Toon posts:

[Scripting] verschil tussen cmd venster en batfile ?

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja je mag het eigenlijk geen programmeren noemen....

Heb het volgende probleempje.
Heb XP met een Hauppauge win-tv en radio kaart met Hauppauge software en dat werkt.
Ik wil echter Dscaler als tv prog, gebruiken maar die krijgt alleen geluid als er eerder óf de tv óf de radio van hauppauge aanstond en nu is afgesloten.
Dat is een "bekent" probleem van deze hard en software combinatie.

Toen dacht ik ....ik schrijf een simpele bat-file :

E:\radio32_1.53.22033\RADIO.EXE
c:\windows\taskkill /im RADIO.EXE

oftewel start de radio en zet hem weer uit.Daarna moet Dscaler er natuurlijk achter gezet worden.

Echter als ik die 2 regels in een cmd-venster gooi doet hij het prima maar als ik er een bat-file van maak werkt het als een aan-uit schakelaar.
DWZ als radio uitstaat en ik klikt op batfile dan gaat radio aan maar niet automatisch weer uit.
Als radio aanstaat en ik klik op batfile gaat de radio uit????

Er zijn geen foutmeldingen.
Heb het ook aleens met pskill.exe geprobeert maar cdat werkte ook niet.
Wat is het verschil tussen cmd venster en batfile of kan ik het anders/simpeler doen ?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

gebruike eens "start"
steek er ook een sleep tussen om een race conditie te verkomen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
Geen programming

-> WC

https://fgheysels.github.io/

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:40:

Echter als ik die 2 regels in een cmd-venster gooi doet hij het prima maar als ik er een bat-file van maak werkt het als een aan-uit schakelaar.
DWZ als radio uitstaat en ik klikt op batfile dan gaat radio aan maar niet automatisch weer uit.
Als radio aanstaat en ik klik op batfile gaat de radio uit????
Ik begrijp wel waarom het zo werkt.
Het batch bestand start je radio programma, maar gaat pas verder met de volgende taak in het batch bestand als dat bestand klaar/afgelopen is. Dat is dus pas op het moment als je het radio programma zelf stopt.

Het afsluiten van het radioprogramma als je het batch bestand nog een keer uitvoert is ook logisch:
Het radioprogramma staat aan, je start het radioprogramma nog een keer. Deze start dan niet het radioprogramma maar geeft een melding dat er al een radioprogramma draait en sluit zichzelf af. Het eerste radioprogramma draait dan nog wel.
Aangezien het eerste commando uit het batchbestand is uitgevoerd, gaat ie naar het tweede commando: stop de radio... dat doet ie dus ook.

Een oplossing heb ik helaas niet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet er eens een PAUSE in en let op welke interpreter er wordt gebruikt?

CMD is wat anders dan command.com bijvoorbeeld :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 18:18
GBRecord.exe -device:"Hauppauge PVR-150" -channel:32 -startr:test.mpg -seconds:1
del test.mpg

en http://www.google.nl/sear...=en&q=GBRecord.exe+&meta=

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 14:15
Of je maakt er twee losse startup snelkoppelingen van, één start je radio.exe op, en de andere voert een .bat bestand uit met daarin sleep.exe 2 uit en daarna je kill applicatie. Aangezien ze naast elkaar draaien wordt er niet gewacht op de vorige actie en met sleep zorg je ervoor dat er even wordt gewacht voordat je radio.exe wordt gekilled.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Topicstarter
Ja , geweldig ...hij doet het.

Door dat "start" in de eerste regel gaat de batchfile door zonder te stoppen/wachten .
Dat zou al genoeg geweest zijn maar omdat de software tijd nodig heeft om op te starten en af te sluiten gaf Dscaler foutmelding dat hardware in gebruik was.
M.b.v. sleep.exe een vertraging van 1 sec. er tussen gezet en toen was het OK.

De bat.file is dus nu:

start E:\radio32_1.53.22033\RADIO.EXE
sleep 1
c:\windows\taskkill /im RADIO.EXE
sleep 1
start E:\DScaler4\DScaler.exe

Bedankt allen voor het mee denken
Pagina: 1