Toon posts:

DDR2 Werkt wel in de eene machine, niet in de ander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag 2 reepjes: DDR2 (1GB) PC6400 gekocht, vervolgens in m'n systeem (MSI K9N Neo-f, nforce 550 MCP) geplaats - in DIMM1 en 3, voor dual channel

Maar ik krijg 1 van de twee reepjes niet aan de praat in dit systeem. Reepje-A om het zo maar even te zeggen werkt prima in dit systeem. Reepje-B werkt niet (beeld gaat niet aan - zelfde als wanneer er geen geheugen in het systeem zit, CPU fan gaat wel aan) (ik test de reepjes apart in dimm-1 dus)

Plaats ik Reepje-B in een ander systeem - een DELL Pentium 4 - dan werkt het reepje wel gewoon

Het gaat om "Dane-Elec Celenade PC6400 geheugen", de 2 reepjes zien er vrijwel het zelfde uit.

(Ik heb m'n moederbord uit m'n systeem gehaald, met alleen een kleurenkaart er zo test ik nu dus..)

Wat kan ik verder nog testen, enig idee wat het probleem is?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
Memtest 86 draaien :) , kijken wat er gebeurd

en MSI bordjes zijn heel gevoeligvoor een beschadeging van geheugen , kan zijn dell niet zo nauwkeurig is dat hij daar het wel op doet maar gewoon later blauw scherm laat zien

Andere woorden waarschijnlijk is simmetje B kapot ( foutje erin ) en zegt MSI hell no gaat niet werken en zegt dell jahwel hij doet wel en pas nadat je het stukje van geheugen aan roept hij een blauw scherm gaat geven

Easy :)

Verwijderd

En anders wat meer Volt op je RAM wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Ja dat kan het heel goed zijn, meestal heeft PC6400 1,9 of 2 volt nodig om lekker te lopen. Als het echt voltage afwijkt in de bios van de echt aantal volts kan het op het ene bordje net ff te weinig zijn. Of als de timings losser staan dan bij de ander.

Verwijderd

Topicstarter
2.0V geprobeerd op 5-5-5 bij 266Mhz

werkt met reepje-a wel prima, bij reepje 2 niet - meer dan 2.0V lijkt me niet echt verstandig?

..ondertussen start ik memtest86 ff (met die reep in me dell)

-edit: 1ste pass gaat gewoon goed, de dell gaat niet verder dan 4-4-4 - 12 @266MHz

Probeer ik vervolgens 4-4-4 12 @266MHz met die stick op m'n MSI plank probeer te draaien
werkt het niet (1.85v / 1.95V / 2.0V / 2.5V)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/1829/dsc01409kp8.jpg

Als ik dezelfde timings op m'n MSI plank gebruik, @266MHz werkt het gewoon niet
(screenshot is gemaakt na een reboot, inmiddels al een aantal passes gedaan - 0 fouten)

Denk dat ik het eene latje maar weer terug breng.., of heeft iemand nog een goed idee?
Pagina: 1