DVI HDMI Receiver probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC GeForce 8800GTX DVI 2 aansluiten aangesloten op de HDMI poort1 in van mijn Onkyo 805 receiver middels een DVI => HDMI kabel.
Van mijn Onkyo 805 HDMI poort uit gaat een HDMI kabel naar mijn Sony 40W2000 HDMI poort1 in

PC (DVI) => Onkyo 805 (HDMI) => Sony 40W2000 (HDMI)

Het probleem is als volgt:
Ik moet elke keer opnieuw mijn PC herstarten om de receiver te laten detecteren door mijn GeForce kaart, zodat ik mijn desktop kan uitbreiden naar mijn Sony TV via de Onkyo 805.
Vroeger toen ik mijn TV direct aan mijn PC had aangesloten via de DVI en HDMI poort hoefde ik alleen maar de juiste input te selecteren op mijn TV en had ik beeld.
Nu moet ik elke keer opnieuw alle instellingen in windows opnieuw instellen nadat ik mijn PC herstart heb en de receiver is gevonden door mijn GeForce kaart.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem zodat mijn receiver altijd een signaal naar de GeForce stuurt zodat de kaart weet dat er een HDMI interface aanwezig is aan de andere kant.
Dan kan ik desktop uitbreiding en het multimonitor geblaat altijd aanlaten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heel toevallig wil ik het zelfde gaan doen op mijn onkyo 605. dit moet toch wel op te lossen zijn ? weet jij btw of je hd kan zenden van je pc naar je tv met door middel van die dvi- hdmi kabel ? want ik wil films kijken van mijn pc op mijn sony 40w2000 tv maar het moet wel hd ondersteunen ( eerst dvi vga kabel gekocht om aan te sluiten op het pc ingang heel dom dus werkt voor geen fuck)

als ik die onkyo 605 binnen heb ga ik ook ff kijken hoe we dat kunnen oplossen of weet iemand anders het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik zit ook met een soort gelijke vraag, maar dan meer in het kader van: ik wil een TX-SR605 of 705 gaan kopen, en daar mijn 24" samsung (1920x1200) op aansluiten, kan die receiver deze resolutie doorgeven als ik mijn pc op de hdmi in zet, of word het automatisch gedownsampled naar 1080p?
en het is natuurlijk wel belangrijk dat mijn pc word herkend, anders heb ik geen beeld....

@ Eximion, ja je kan hd naar je tv zenden, de resolutie zou gewoon in het lijstje getoont moeten worden als je je tv aansluit op je videokaart, zo niet kan je altijd in het nvidia controle pannel handmatig de juiste resolutie toevoegen, je kan natuurlijk ook het vinkje aanzetten in het geavanceerd tab: alle modi weergeven, waar je dan mogelijk wel de goede resolutie kan vinden.
ik vind het raar dat het niet automatisch word gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn PC via een DVI => HDMI kabel verbonden met mijn Sony 40W2000 en dat werkt perfect op 1920 x 1080p.

Je kan geen 1920 x 1200 signaal verzenden naar de 40W2000 omdat de TV deze resolutie simpel weg gewoon niet ondersteunt. Maar als het goed is moet je videokaart de 40W2000 automatische herkennen en alle ondersteunde resoluties weergeven.

Of de Onkyo via HDMI een 1920 x 1200 signaal kan versturen , ik weet het niet.

Mijn probleem kan ook liggen aan de kabel die ik gebruikte van mijn PC naar Onkyo AVR.
Want als ik mijn laptop (HP Pavillion 9595) met dedicated HDMI 1.2 port aan de HDMI in van mijn Onkyo hang werkt alles wel perfect. Mijn laptop herkent de Onkyo 805 en deze zend het signaal door naar de TV nadat ik de resolutie van 1920x1080p heb aangekozen op mijn laptop.

Kan het zijn dat de DVI standaard echt helemaal anders is als de HDMI standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee.
wel raar dat ie via je laptop dan goed werkt.
Welke kabel gebruik jij om van je geluids kaart van je pc naar je versterker te gaan?

en bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:28:
geen idee.
wel raar dat ie via je laptop dan goed werkt.
Welke kabel gebruik jij om van je geluids kaart van je pc naar je versterker te gaan?

en bedankt voor je reactie
Gewoon een RCA S/PDIF kabel van 1 meter als digitaal.
3 x 3.5 Plug/RCA voor analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ja ik heb geen s/pdif aansluiting op mij geluidskaart dus ik zal wel voor een 3.5 jack en naar een witte en rode tulp moeten gebruiken heb alleen het idee dat ik dan zwaar Kut geluid krijg is dat zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Is die jack uitgang niet meteen ook inschakelbaar als de digitale uitgang? Anders is een externe geluidskaart misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Volgens mij heeft DVI DDC pinnen en HDMI niet, nu heeft HDMI wel CEC, maar of de GeForce via de CEC pin de DDC info van de display kan krijgen vraag ik me af. Misschien dat het daarom niet werkt via een DVI - HDMI kabel. Ik denk dat als de onkyo een DVI ingang zou hebben dat het dan wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:17:
Is die jack uitgang niet meteen ook inschakelbaar als de digitale uitgang? Anders is een externe geluidskaart misschien een optie.
Ik heb geen idee het is een onboard geval dus ik denk het niet
maar als ik dit zou kopen
http://www.sweex.com/prod...m=57&artikel=750&detail=s

en dan een optische kabel van die externe geluids kaart naar mijn onkyo doet dan heb ik geen kwaliteit verlies?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik had wat gezeur met het aansluiten van mn 24" display, een ding is zeker, 1920x1200 op een onkyo 605 en dus ook 705 werkt niet, en HDMI output vanuit mn pc deed ook wat raar zowieso, maar dat was vrij makkelijk opgelost, dus ik denk dat dit ook de oplossing is voor de TS

Setup --> hardware setup --> HDMI --> Controll --> enable --> power controll --> enable

en ik had op dat moment ook toevallig mijn beeld ratio op 16:9 gezet.
en ineens werkte het zomaar.
maargoed, geen 1920x1200 :(
ach voor de rest is het een toppertje, en het geluid is super
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:10:
[...]

Ik heb geen idee het is een onboard geval dus ik denk het niet
maar als ik dit zou kopen
http://www.sweex.com/prod...m=57&artikel=750&detail=s

en dan een optische kabel van die externe geluids kaart naar mijn onkyo doet dan heb ik geen kwaliteit verlies?
het is sweex, dan valt er vrij weinig te verliezen als je begrijpt wat ik bedoel O-)
maar ok even zonder grappen, ja dat klinkt beter dan je onboard geluid, maar lang niet zo goed als een kwalitatief goede geluidskaart.

[ Voor 36% gewijzigd door HKS-Skyline op 10-01-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:40:

het is sweex, dan valt er vrij weinig te verliezen als je begrijpt wat ik bedoel O-)
maar ok even zonder grappen, ja dat klinkt beter dan je onboard geluid, maar lang niet zo goed als een kwalitatief goede geluidskaart.
nee ok dat snap ik maar het ging om het idee dat ik dus zo`n kaart moet hebben met zo`n aansluiting en dat ik dan dus 1 kabel hoef door te trekken naar de ander >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:15:
Ik heb mijn PC GeForce 8800GTX DVI 2 aansluiten aangesloten op de HDMI poort1 in van mijn Onkyo 805 receiver middels een DVI => HDMI kabel.
Van mijn Onkyo 805 HDMI poort uit gaat een HDMI kabel naar mijn Sony 40W2000 HDMI poort1 in

PC (DVI) => Onkyo 805 (HDMI) => Sony 40W2000 (HDMI)

Het probleem is als volgt:
Ik moet elke keer opnieuw mijn PC herstarten om de receiver te laten detecteren door mijn GeForce kaart, zodat ik mijn desktop kan uitbreiden naar mijn Sony TV via de Onkyo 805.
Vroeger toen ik mijn TV direct aan mijn PC had aangesloten via de DVI en HDMI poort hoefde ik alleen maar de juiste input te selecteren op mijn TV en had ik beeld.
Nu moet ik elke keer opnieuw alle instellingen in windows opnieuw instellen nadat ik mijn PC herstart heb en de receiver is gevonden door mijn GeForce kaart.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem zodat mijn receiver altijd een signaal naar de GeForce stuurt zodat de kaart weet dat er een HDMI interface aanwezig is aan de andere kant.
Dan kan ik desktop uitbreiding en het multimonitor geblaat altijd aanlaten staan.
Heb hetzelfde probleem met mijn 705.
Heb maar de HDMI kabel direct in de TV gestopt, en toen was het over.

Denk zelf dat de HDMI ingang wordt uitgeschakeld als hij niet wordt aangestuurd
bedoel hier mee:

HDMI1 zit achter game input.
Maar als je schakeld naar DVD (daar aan zit bijv. HDMI2 input), dan schakeld hij HDMI1 input uit of zo.
Daardoor ziet de PC dus niet dat er een "apparaat" aan de andere kant van de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stimpyrulez schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:04:
[...]

Heb hetzelfde probleem met mijn 705.
Heb maar de HDMI kabel direct in de TV gestopt, en toen was het over.

Denk zelf dat de HDMI ingang wordt uitgeschakeld als hij niet wordt aangestuurd
bedoel hier mee:

HDMI1 zit achter game input.
Maar als je schakeld naar DVD (daar aan zit bijv. HDMI2 input), dan schakeld hij HDMI1 input uit of zo.
Daardoor ziet de PC dus niet dat er een "apparaat" aan de andere kant van de kabel zit.
Dat denk ik dus ook. Heb jij al een oplossing gevonden ?
Ik heb nu ook maar de HDMI kabel direct op de TV aangelsoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:57:
[...]

Dat denk ik dus ook. Heb jij al een oplossing gevonden ?
Ik heb nu ook maar de HDMI kabel direct op de TV aangelsoten.
nope, ook direct op de TV, en dan vind de PC de TV zelfs als hij helemaal uit staat (dus niet eens op standby)
Dus ik weet niet of zo iets ooit met een firmware upgrade of zo aangepast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Via mijn HDMI switch van Octava had ik ook problemen, navraag leert dat alle HDMI schakelaars en receivers er veel last van hebben. Komt eigenlijk door het hotplug mechanisme van windows.

Trek je display eruit en je hoort dat geluidje van "apparaat verwijderd".

Remedie:
1: goedkoop, hotplug pinnetje in de video kaart met 5V verbinden via 1k weerstandje.
2: duurder, Gefen DVI detective ertussen
3: nog iets duurder Octava HDDA12 splitter ertussen
4: nog iets duurder HDMI switcher met ingebouwde EDID Octava HDDA52 Gefen 6x2 oid

1e werkt prima!
2e staat op internet, werkt, maar is DVI, dus geen audio...
3e werkt ook prima
4e werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. betekent dit dat als ik de Onkyo 905 haal, ik niet snel kan switchen tussen PS3, HTPC en Blu-ray speler? (allen HDMI)
Dat zou toch wel enigszins vreemd zijn, kun je net zo goed eentje nemen met minder aansluitingen en dan steeds opnieuw aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:21:
Hmm.. betekent dit dat als ik de Onkyo 905 haal, ik niet snel kan switchen tussen PS3, HTPC en Blu-ray speler? (allen HDMI)
Dat zou toch wel enigszins vreemd zijn, kun je net zo goed eentje nemen met minder aansluitingen en dan steeds opnieuw aansluiten.
Wrong...

Het betekend dat bij mij met de HTPC het zo werkt dat als ik een andere bron kies de htpc denkt dat er geen monitor meer is. Als ik dan het htpc kanaal weer kies, werd die niet wakker zo van "he monitor is er weer"

Hangt van HTPC af, heeft verder niet te maken met onkyo of 905.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad, terwijl ik de HTPC rechtstreeks op de TV (42PV70) had aangesloten. Uiteindelijk is het weggegaan door andere drivers te gebruiken (momenteel niks geinstalleerd qua video drivers, en gebruik onboard x1250).
Pagina: 1