pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 10:32
Hallo,

gisteren heb ik van iemand een AGP-videokaart gekregen (7800gs), en voordat ik die erin deed heb ik het volgende gedaan:

1. eerst heb ik de drivers van mijn vorige videokaart verwijderd en toen de pc opnieuw opgestart.
2. toen heb ik een nieuwe voeding erin gedaan (300 watt was te weinig, dus er zit nu 420 in).
3. toen netjes alle kabels aangesloten
4. videokaart erin en ook daar de power cable op aangesloten
5. PC opgestart....ajjj, daar ging het mis.
Als ik 'em aanzet, dan brandt het voorste LED'je ook niet. CPU draait, alles eigenlijk (volgens mij), maar hij doet gewoon niets. Monitor blijft op standby, dus ik kan ook niet naar de bios toe. De lock-toetsen van het toetsenbord branden wel even, maar gaan na een seconde weer uit.

Heb al vanalles geprobeerd, misschien al teveel. Iemand een idee? Ik hoop geen hardware probleem :( Ik heb ook geprobeerd mijn oude kaart er weer in te doen, maar dan heb ik hetzelfde probleem.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Weet je zeker dat de kaart en nieuwe voeding ok zijn?

Rail Away!

• goldmemberf1
Dat heb ik al een beetje doorgespit Mad. Die nieuwe voeding moet gewoon goed zijn, komt nieuw uit de doos. Tis geen topkwaliteits-voeding, maar hij moet in ieder geval gewoon doen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je alle oude onderdelen weer terugzet, start het ding dan wel weer op? Probeer eens:

Oude voeding + nieuwe graka
Nieuwe voeding + oude graka

Gewoon een kwestie van uitsluiten dus.
EDIT: En wat zijn de rest van de specs?

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 08-12-2007 15:00 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:42
goldmemberf1 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:53:
Dat heb ik al een beetje doorgespit Mad. Die nieuwe voeding moet gewoon goed zijn, komt nieuw uit de doos. Tis geen topkwaliteits-voeding, maar hij moet in ieder geval gewoon doen.
Dat zegt helaas niets of het top kwaliteit is of mindere kwaliteit en al zeker dat het nieuw is. Helaas komen productie fouten voor dus ook een nieuwe gaat kapot :).

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
* Bitage 's with rafler

Bovendien is het gewoon je reinste luiheid om hem niet gewoon even te gaan testen :z

• goldmemberf1
Oke oke, bij deze dan de dingen ik ik al uitgeprobeerd heb:

Nieuwe voeding + oude kaart = zelfde probleem
Oude voeding + nieuwe kaart = zelfde probleem
Oude voeding + oude kaart = zelfde probleem

:(

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Ben bang dat je mobo aan gort kan zijn.

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Controleer alle aansluiting op het moederbord, en haald (voorzichtig) je geheugen eruit en plaats het weer teurg, kan zijn dat er ergens een contactje niet goed zit omdat je er tegenaan gestoten hebt ofzo :)

• goldmemberf1
Gedaan,

en nu ben ik nog verder van huis. Nu krijg ik een soort auto-wil-niet-starten-geluid. Ik druk de knop in: zooeeeefffff.... En vervolgens gaat hij weer uit.

Heb de processor ook even losgemaakt, en zie nu dat er 2 pinnetjes lichtjes verbogen zijn. Betekent dit automatisch weggooien? Of zou het echt een mobo-probleem zijn?

Edit: het auto-geluid kwam doordat ik mijn CPU niet had vast geklikt.8)7

[ Voor 10% gewijzigd door goldmemberf1 op 08-12-2007 16:01 ]

• goldmemberf1
Vraag me niet hoe, maad de LED lampjes aan de voorkant branden nu. Vreemde is wel dat zowel het groene als het rode lampje vol branden. Voor de rest hetzelfde probleem.

Lijkt me dus geen mobo probleem, iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door goldmemberf1 op 08-12-2007 18:04 ]

• goldmemberf1
ajj,

lijkt me dus wel een mobo probleem. Heb de CPU getest in een andere pc, die werkt prima. de rest er allemaal uitgehaald, mobo keertje schoongeblazen. Zal dus wel mobo zijn.

Nu kan ik haast nergens meer 478 mobo's vinden. Dus als iemand iets goedkoops ziet, met 4 ddr sleuven.......of iemand kent die er een verkoopt... :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Laat ik nou gister eenzelfde probleem hebben geplaats, voor ook een 478 Moederbord.
Ik had de voeding nog niet vervangen, heb ik dus vanochtend gedaan, maar toen startte de PC evenmin op. Heb dus geconcludeerd dat het het moederbord was.
Alternate in Ridderkerk heeft er nog ...
Mijn probleem is alleen niet met het nieuwe moederbord verholpen; ook kaal komt ie niet door de Post heen, ook geen beeps.
Waarschijnlijk dus toch (of ook) de voeding, en was de voeding die ik gebruikte om te testen te zwak.
Morgen verder ...

Kan dus zijn dat ik morgen een bordje over heb [lol]

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 10-12-2007 23:44 ]

eagle

Pagina: 1