Advies aanschaf FULL HD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.844 views sinds 30-01-2008

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 16:51
Geachte audio/video fielen,

Ik ben van plan een 40” FULL HD tv van Samsung te kopen type LE-40 M 87 BD

Ondanks dat ik zelf ervan overtuigd ben dat dit een goede tv is die voldoet aan mijn verwachtingen en prijs/technisch zeer interessant is. Wil ik toch even mijn voordelen weerleggen zoals:
  • Design
  • 40"
  • Full HD
  • Contrast 15000:1
  • Game Modus
  • Reactie Tijd
  • Prijs! 1220,00 euro inc. transport en verzekering
Wil ik gewoon zeker weten dat ik er goed aan doe en niet dat ik uiteindelijk gewezen wordt op nadelen die ik van te voren had kunnen achterhalen.

Tevens ben ik gaan kijken naar dit type TV bij BCC die daar aanzienlijk duurder was (1499,00 €)
En daar sprong deze lcd er met kop en schouders bovenuit. Met name de kleur en contrast weergave.

De link naar de specs:
http://www.redcoon.nl/ind...005/Samsung_LE_40_M_87_BD

Ik ben nogal merkentrouw en daar mijn andere platte TV op mijn slaapkamer ook van Samsung is, en mijn tft monitor ook. En ik daar zeer tevreden over ben. Zijn dit motivaties om hiervoor te kiezen.

Wellicht een nadeel is dat de tv zijn refresh rate maar 50 hertz is, maargoed dit kan ook een fabeltje zijn van de oude "dikke" tv's zijn waar dit wel belangrijk was.

Graag jullie adviezen en of kritiek

Voor alternatieven maak ik graag mijn budget bekenbaar dat is 1300 euro inc. verzendkosten
Eisen zijn echter 40" en FULL HD

discogs

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmm 50Hz is een beetje aan de lage kant als je t vergelijkt met computermonitoren, de Philips PFL9632D/10 waar ik op aas doet 100Hz als ik t goed begrijp (kost dan ook 1839 eurie voor 42"), maar of je t merkt zal alleen de praktijk uitwijzen.

Verder kan je voor nadelen t beste ook nog wat reviews lezen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Razor op 08-12-2007 18:46 ]

Verwijderd

geen idee waarom ze bij tft schermen de hz bij zetten.
Aangzien een tft scherm digitaal is maak het geen moer uit of je lcd scherm op 50, 60 of 100hz
Ik denk dat we gewoon voor de gek worden gehouden omdat zommige mensen nog denk aan een ouwe ctr scherm.

Als ik me vergist wat ik vertel dan graag iets duidelijker word aan gegeven.

• loewie1984
Dutch_Razor schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:42:
Hmm 50Hz is een beetje aan de lage kant als je t vergelijkt met computermonitoren, de Philips PFL9632D/10 waar ik op aas doet 100Hz als ik t goed begrijp (kost dan ook 1839 eurie voor 42"), maar of je t merkt zal alleen de praktijk uitwijzen.

Verder kan je voor nadelen t beste ook nog wat reviews lezen ;)
Revieuws voor tv's zijn bijna niet te vinden. Wel gebruikerservaringen. Maar geen onafhankelijke tests.

Dus dat wordt wat lastiger

discogs

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb het kleinere broertje de 37M87BD. BEn er zeer tevreden over. Top kwaliteit beeld/scherpte/kleur. Ook kan je hier perfect een htpc onder zetten. En het design is natuurlijk ook top!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik blijf van mening dat het een kwestie van smaak is. Veel mensen twijfelen tussen specificaties, maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

Al moet ik wel toegeven dat wanneer ik de keuze had, ik wel voor een 100Hz scherm zou gaan. Om de simpele reden: ik zie het verschil. Bij snelle beelden is de overgang rustiger, minder haperig. Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik merk het. Zet de beide schermen naast elkaar en bepaal wat jij goed vind.

Bekijk hoe het beeld JOU bevalt en wat de tv voor mogelijkheden heeft bied die JOU aanstaan. Staar je niet blind op contrast ratio's, responsetijden (deze zijn tegenwoordig allemaal goed) etc. Maar bekijk het functionele, uiterlijk en vooral het beeld.

• loewie1984
DubbelU schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:12:
Ik heb het kleinere broertje de 37M87BD. BEn er zeer tevreden over. Top kwaliteit beeld/scherpte/kleur. Ook kan je hier perfect een htpc onder zetten. En het design is natuurlijk ook top!
En wat merk jij van de refresh rate, zoals hierboven aangegeven wordt?

discogs

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik kan ook aanraden wat bvandepol zegt. Maar de refresh rate is voor mij prima. Ik kijk af en toe een dvd'tje, maar steeds meer HD materiaal en dat is fantastisch op dit scherm. Dus met dit scherm zit dat goed!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > VID

Wise enough to play the fool

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Hier:

http://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=119

is een demo/test DVD gratis te downloaden, waarmee je mogelijk snel wat verschillen kunt checken tussen 100hz en 50hz. Met name de scrollende tekst over het beeld zal mogelijk het voordeel van 100 hz aantonen. Ik heb laatst zelf een demo gezien van 100hz/50hz en het verschil is er zeker. Of dit een paar honderd euro extra waard is, moet natuurlijk iedereen zelf weten.

Verder is er, als je van plan bent blu-ray of hd-dvd te kijken, nog de mogelijkheid tot ondersteuning van 24 fps film. Hierbij wordt het beeld conform de oorspronkelijke bioscoop weergave met 24 beelden per seconden weergegeven, of een veelvoud daarvan (x2, x3, x4, x5), zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/24p. Ook dit heeft voordelen, maar ook hier de vraag: wat is het je waard?

Qua prijs/kwaliteit zal de samsung die je hebt uitgezocht zeker goed zijn, maar er zijn natuurlijk ALTIJD betere tv's. Kwestie van geld.

Verwijderd

Ik zou voor een Toshiba 100 hz met 24 fps en full hd gaan ..

met jou budget kun je net de 37 (die 3 inch kleiner maakt toch niet uit?) inch versie betalen ..

de toshiba's zijn in duitsland en de UK razend populair .. en komen beter uit de tests dan veel andere (dure) merken .. samsung zou ik niet doen, zwart is vaak te zwart en verpest de details

kijk ff op dit forum naar de thread over de Toshiba Z serie (afgelopen 48 uur en dan zie je m geloof ik wel)

• loewie1984
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:11:
Ik zou voor een Toshiba 100 hz met 24 fps en full hd gaan ..

met jou budget kun je net de 37 (die 3 inch kleiner maakt toch niet uit?) inch versie betalen ..

de toshiba's zijn in duitsland en de UK razend populair .. en komen beter uit de tests dan veel andere (dure) merken .. samsung zou ik niet doen, zwart is vaak te zwart en verpest de details

kijk ff op dit forum naar de thread over de Toshiba Z serie (afgelopen 48 uur en dan zie je m geloof ik wel)
Heb overigens het topic bekeken over de toshiba. En de tv spreekt me kwa design niet aan. Maar op basis van de specificaties wel weer. Echter de prijs is dan weer een ander struikelblok..

discogs

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
loewie-643- schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:40:
[...]
Heb overigens het topic bekeken over de toshiba. En de tv spreekt me kwa design niet aan. Maar op basis van de specificaties wel weer. Echter de prijs is dan weer een ander struikelblok..
Als je een TV voornamelijk selecteert op design, kunnen we je daar niet bij helpen - dit is erg persoonlijk.

De 46- en 40zf355d zijn in mijn ogen trouwens pracht TV's, check de pics op: http://www.areadvd.de/hardware/2007/toshiba_46zf355d_1.shtml. De 40 inch kost +/- 1500 euro

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/3808/46toshiba46zf355d1bigwg3.jpg

:9

[ Voor 23% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-12-2007 09:35 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga gewoon in de winkel kijken of het een mooi scherm is. "Wat moet ik kopen :? " topics zien we niet graag. Dit soort dingen moet je gewoon zelf afwegen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.