Toon posts:

[XP] 2 X 32 bit of 1 X 64?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb al enige tijd een laptop (1.8 Ghz, 1 GB RAM, met een amd turion 64) met windows xp home SP 2 erop, en ik ben al tijden bezig om de prestaties van mijn systeem te verbeteren.

Ik heb erover nagedacht om Windows XP Pro met SP2 te installeren en dat dan te upgraden naar windows xp pro x64, in de hoop dat ie zo sneller zou gaan.
dit zou ik dan het liefst op een apparte partitie doen, dat in mocht er iets fout gaan ik nog steeds mn normale xp versie, en al mijn data nog heb.

Nu hoorde ik laatst van een vriend dat het ook mogelijk is om ipv de proccesor op 64 bits te laten draaien het ook mogelijk is om hem twee keer 32 te laten doen.

Ik heb even gegoogeled maar kwam niet echt verder, is dit mogelijk en zoja hoe?

Of is het verder verstandiger om mijn systeem te upgraden naar XP pro x64?
En hoeveel zou ik dat in prestaties merken?

Alvast bedankt, Frenker

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar mis je snelheid dan? Want misschien dat xp64 je niks extra's brengt.

specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Een 32bit Windows-installatie kan je niet upgraden naar een 64bit Windows-installatie, want dat is simpelweg totaal anders, je zult dus een schone installatie moeten doen. En wat je vriend zegt is ook je reinste onzin, je kan niet 'twee keer 32 laten doen' ipv 1x 64 (wat dat ook mag betekenen). Je processor is dualcore en kan zowel 32bit als 64bit aan, misschien dat ie dat probeerde aan te geven ofzo.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke, vandaar dat ik ook op google niet zo veel hits kreeg :)
ik 'mis' nergens mn snelheid, en ik ben tevreden met mijn systeem en de snelheid daarvan, maar het blijft toch alijd de sport om tot betere prestaties te komen en het maximale eruit te halen wat erin zit ;)

Bedankt voor de reply's!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je genoeg ruimte hebt op je harde schijf zou ik een aparte partitie aanmaken voor xp64 en daarmee eens gaan proefdraaien. Kijk wel eerst of al je laptopcomponenten worden ondersteunt voor x64 qua drivers.

Het is altijd aan te raden om een dual boot systeem te hebben, dus 2 besturingssystemen naast elkaar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
XP x64 is eigenlijk alleen handig als je 4GB ram hebt (of meer). XP 32bit ondersteunt nl. maar tot 3GB ram. Aangezien jij 1GB hebt (en ws. ook niet gaat upgraden naar 4GB) zou ik gewoon bij XP 32bit blijven. Snelheidsverschil is er nl. niet. Bovendien is x64 wat minder compatible met sommige hard- en software, dus grote kans dat het alleen maar tegen gaat vallen.
Pagina: 1