Harman Kardon: AVR 245 of 247

Pagina: 1
Acties:
  • 5.427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben toe aan een nieuwe reciever en heb mijn oog laten vallen op de volgende 2 modellen.
Harman Kardon AVR 245 en de 247. Ik ga deze gebruiken i.c.m. de HKTS11B speakers.

Wat me opvalt is dat alle specs zoals vermogen, aansluitmogelijkheden gelijk zijn. Qua look verschillen ze wat, maar dat is voor mij geen struikelblok.

De AVR 245 kan ik voor €399 gevonden krijgen en de AVR 247 voor €545.

Maar nu. De AVR 247 heeft een Faroudja DCDI Video Processor heb ik me laten vertellen. Ik weet wat dit inhoud en wat het het doet, maar niet of het voor mijn opstelling noodzakelijk is.

Wat ik erop aan ga sluiten is:
Playstation 3 via HDMI
Samsung DCB-H360RS digitale ontvanger via HDMI
HTPC via Component

Is het noodzakelijk om de AVR 247 te overwegen of heb ik voldoende aan de capaciteiten van de AVR 245

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat kun je toch het beste zelf bepalen lijkt me? Wij kunnen jou niet zeggen of jij het nodig acht om zo'n ding te hebben...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BP_LOZ
voodooless schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:07:
Dat kun je toch het beste zelf bepalen lijkt me? Wij kunnen jou niet zeggen of jij het nodig acht om zo'n ding te hebben...
Dat klopt, maar is het het prijsverschil waard? Heb ik het voor de toepassingen die ik opsom nodig, of maakt het totaal geen verschil?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Precies dat weten wij niet. Vind jij het het geld waard? Wat voor winst verwacht je ermee te halen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de AVR247 kiezen, omdat deze een HDMI repeater heeft wat dus ook geluid over HDMI kan ontvangen, iets wat de AVR245 niet kan omdat deze enkel HDMI switching doet.

Waarom geen Onkyo 605? zeker in combinatie met een PS3 met een BD-speler aan boord voor praktisch dezelfde prijs als de H/K

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Voor de DCDI chipset zou ik het niet doen. De PS3 heeft een veel betere (softwarematige en dus upgradable) scaler. Of je voor geluid over HDMI gaat kan alleen jij bepalen.
Ikzelf vind HK een beetje duur worden laatste tijd. Rond de €500,- adviesprijs voor het instapmodel en 600 voor de goedkoopste met HDMI. Als je echter van het geluid (van een HK) houdt moet je geen Onkyo kopen, die zijn tegenovergesteld qua klankkleur.

• BP_LOZ
mac1987 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:55:
Voor de DCDI chipset zou ik het niet doen. De PS3 heeft een veel betere (softwarematige en dus upgradable) scaler. Of je voor geluid over HDMI gaat kan alleen jij bepalen.
Ikzelf vind HK een beetje duur worden laatste tijd. Rond de €500,- adviesprijs voor het instapmodel en 600 voor de goedkoopste met HDMI. Als je echter van het geluid (van een HK) houdt moet je geen Onkyo kopen, die zijn tegenovergesteld qua klankkleur.
Die prijs valt wel mee vind ik. Na een beetje zoeken ben ik op een AVR 245 uitgekomen van 399 euro. Zie deze link http://www.besthomecinema...tem.asp?idProduct=%205615

HDMI aan boord, alleen geen geluid dus over HDMI.
Mijn grootste struikelblok nu is of ik met Toshlink dezelfde mogelijkheden en geluidskwaliteit heb als wanneer voor HDMI-audio zou gaan. (Hiervoor is wel een AVR 247 nodig die 545 euro kost.

Kort samengevat; kan ik met Toshlink dezelfde geluidskwaliteit bereiken als met HDMI?

[ Voor 4% gewijzigd door BP_LOZ op 09-12-2007 20:18 . Reden: Aanvulling ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Ja dat kan je, alleen geen multikanaals geluid. Toslink ondersteunt namelijk alleen lossy surroundformaten zoals dolby digital of dts. Lossless formaten (die uiteindelijk allemaal neerkomen op PCM) worden alleen ondersteund in stereo. Als je een AVR-247 neemt ondersteunt die dus ook meerkanaals PCM en dus indirect ook de nieuwe HD formaten zoals dts Master Audio en Dolby True HD. Of je het verschil hoort hangt sterk van de rest van je apparatuur (met name speakers) en je gehoor af. Je zou uiteindelijk natuurlijk ook een goede (maar dure) multiformat speler kunnen kopen met een goede DAC en die dan analog verbinden met de AVR-245. Qua geluidskwaliteit ben je dan minimaal even goed uit.

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de HK 247 en de Onkyo 605. Qua prijs verschillen ze niet veel van elkaar. Alleen qua specs denk ik dat de Onkyo beter is.

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5710611.html

Ik de versterker combineren met een Denon 1940 of Pioneer DV600 dvd speler. Beide zijn in staat om 1080p te upscalen.

http://www.usa.denon.com/DVD-1940CILit_910.pdf
http://www.pioneer.nl/nl/...222/DV-600AV-K/index.html

Qua speakers denk ik ook aan de HKTS 11/15 setje.
http://www.harmankardon.c...CS&prod=HKTS%2015&sType=C

Maar heb geen idee welke receiver beter bij mij past..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 10:28 ]

Verwijderd

HELP !!! HELP !!

Wie kan kij helpen ik heb vandaag een set van HK gekocht de
CineDrive 11 dat houdt in de AVR 347 , DVD 47 en de HKTS 11
De verkoper in de winkel vroeg of ik LCD TV had en ik zei JA dus HDMI kabel erbij en vlot naar huis..

Na thuis te zijn gekomen dacht ik laat ik eens gaan kijken hoe dit aangesloten moet worden.
Maar tot mijn grote schrik kwam ik tot de ondekking dat mijn Philips ambilight de 32PF9966 GEEN HDMI aansluiting heeft !!!!!!!!!!!!
zie specs
http://www.ciao-shopping....rix__459323#productdetail

Dus hoe nu verder kan ik alles ook anders aansluiten???
Hoe kan ik het beste mijn HK 347 receiver en DVD 47 speler aansluiten??( ben eenmaal geen kenner) Moet ik misschien een HDMI kabel naar DVI hebben want DVI zit wel op de tv?
En de rest van DVD speler naar Receiver ?? 8)7

Heb ik misschien een miskoop gedaan doordat de set gewoon te goed is voor mijn tv?
( kan nu nog terug gaan maandag om te ruilen , hoop ik )

Kan ik misschien toch beter voor de set gaan die hier omschreven staat de AVR 247 + DVD 37 ?

Wie heeft er antwoorden op mijn vragen ..... :-(

Alvast bedankt voor je/jullie reactie!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:17:
Moet ik misschien een HDMI kabel naar DVI hebben want DVI zit wel op de tv?
En de rest van DVD speler naar Receiver ??
Jep, da's de beste oplossing als je TV geen HDMI heeft. En 't levert geen kwaliteitsverlies op: HDMI is in principe gewoon DVI + digitaal audio met een ander stekkertje, voor het video-deel hoeft dus niks geconverteerd te worden.

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie maar even voor de duidelijkheid ik koop een hdmi naar dvi kabel voor mijn receiver naar mijn tv maar dat is dus alleen voor het beeld??
Wat is dan de beste manier om het geluid van mijn receiver naar tv te krijgen? Gezien mijn tv? ( zie specs in min link vorig bericht)
Wat voor kabel heb ik daarvoor nodig?

En voor mijn receiver naar mijn dvd speler daar moet je een een optische kabel voor hebben toch, en moet dat persee een duurdere zijn?? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 12:22 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12 15:38
Kijk in de manual van je tv of er ook een analoge geluidsingang op zit, indien ja, trek dan twee kabels van receiver naar TV (die met een rode en witte tulp/RCA aansluiting). Maar heb je geen surroundspeakers zodat geluid via de TV niet hoeft wanneer je een DVD afspeelt?

Voor de verbinding tussen DVD speler en receiver is een simpele optische kabel voldoende, hoeft zeker niet duur te zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Heb uiteindelijk het volgende gekocht en ga het dan ook zo proberen aan te sluiten morgen.

Van Humax digitale ontvanger naar de AVR 347 met optische kabel.
Van de DVD 37 met een HDMI naar DVI naar de Philips 32 PF 9966 voor het beeld en een optische kabel voor het geluid naar de AVR 347
Op de AVR 347 wordt de HKTS 11 aangesloten.

Zo moet het goed gaan toch? :P
Pagina: 1