[Linux Mint] Logitech G5 & G15 speciale knoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:12
Sinds kort heb ik Linux Mint op mijn pc staan. Na wat geklooi heb ik mijn 2 schermen goed aan de praat en draait de boel lekker.

Er is echter nog wel iets wat ik graag ook aan de praat zou willen krijgen en dat is het volgende:
- op mijn Logitech G15 toetsenbord zou ik graag mijn muziek knoppen aan de praat willen krijgen (volume doet het wel, maar previous, next, pause, stop niet)
- op mijn Logitech G5 muis zitten aan de zijkant 2 knoppen die normaal kunnen worden gebruikt op in de browser een pagina vooruit of terug te gaan. Deze krijg ik ook niet aan de praat.
- wat ook nog leuk zou zijn is dat ik wat informatie zou kunnen sturen naar display op de G15, daar is volgens mij wel wat voor, maar dat moet ik zelf nog even verder zoeken.

Als muziekspeler gebruik ik Amarok en als browser Firefox.

Via google heb ik niet veel kunnen vinden voor de G15 of G5 in combinatie met linux. Het volgende artikel kwam ik wel tegen (klik), maar die wijziging in de xorg.conf zorgde ervoor dat niks het meer deed.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57

Sebazzz

3dp

Zoekt en u zult vinden :Y)
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
http://www.g15tools.com/

Bij die laatste zal je zelf wat dingetjes moeten compileren Niet bang zijn voor de terminal, het is niet moeilijk ;) Je moet met een willekeurige terminal emulator (bijvoorbeeld gnome-terminal) browsen naar waar je elk dingetje hebt uitgepakt, ./configure draaien, kijken of hij klaagt over dingen die je mist, deze installeren via je packet manager, make runnen, make install runnen maar dat zal je denk ik wel kennen als Mint runt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:12
Thanks,

Maar dat lost het probleem met de knoppen op mijn muis denk ik nog niet op.

Ik heb de pakketjes voor de G15 van internet afgehaald en gecompileerd zonder noemenswaardige problemen. Echter nu ik de g15deamon wil starten krijg ik de volgende melding:
An Error Occurred - 3 : ( Unable to configure the linux kernel UINPUT driver ) received

Dat zou wel logisch kunnen zijn, want het volgende staat ook op de website van de G15Tools:
You need to compile your kernel with uinput support:
Device Drivers -> Input Device ... -> Miscellaneous devices -> User level driver support.

Make sure you have this one LOADED and also that the device exists:
crw-r--r-- 1 root root 10, 223 Jan 15 20:44 /dev/input/uinput
Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik de kernel moet compilen met uinput support erbij :?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57

Sebazzz

3dp

Je moet de UINPUT kernel module laden geloof ik. Tenminste, dat ik wat ik heb gedaan dacht ik (gegoogled) Dit is dus:
modprobe uinput

Vergeet bovendien niet de deamon te starten als root.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]