Nieuwe HDD plaatsen, bestanden van oude halen..

Pagina: 1
Acties:

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met pc hardware ed. Daarom deze miss simpele vraag;

Ik heb een nieuwe hdd gekocht, maar op mijn huidige hdd waar windows op draait staan veel belangrijke bestanden opgeslagen op de C schrijf zelfde als waar Windows dus op is geinstalleerd. Nu wil ik mijn nieuwe hdd als basis gebruiken om windows op te draaien, en me oude schrijf als extra opslag gebruiken. Maar is het mogelijk om hem zo aan te sluiten en windows op nieuwe te installeren en dat ik dan bestanden zo van oude kan afhalen terwijl daar ook windows op staat. Ik hoop dat beetje duidelijk is wat ik bedoel. (Heb namelijk geen externe Hdd of iets om het tijdelijk op te slaan)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Dat kan. Belangrijk is dat je het bios verteld van welke harde schijf je wilt opstarten. Dat er dan nog windows op de oude schijf staat maakt niks uit. succes.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
oke bedankt voor snelle reactie, dat is idd wat ik wou weten, of dat niet voor problemen zou zorgen. Bedankt

Verwijderd

hiermee is het een stuk makkelijker iig

https://www.dynabyte.nl/a...-Case-3.5''-Aluminium-USB

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 15:57
Waarom is dat makkelijker? Gewoon ff inbouwen, kabeltje ertussen, bestandjes eraf en in de hoek ermee. USB maakt dat enkel onnodig traag...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gewoon doen wat lorGie zegt, maar let wel op dat je de goede HDD formatteert tijdens de Windows setup ;)

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Kan nog makkelijker...

Nieuwe Hdd aansluiten ipv de oude, windows installeren.
Daarna oude Hdd als 2e schijf aansluiten en bestanden overzetten of als data schijf gebruiken.
Voordeel = je formateert niet per ongeluk je oude schijf...

been there, done that, bought the T-shirt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ander voordeel, de nieuwe HDD wordt C: in plaats van een hoger gelegen letter, wat in meeste gevallen gewoon vervelend is :+

Verwijderd

BalusC schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:07:
Ander voordeel, de nieuwe HDD wordt C: in plaats van een hoger gelegen letter, wat in meeste gevallen gewoon vervelend is :+
En wat in 10 secs aan te passen is? :z
Pagina: 1