Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Visual Studio i.c.m Sql server vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al minstens 20 uur bezig met iets maar ik raak steeds verder in de war.
Op het moment ben ik bezig met het maken van een kleine webwinkel
Navigatie werkt prima, Database heb ik en klaar, dus ik was toe aan het koppelen van deze 2.

Heb bijna alle video's vaak bekeken van www.asp.net maar alles wat hun daar doen werkt alleen Lokaal en ik vind het heel vreemd dat daar niet uitgelegd word hoe je de boel kan publiceren samen met je database.

Ik heb een database draaien in sql server en een ASPNET user aangemaakt met de db_write en db_read rechten op mijn webwinkel.mdf database.

Als ik nu volgens de tutorials in visual studio een tabel drag en drop dan laat hij deze vervolgens prima zien, MAAR! als ik nu bijvoorbeeld de Query aanpas bijvoorbeeld

voor: SELECT * from Artikelen
na: SELECT ArtikelID, ArtikelNaam from Artikelen,
of een INNER JOIN ervan maak.

dan werkt het opeens niet meer en krijg ik een leeg scherm!
De connectionstring die ik gebruik in mijn web.config is de volgende:

code:
1
2
<add name="WebwinkelConnectionString" connectionString="Data Source=(local)\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Webwinkel;Integrated Security=True"
   providerName="System.Data.SqlClient" />

Ik snap het niet meer, ik doe volgens mij alles zoals het moet.
heb er trouwens ook minstens 3 uur over gedaan om erachter dat SQL Server standaard niet ingesteld stond voor Remote verbindingen.

Doe ik het op de verkeerde manier want ben vandaag ook al uren bezig geweest om het werkend te krijgen en vind het vervelend om te lezen dat het bij anderen wel vloeiend gaat.

Mijn hoofdprobleem is dus: als ik mijn queries wijzig krijg ik een leeg scherm en geen error o.i.d. en is het uberhaubt wel mogelijk om alles via de drag en drop methodes te doen zoals op de www.asp.net tutorials gedaan word en vervolgens dit online werkend te krijgen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel data in je test database staan ?
Geen foutmelding betekent immers dat je connectie-string werkt ...

PS: Post de gerelateerde code anders ...

[ Voor 38% gewijzigd door SKiLLa op 08-12-2007 19:35 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:48
Misschien een tip, maak eens een nieuw tekstbestand aan op je bureaublad (bv. Test.txt), verander de extensie naar udl (dus Test.udl) dubbelklik erop, stel alle instellingen in, en test de verbinding (gaat allemaal in die interface die je dan ziet, no worries). Open het bestand dan weer eens in Notepad, en kopieer de connection string naar je web.config. Dan weet je iig 100% zeker dat je connection string in orde is.

Als hij het dan nóg niet doet, kan ik je niet verder helpen zo 1,2,3... behalve dna dat ik je dan nog zou aanraden om de Query Builder te gebruiken in VS. Eventueel zou je ook nog de SQL Server Management Studio kunnen downloaden van MS (is freeware) om daarin je query's ook nog eens te proberen, die kan je wellicht wat betere info erover geven.

En hopelijk kom je zo dan snel op weg :)

Wanna play?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Je krijgt dus geen foutmeldingen ?
Heb je mbhv sql profiler al eens gekeken wat er allemaal naar de DB gestuurd wordt enzo ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding is gewoon succesvol.

Als ik een tabel in mijn pagina sleep dan werkt deze gewoon prima op de internet browser.
Maar als ik nu bijvoorbeeld dmv de query aan te passen een kolom weg wil laten, dan blijft mijn scherm leeg.
Zoals iemand hier boven al zei, mijn connectiestring is wel juist want bij een verkeerde krijg ik wel een error.
Mijn query werkt wel als ik in de query builder Execute doe. Het daadwerkelijk laten zien in de browser doet hij dan vervolgens niet..

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

BM

Moderator Spielerij
Het klinkt mij een beetje in de oren alsof je de datasource (je query) aanpast, maar vervolgens je frontend niet laat weten dat ie andere data moet weergeven.
Heb je gekeken of de kolommen op je formulier allemaal bestaan etc?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Heb je je code al eens gedebugged, en gekeken wat er precies gebeurd ?
Wat wordt er precies naar SQL Server gestuurd; heb je dat al eens met sql profiler bekeken ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:14:
Je krijgt dus geen foutmeldingen ?
Heb je mbhv sql profiler al eens gekeken wat er allemaal naar de DB gestuurd wordt enzo ?
Nee ik krijg geen foutmeldingen en in de eerste instantie werkt het gewoon.
Ik doe het volgende:

Ik sleep een tabel in mijn pagina, automatisch is de query dan SELECT *. Deze weergeven gaat prima, voor een voorbeeld: http://84.105.180.49:8080/Webwinkel/Heren/Broeken.aspx

Als ik nu de kolom CategorieID weg wil laten dmv Configure Data source en het vinkje weghalen. test query laat de gewenste output zien.

Als ik vervolgens mijn pagina refresh is het leeg: zie
http://84.105.180.49:8080/Webwinkel/Heren/Shirts.aspx

Ik vind het maar raar en probeer alles maar uiteindelijk weet je niet meer wat je aan het doen bent.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:28:
Heb je je code al eens gedebugged, en gekeken wat er precies gebeurd ?
Wat wordt er precies naar SQL Server gestuurd; heb je dat al eens met sql profiler bekeken ?
Ik ga nu kijken, en even snel op zoek naar sql provider, nog niet mee gewerkt tot op heden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb onderhand een manier gevonden waarop het wel werkt want van de debugpagina werd ik niet veel wijzer.

Als je een tabel op de pagina sleept en je doet vervolgens Edit Datasource en je klikt op Advanced bij de Query dan staat er : Generate Update, Insert, Delete statement.
Als ik dit uitzet lukt het wel, dus ik denk dat het aanmaken van die andere statement mij al die tijd dwarszat.

Misschien kan iemand dit bevestigen.
Pagina: 1