Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ZoneAlarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst had ik zone alarm uitgeprobeerd op XP (E6550, 2 gb ram). Het is een heel goed programma, maar het opstarten duurt 15 seconden langer.
Dan kan je wel zeggen: 15 seconden, hoeveel is dat nou op 2 uur achter de pc zitten. Maar het is best wel irritant.
Als ik niet ZoneAlarm opstart, is het probleem verholpen. Ik gebruik Winpatrol om startups te controleren (nu 4 programma's).

Heeft iemand dit ook? Zoja, is er een oplossing voor?

Verwijderd

Het is nogal logisch dat programma's die automatisch opstarten wanneer Windows start ook systeembronnen zulen gebruiken waardoor het totale opstarten van het systeem iets langer zal duren.
Wanneer het dan een programma als Zonelarm betreft kan 't nog iets meer tijd kosten omdat ZoneAlarm allerlei dingen gaat controleren en soms nog moet wachten op andere dingen voordat die ook gecontroleerd kunnen worden.

Kijk eens welke zaken er nu allemaal opstarten, bijvoorbeeld met een HijackThis log, op erg veel systemen starten allerlei onnodige dingen op.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even Comodo geprobeerd n.a.v. het artikel over de firewalltest. Prima programma en opstart is bijna hetzelfde als zonder firewall! In het begin alleen erg veel vragen over program access.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Comodo heb ik versie 3 gebruikt, maar deze houd niet genoeg tegen.(met standaard instellingen).
Dus versie 2 er weer opgezet, met de beveiligingsschuif 1 stap hoger, toen weer goede beveiliging.