Tele2 aansluit problemen --> aanvraag annuleren

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Voor mensen die niet het hele verhaal willen lezen zie samenvatting meer naar beneden ;)

18 september: Ik onderteken het huurcontract van mijn eerste eigen huisje. Nog dezelfde dag vraag ik internet aan bij tele2.

Op de site van tele2 kan je mooi volgen hoever je aanvraag is. Helaas na ruim 3 weken staat hij nog bij "verwerken aanvraag". Vreemd ik ga maar eens bellen naar tele2. "Ja we zijn bezig u aan te sluiten. Ja het is normaal dat dit er staat."

6 November: Op de site staat nog steeds "verwerken aanvraag". Ik ga maar weer bellen. "Ja we zijn bezig met aansluiten". Ja dat zal wel. Wil graag technische afdeling spreken. Na even doorzeuren heeft ze me doorverbonden met de technische afdeling. Verhaal opnieuw verteld en meneer ging kijken hoe het ervoor stond. "Ja er is een technische fout opgetreden bij het aanvragen." Goh dat verbaast me nou niks... "Deze foutmelding kan ik hier niks mee dus ik ga melding voor u maken bij andere technische afdeling(naam weet ik helaas niet)". Ze komen dus pas achter dat er fout is opgetreden nadat ik heb lopen bellen? Wat een onzin zeg. "U wordt teruggebeld met wat er precies aan de hand is. De verloop tijd is max. 22 werkdagen, maar meestal is dat veel sneller hoor." Jezus 22 werkdagen dat betekend dat ik nog een maand moet wachten voordat ze uberhaupt weten wat er aan de hand is!

3 December: Ik maar weer bellen met tele2. "Ja de melding naar die afdeling staat nog open." Maar ik zou binnen 22 werkdagen terug gebeld worden. "Ja dat klopt dat betekend dat u deze week nog wordt teruggebeld." Heb uiteraard niks meer van ze gehoord. Kortom ze zijn nog steeds evenver als toen ik begon met aanvragen bijna 3 maanden geleden...

Overgens heb ik nog veel vaker met ze gebeld om te vragen hoe het ervoor staat, maar dat zou dit een verhaal met meerdere pagina's worden...

Samenvatting:
* Tele2 komt pas achter een technische fout nadat ik hun smoesjes zat ben en eis dat ik de technische afdeling te spreken krijg. Dit heeft al 1,5 maand vertraging veroorzaakt die ze hadden kunnen voorkomen.
* Tele2 houd zich niet aan de afspraak mbt terug bellen binnen 22werkdagen(!)
* De aansluiting duurd nu al bijna 3 maanden....
* Ik ben 40euro kwijt aan belkosten naar de helpdesk van tele2(kan je zelf berekenen hoelang ik al gebeld heb met tele2).

Kortom ik ben het zat met ze. Ik wil mijn aanvraag annuleren. Nu komt mijn vraag: Kan ik zomaar mijn aanvraag annuleren? Ze hebben zich niet gehouden aan een redelijk termijn, maar inhoeverre is dit rechtsgeldig?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er is al een Tele2 topic, waarom een nieuwe??
On topic:
Het probleem ligt niet bij Tele2, maar bij jou. Waarom??
Jij speelt graag volgens de regels en onregels van Tele2. Altijd maar bellen en bellen.
Zulke klanten hebben bedrijven het liefst. Daar worden ze rijk van.

Beter was geweest om na je eerste belletje een aangetekende brief te sturen met een datum
waar de aansluiting moest worden gerealiseerd. Je moet wel een redelijke termijn geven aan Tele2
om toch de problemen op te lossen. 3 weken is redelijk, vindt ik persoonlijk.
Geen reactie of geen aansluiting resulteert in ontbinding contract.
Het initiatief ligt dan bij jou en je weet waar je aan toe bent.

P.S.
Je kan nu ook een brief schrijven met een éénzijdige opzegging contract wegens dwaling.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 08-12-2007 17:56 ]

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 09:05
Je kan gewoon dit pakket opzeggen. Tele2 moet binnen een maand na aanvraag voortgang hebben geboekt, en anders is dit een geldige reden tot opzegging.

Gewoon nogmaals de KS bellen en vragen of je doorgezet kan worden naar de afdeling retentie. Ze zullen je doorverbinden, en bij de afdeling retentie zullen ze het pakket voor je op kunnen zeggen of je aanraden een brief te sturen naar een bepaald adres.