Het gaat om de mac mini 1.8 GHZ. ik heb deze net aangeschaft maar als ik hem aan zet hoor je het start up geluid en dan zie je een aantal keer de loader rond draaien en dan niks meer en blijf alles stil. wat doe ik fout?
Verwijderd
Aangezien je op de knop gedrukt hebt en het duidelijk is dat de stekker insteekt denk ik niet dat je iets fout doet.
Probeer een PRAM-reset, info vind je op internet.
Probeer een PRAM-reset, info vind je op internet.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 15:54 ]
Installeer OS X eens opnieuw met de bijgeleverde schijven.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
ik zou eerst de hardware-test draaien, en checken of je in single-user mode wel kan booten.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
uh ja? dat heet slotloader cd/dvd drive..Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:55:
Als ik een schijf erin doe moet hij dan automatisch naar binnen toe gaan?
Verwijderd
Dude! Nooit met geweld proberen als er iets niet lukt!Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:56:
nou zelfs dat doet hij niet ook niet als ik hem er redelijk hard probeer in te stoppen
'T is dat niemand een idee heeft wat 't probleem precies is, als je geholpen wil worden voor de boel hier dichtvliegt kan je ms best wat meer info posten...
Wat doet hij precies en wat doet hij niet? Opstarten met de DVD gaat dus niet, ook niet na een PRAM-reset (=bios-reset op windowscomputers)?
zet hem uit, aan en hou je muisknop ingedrukt; met een beetje mazzel komt de CD/DVD die erin zit eruit zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:56:
nou zelfs dat doet hij niet ook niet als ik hem er redelijk hard probeer in te stoppen
probeer anders de eerder genoemde tip voor single-user mode booting.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
PRAM gereset maar nog steeds kan ik niet in de configuratie assistent
Iemand nog ideeen?
Iemand nog ideeen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 16:46 ]
Hij start op met het muziekje het lampje aan de voorkant brand, je kan de hdd horen draai/lezen. dan komt het apple logo tevoorschijn. Daaronder komt een soort loader wat rondjes gaat draaien, na ongeveer 7 rondjes stopt hij en stopt de hdd ook met geluid maken en gebeurt er helemaal niks meerVerwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:59:
[...]
Dude! Nooit met geweld proberen als er iets niet lukt!
'T is dat niemand een idee heeft wat 't probleem precies is, als je geholpen wil worden voor de boel hier dichtvliegt kan je ms best wat meer info posten...
Wat doet hij precies en wat doet hij niet? Opstarten met de DVD gaat dus niet, ook niet na een PRAM-reset (=bios-reset op windowscomputers)?
Als een apparaat dat je net gekocht hebt het niet doet, kun je net zolang blijven prutsen totdat het het wel doet. Je kunt ook teruggaan naar de winkel en om een werkend exemplaar vragen. Zeker als je mini geen CD's slikt, lijkt het er meer op dat er iets met het apparaat zelf aan de hand is dan de iets softwarematigs.
Dit topic gaat daarom op slot, omdat dit iets is waarvoor je terug naar de winkel moet. Daarnaast zijn er een aantal dingen die zelf eerst zelf hebt kunnen proberen of uitzoeken. Als je bijvoorbeeld bij Google zoekt naar "mac mini won't startup", vind je de Power or Start Up Quick Assist, waarin uitgebreid wordt verteld wat je kunt proberen.
Overigens, als je iets achter elkaar wilt toevoegen, gebruik dan de
knop in plaats van vier berichten achter elkaar te posten
Dit topic gaat daarom op slot, omdat dit iets is waarvoor je terug naar de winkel moet. Daarnaast zijn er een aantal dingen die zelf eerst zelf hebt kunnen proberen of uitzoeken. Als je bijvoorbeeld bij Google zoekt naar "mac mini won't startup", vind je de Power or Start Up Quick Assist, waarin uitgebreid wordt verteld wat je kunt proberen.
Overigens, als je iets achter elkaar wilt toevoegen, gebruik dan de
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()