weg dat het altijd beter kan ;)
Thanks again :)

[ Voor 10% gewijzigd door Saiya op 09-12-2007 18:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

De pc hoeft inderdaad geen cc-nummer te hebben. Er zit namelijk een router tussen.
Maar sinds kort hoef je eigenlijk helemaal geen cc nummer meer te hebben, dat is stilletjes afgeschaft.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 09-12-2007 18:40 ]

• Saiya
job schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:40:
De pc hoeft inderdaad geen cc-nummer te hebben. Er zit namelijk een router tussen.
Maar sinds kort hoef je eigenlijk helemaal geen cc nummer meer te hebben, dat is stilletjes afgeschaft.
Hmm lekker is dat, ik had al zo'n gevoel op de een of andere manier. Verder nooit wat over gehoord.... Is dan wel wat makkelijker geworden,maar mochten ze ook wel ff melden..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

achja.. zo'n grote moeite is het niet (een cc-nummer invullen).
Pagina: 1