8800GT Niet genoeg power?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:45
PC:
Gigabyte P35-DS4
3x 500GB Samsung Spinpoint SATA2
Club3D 8800GT
4GB GEIL Black Dragon 1066 DDR2
E6850 (2x 3ghz)
Thermaltake Toughpower 600W

Bij het starten van XP zeurt de NVidia driver het volgende:

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations.

Uiteraard is de PCI-e aansluiting op het moederbord voorzien van een eigen kabeltje die verder nergens anders op is aangesloten en is ook de 6-polige PCI-e aansluiting op de videokaart voorzien van een plugje vanuit de voeding.

Ook het losse Molex > PCI-e converterkabeltje wat bij de videokaart zat helpt niet, aangesloten op een lijn waar verder niets zit aangesloten.

600W moet toch zat zijn normaal gesproken. Googlen op de fout geeft heel veel hits en die wijzen 99% naar een Antec voeding, maar die heb ik niet.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Het mag toch niet zo zijn dat 600W te kort is?

[ Voor 7% gewijzigd door RealAlcatraZ op 08-12-2007 19:36 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
zijn je temperaturen ok? deze melding zou volgens mij ook in kunnen houden dat je kaart te warm wordt :)

• RealAlcatraZ
nick_haak schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:41:
zijn je temperaturen ok? deze melding zou volgens mij ook in kunnen houden dat je kaart te warm wordt :)
Ik zie net dat er een 8-pin > 6-pin dongle bij zit, die 8-pin zou meer power moeten leveren neem ik aan dus even kijken of die een oplossing biedt, zo niet even de temperatuur bekijken. Waarmee kan ik dat het beste doen?

edit: met die dongle werkt het ook niet, zelfde melding.

[ Voor 6% gewijzigd door RealAlcatraZ op 08-12-2007 19:44 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:23

Format-C

Tracing Rays

Probeer je 2e/ andere PCI-E stroomstekker eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 08-12-2007 19:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Z4nd3r
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 15:56
Ik vermoed dat hier een slechte verbinding in de kaart zelf zit.
Je kan hem wel nog op een ander systeem proberen voordat je hem omruilt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

nick_haak schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:41:
Ja inderdaad. Ik krijg ook zo'n prachtig grafisch intensief 3d logo als mijn XP start :Y)
Met andere woorden: Als je kaart al na de start van XP kokend heet is als je een cold boot hebt gedaan, dan heb je én een hele slechte airflow in je kast én je hebt de ventilator van je kaart uit staan én je hebt je computer in een oven staan én je hebt de heatsink van je kaart gehaald, en ik denk ik niet dat de topicstarter dat soort geintjes uithaalt ;)

Lijkt me eerder een hele slechte voeding, zelf A-Merken kunnen stuk gaan. Gfx in andere PC testen of andere voeding in je huidige pc proppen.

/me Sebazzz mompelt ook iets over de compatibiliteit van PCIe 1.0 en PCIe 2.0 (weet niet welke je gigabyte heeft?)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RealAlcatraZ
Z4nd3r schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:49:
Ik vermoed dat hier een slechte verbinding in de kaart zelf zit.
Je kan hem wel nog op een ander systeem proberen voordat je hem omruilt.
als je er op googlet zie je zo veel meldingen dat ik niet denk dat het de kaart is, maar iets in de voeding.

Er zit maar 1 6-polige connector op, de andere is 8-polig en die heb ik met de meegeleverde "dongle" omgezet naar 6, resultaat: hetzelfde.

• RealAlcatraZ
Sebazzz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:52:
[...]
Ja inderdaad. Ik krijg ook zo'n prachtig grafisch intensief 3d logo als mijn XP start :Y)
Met andere woorden: Als je kaart al na de start van XP kokend heet is als je een cold boot hebt gedaan, dan heb je én een hele slechte airflow in je kast én je hebt de ventilator van je kaart uit staan én je hebt je computer in een oven staan én je hebt de heatsink van je kaart gehaald, en ik denk ik niet dat de topicstarter dat soort geintjes uithaalt ;)

Lijkt me eerder een hele slechte voeding, zelf A-Merken kunnen stuk gaan. Gfx in andere PC testen of andere voeding in je huidige pc proppen.

/me Sebazzz mompelt ook iets over de compatibiliteit van PCIe 1.0 en PCIe 2.0 (weet niet welke je gigabyte heeft?)
Moederbord is een nog niet zo lang geleden geïntroduceerd model, lijkt mij dat die de nieuwste PCIe heeft. Ook is hij voorzien van de laatste BIOS update en is dit bord geschikt voor SLi.

Ik zal kijken of ik een andere voeding kan testen, heb hier echter alleen nog een 450W liggen.

Kast staat nog open want de pc is net in elkaar gezet en er zitten 2 12cm fans achter 1 voor dus airflow zat ;)

Voeding heb ik getest (althans op voltage, ik heb zo'n testapparaatje er voor) en alle voltages waren normaal (al gaf hij onbelast 12.7V wat net te veel is, met belasting ging hij netjes naar de 12).

• Z4nd3r
[b]Moederbord is een nog niet zo lang geleden geïntroduceerd model, lijkt mij dat die de nieuwste PCIe heeft. Ook is hij voorzien van de laatste BIOS update en is dit bord geschikt voor SLi.
Ik kan iets verduidelijken over je moederbord, de P35 chipset ondersteund namelijk alleen PCI-express v1.1 De X38 chipset van Intel ondersteund v2.0 pas. Je 8800GT is echter backwards compatible.

Het tweede PCIe slot op je board is echter niet volledig, en ondersteund PCIe v1.0. Dit is eventueel bruikbaar voor Crossfire. NVidia ondersteund helaas geen SLI op intel chipsets. (op een exclusieve uitzondering na)

Heb je de kaart in het slot zitten dat het dichts bij de processor zit?

• RealAlcatraZ
En je raadt het al: met een 450W voeding (Sharkoon) is er niets aan de hand...
Welke voeding zal ik nemen? De onderstaande zijn direct beschikbaar en zitten in dezelfde prijsklasse:

Chieftec CFT-620A Deluxe (620W)
Cooler Master RealPower M620 (620W)
HEC Windmill (550W)
OCZ StealthXStream (600W)
Sharkoon SilentStorm 120 (600W)
Tagan TG530-U15 (530W)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
RealAlcatraZ schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:08:
Welke voeding zal ik nemen? De onderstaande zijn direct beschikbaar en zitten in dezelfde prijsklasse:

Chieftec CFT-620A Deluxe (620W)
Cooler Master RealPower M620 (620W)
HEC Windmill (550W)
OCZ StealthXStream (600W)
Sharkoon SilentStorm 120 (600W)
Tagan TG530-U15 (530W)
De CoolerMaster of Tagan voeding zijn denk ik toch wel het beste kwalitatief gezien.

• RealAlcatraZ
De Thermaltake levert 18A per 12V lijn, de Sharkoon ook, dus daar kan het niet aan liggen. Denk dat het de Cooler Master wordt, die is iets stiller, of iemand moet een onderbouwde voorkeur hebben voor 1 van de andere voedingen in het lijstje.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Neem een Zalman 600 watt met heatpipe als je daar geld voor hebt. Deze is superstil, en als ik gaat gamen gaat mijn stille pc geen decibel meer geluid geven (op de speakers na dan :+ ).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:16:
[...]

De CoolerMaster of Tagan voeding zijn denk ik toch wel het beste kwalitatief gezien.
*kuch* OCZ *kuch*

Maar heb je geen garantie meer op je voeding? Want dat beestje zou het prima aan moeten kunnen. Werkt het ook niet als je eens wat andere rails probeert?

Kijk trouwens ook eens hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Sebazzz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:22:
Neem een Zalman 600 watt met heatpipe als je daar geld voor hebt. Deze is superstil,
Corsairs zijn anders ook behoorlijk stil ;)
en als ik gaat gamen gaat mijn stille pc geen decibel meer geluid geven
Dat het geen decibel extra geeft is niet gek, bij een decibel extra is er namelijk zo'n 25% toename in geluid. Echter, elk beetje extra geluid voegt iets aan het totaal toe, maar merkbaar zal het niet zijn nee.

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 08-12-2007 20:24 ]

• Z4nd3r
Dan hoop ik dat die Tagan beter is geworden. Mijn 480W Tagan heeft het precies 3 jaar gedaan.
Oorzaak: slechte elco's. Hij heeft wel continu aangestaan, maar mijn 6 jaar oude QTEC550W doet het nog steeds en staat ook altijd aan.

Ik heb nu een Corsair VX550. Mooi stabiel, en niet te duur.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
OCZ is meestal een beetje lampjes enzo, tja :S

Tagan maakt al lang hele goede voedingen, ik beweer niet dat die anderen dat niet doen, want Chieftek bijvoorbeeld is ook een goed merk, maar mijn voorkeur gaat uit naar Tagan en CoolerMaster :)

Die Sharkoon zou ik alleen niet nemen... En HEC ken ik ook niet als A-merk.

• RealAlcatraZ
Ik heb de keuze uit dat lijstje, geen andere ;)
En dit is een nieuwe voeding hoor maar geen zin het risico te lopen dat een ander hetzelfde heeft (en hij is niet op voorraad bij de leverancier dus lang wachten).

Tot nu toe zou ik voor de CoolerMaster gaan dus ;)

• RealAlcatraZ
leonpwner1 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:33:
[...]

OCZ is meestal een beetje lampjes enzo, tja :S

Tagan maakt al lang hele goede voedingen, ik beweer niet dat die anderen dat niet doen, want Chieftek bijvoorbeeld is ook een goed merk, maar mijn voorkeur gaat uit naar Tagan en CoolerMaster :)

Die Sharkoon zou ik alleen niet nemen... En HEC ken ik ook niet als A-merk.
Sharkoons zijn heel goed hoor, worden door een grote voedingboer gemaakt, niet door Sharkoon zelf, weet alleen niet meer welke het was ;)

• guido09
  • Laatst online: 26-12-2025
RealAlcatraZ schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:08:
Waarom dan nog een andere voeding kopen als deze het doet??
(die had je toch nog liggen??

been there, done that, bought the T-shirt

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Waarschijnlijk houdt de TS graag nog wat ruimte om over te klokken, maar op stock speeds zal een 450W voeding nog wel goed zijn

• RealAlcatraZ
guido09 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:03:
[...]

Waarom dan nog een andere voeding kopen als deze het doet??
(die had je toch nog liggen??
Omdat ik niet in een nieuw systeem een voeding ga zetten die ik al eerder voor een ander systeem heb gebruikt, alles moet gewoon nieuw ;)

Verwijderd

In mijn pc zit een 500watt antec smartpower 2.0. En draait gewoon de 8800GT icm c2q 6600 @3.2Ghz, 4gb ram 3 Harddisks 5 fans. Ik was er ook verbaast van maar het schijnt genoeg te zijn. Eerder zelfs met een gts gedraait. Dus neem geen voeding met overbodig veel watt 600watt moet genoef zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 10:22 ]

Pagina: 1