HTPC Behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik weet niet zeker of dit in het juiste forum is geplaatst, maar ik ga de vraag toch stellen. Ik ben al een tijd op zoek naar een HTPC behuizing (mATX). Alleen ik zoek naar speciale maten . Zo mag de kast niet hoger zijn dan 14 cm en niet dieper zijn dan 35 cm (breedte maakt niets uit). Want hij past anders niet in mijn tv meubel.

Nu heb ik het afgelopen uur lopen zoeken, maar niks naar mijn wens kunnen vinden. (BTW: dit is niet wat moet ik kopen?) Ik wil alleen weten of iemand een site weet of een winkel (liefst amsterdam en omstreken) waar ze een groot aanbod hebben van htpc behuizingen met duidelijke informatie + afmetingen.

En ja ik heb gegoogled en gezocht 8)

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik denk dat je met je 35cm diep wel eens in de problemen kunt komen. Is je kast 35 diep of mag je behuizing maximaal 35 diep zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door BP_LOZ op 08-12-2007 19:19 . Reden: Typo ]

• DubbelU
Mijn kast is 38 cm diep. Dus de htpc zou maximaal 38 diep mogen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door DubbelU op 08-12-2007 19:22 ]

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
DubbelU schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:21:
Mijn kast is 38 cm diep. Dus de htpc zou maximaal 38 diep mogen zijn.
Houd er rekening mee dat de htpc airflow nodig heeft. Boven, zij-en achterkant. Je hebt te maken met stekkers, aansluitingen etc.

Er zijn maar heel weining tot geen kasten die aan je eisen voldoen denk ik.

Verwijderd

DubbelU schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:21:
[...]Dus de htpc zou maximaal 38 diep mogen zijn.
Ik zou 'm toch iets minder diep maken.....
Anders kunnen je stekkers er niet meer in en heb je aan de achterkant ook geen airflow meer,

• DubbelU
daarom dacht ik ook aan 35 cm. En de kast staat een stukje van de muur. Dus de warme lucht kan goed weg

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik denk toch dat je in de barebone sfeer moet zoeken voor deze afmetingen.....

Kijk bijv. eens naar de Asus Pundit serie, dat is zo'n beetje de enige die ik ken die zo 'ondiep' zijn (35,7 cm). Overigens is dat wel zonder stekkers etc. Dus of je dan 38 haalt......(platte, haakse stekkers)

Of een Shuttle-achtige barebone

Hier staat een heel rijtje barebones..........

• DubbelU
Ik heb nu op een ander topic deze gezien: de MSI Media Live barebone. Heeft eimand hier de afmetingen van? Er staat standard 24x24 op de site matx , maar ik denk dat dit het moederbord is.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
DubbelU schreef op zondag 09 december 2007 @ 10:51:
Ik heb nu op een ander topic deze gezien: de MSI Media Live barebone. Heeft eimand hier de afmetingen van? Er staat standard 24x24 op de site matx , maar ik denk dat dit het moederbord is.
Wellicht even in dat andere topic kijken? (dat gebeurt als je in 2 tegelijk dezelfde vragen stelt...... :P )

Maar denk eraan........met een barebone beperk je je natuurlijk wel enorm in de uitbreidingsfeer......

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 11:11

Geckoo

Good news, everyone!

ik weet niet hoe handig je bent, maar aangezien je op zoek bent naar zulke speciale maten, misschien hem anders zelf maken?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
De HFX micro zou kwa maten kunnen maar is alleen geschikt voor mini-ITX en flex-ATX(8.1cm hoog)
De HFX mini is 38cm diep maar daar zou zelfs een standard-ATX bord in passen.(9cm hoog)
Voor meer specs van die kastje kijk dan ff op www.hifiatx.com

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1