Ik heb vanochten een laptop voor mijn werk gekocht ,een Acer 7720G-602G50Mn
Nu is deze dus uitgerust met een LAN aansluiting en met WLAN
Ik ben in het blije bezit van internet via Zeelandnet
Deze zit normaal op mijn thuis systeem
Van de Webstar modem via een coax kabel naar m'n systeem ,niks moeilijks aan
Nu was mij dus verteld dat ik de coax gewoon van mijn systeem kon overzetten naar de laptop en dat ik dan gewoon via Zeelandnet internet zou hebben
Ik weet wel dat vroeger met de COM21 modem van Zeelandnet je bij het veranderen van je netwerkkaart het nieuwe IP adres moest doorgeven aan Zeelandnet
Alleen nu met die nieuwe Webstar modem is dit niet meer nodig wist de verkoper mij te vertellen
Er word nu alleen naaar het adres gekeken van de Webstar modem en niet meer naar het adres van je netwerkkaart
Alleen krijg is dus nog steeds niet internet aan de praat op die laptop
Ik krijg wel een melding van breedbandverbinding gevonden : beperkte toegaan maar voor de rest noppes
ik heb al geprobeert de WLAN uit te schakelen ,met het idee dat deze misschien voor problemen zorgde maar dit maakt dus niks uit
Ook de LAN al aan en uit geschakelend ,ook geen verschil
Wat doe ik verkeert of beter gezegt hoe krijg ik dit aan de praat ??
Laptop is uitgerust met Vista 32Bit Home Premium trouwens
Nu is deze dus uitgerust met een LAN aansluiting en met WLAN
Ik ben in het blije bezit van internet via Zeelandnet
Deze zit normaal op mijn thuis systeem
Van de Webstar modem via een coax kabel naar m'n systeem ,niks moeilijks aan
Nu was mij dus verteld dat ik de coax gewoon van mijn systeem kon overzetten naar de laptop en dat ik dan gewoon via Zeelandnet internet zou hebben
Ik weet wel dat vroeger met de COM21 modem van Zeelandnet je bij het veranderen van je netwerkkaart het nieuwe IP adres moest doorgeven aan Zeelandnet
Alleen nu met die nieuwe Webstar modem is dit niet meer nodig wist de verkoper mij te vertellen
Er word nu alleen naaar het adres gekeken van de Webstar modem en niet meer naar het adres van je netwerkkaart
Alleen krijg is dus nog steeds niet internet aan de praat op die laptop
Ik krijg wel een melding van breedbandverbinding gevonden : beperkte toegaan maar voor de rest noppes
ik heb al geprobeert de WLAN uit te schakelen ,met het idee dat deze misschien voor problemen zorgde maar dit maakt dus niks uit
Ook de LAN al aan en uit geschakelend ,ook geen verschil
Wat doe ik verkeert of beter gezegt hoe krijg ik dit aan de praat ??
Laptop is uitgerust met Vista 32Bit Home Premium trouwens
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.