Toon posts:

[WINXP] Niet te verschuiven/vergroten partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een tweede pc heb ik een 80 Gb schijf zitten, die in eerste instantie 2 partities had, een fat32 met WinXP erop, en een NTFS partitie met backup files van mijn "hoofd-pc".

Omdat de ntfs een beetje krap werd, probeerde ik met Partition manager iets van C: af te halen en er bij G: bij te zetten, op dezelfde schijf dus geen probleem, dacht ik.

Het lukte niet, process (dat in batch loopt na een reboot) liep vast op 24% van het moven van de NTFS partitie. PC gereboot en van de C: partitie ook een ntfs gemaakt (wist niet zeker of het iets uitmaakte of de twee partities waartussen je ruimte wil uitwisselen dezelfde file allocation methode hadden, maar goed, baat het niet schaadt het niet.

Maar helaas blijft hij nog steeds op precies die 24% bij het moven van de partitie hangen. Een paar keer chkdsk /f gerund, maar nog steeds geen succes (meldt ook niet dat het iets gerepareerd heeft).

Situatie is als volgt:
C......NTFS.........20 Gb......Active.....Primary
*.......Extended....57 Gb......None......Primary
G......NTFS.........57 Gb......None......Logical

Enig idee waar het aan kan liggen dat het moven van die partitie (nadat Partition manager de C partitie kleiner gemaakt heeft en dus ruimte daarvoor vrij heeft gemaakt) telkens vastloopt op 24%?

De schijf (IDE) doet het verder prima.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 ding vergeten te vermelden, de allereerste keer dat ik de partitie probeerde te veranderen, kwam de melding "Error 1555 : Internal file number does not match position"

Als ik nu het nog een keer doe, dan blijft hij dus hangen op die 24%, zoals al eerder vermeld, en na een hele tijd (Partition Manager zal wel een timeout hebben of zo) zegt PM "Error 625 while executing Batch. Changes cannot be applied. Your drive configuration is seen differently in boot-mode than it is in windows. This can usually be corrected"

Fijn dat dat hersteld kan worden, maar hoe? Chkdsk /f doet er in ieder geval niets aan.