Toon posts:

2 harddisken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, :)

Ik ben van plan om een 40 gig hd tekopen. Ik wil dan op mn 1ste van 13 gig het besturingssysteem zetten. en dan op de 2de allerlei proggies, mp3z, divx noem maar op.

Als ik dan op die eerste alleen het besturingssysteem heb, blijft mijn computer dan heel snel, omdat er dan toch weinig op de 1ste schijf staat? of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt,

GRoeten StefaN

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het scheelt altijd wel als je een aparte schijf voor je OS neemt. Minder fragmentatie en vervuiling etc. Je moet echter geen wonderen verwachten, je hebt bijv. kans dat je nieuwe schijf sneller is dan die oude (Meer toeren, bijv. ATA100 ipv 66/33 ..... )

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

13 gig voor je c drive :?
ik zou hem zo klein mogelijk houden 2 a 3 gig
en de rest vergroten
alleen je besturing en een zooi programs op je c kwakken de rest op de andere schyven

/edit
domme typ fout en een beetje verkeerd gelezen
/edit

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

2-3 gig is inderdaad voldoende. als je je systeem helemaal draaiend hebt, maak dan even met ghost of driveimage een image van je c schijf. heb je later problemen, image erover en binnen 20 min. weer schoon draaiend systeem.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Dus al ik het goed heb, blijft mijn pc lekker snel als ik op de c alleen een besturingssysteem heb en op de rest de andere zooi?

Verwijderd

Ligt eraan, ik denk zelf dat die 40Gb sneller is omdat die waarschijnlijk ATA100 heeft wat denk ik die 13gb niet heeft, dusseh dan zou die nieuwe sneller zijn.

Tis trouwens altijd een goed id om je OS op losse schijf/partitie te pleuren, ik installeer m'n mail/irc/icq en alle andere zooi die ik niet kwijt wil altijd op losse partitie, dan kun je zonder na te denken format c rammen als je weer es moet herinstallen :)

maarreh

als et allebei ATA100 en allebei 7200RPM schijven zijn, dan is et idd sneller om je OS los te zetten, maar ik denk dat qua specs je nieuwe disc sneller is.
Pagina: 1