Flikkerend Scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Op de computer van mijn vader flikkert het beelscherm een beetje. De monitor die op die computer zit is een LG Flatron L1710S en deze monitor gebruikte ik voorheen op mijn oude systeem zonder enig probleem van flikkerend beeld. De videokaart die er in zit is een Nvidia GeForce 7300GS (512 mb) en ik heb reeds de nieuwste drivers enzo geïnstalleerd dus ik denk ook niet dat het hier aan kan liggen. Verder draait het scherm 1024x768 @ 75hz. Het beeldscherm kan in principe 1280x1024 aan, maar dit vindt mijn vader niet prettig en ook bij die setting is er nog steeds flikkering op het beeldscherm.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhogen of verlagen van de Hz kan wel eens helpen, mischien wordt je monitor niet zo blij van die 75 :P, ondanks dat de specs toch zeggen dat het scherm die 75Hz moet kunnen hebben.

flikkert het scherm ook op 1280*1024 ?

en ondanks dat ik denk dat je kaart wel goed is zou ik hem alsnog even testen of andere schermen op die kaart ook beginnen te flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
75Hz zie ik ook altijd flikkeren. Probeer eens 85Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:26

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Controleer even of er misschien een adapter of netvoeding vlak bij de monitor ligt/staat, hier gaat het beeld idd van flikkeren.
Houd adapters zeker 20-30 cm bij de monitor weg, vooral aan de achterkant.
Ik heb het zelf regelmatig gehad met een Philips 107S, die heeft speakertjes in de voet. De adapter voor deze speakers wil nog weleens te dicht bij de monitor liggen - vooral als er schoongemaakt is door mn vrouw O-)
Succes ermee.

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
@ Nubby: Verlagen van de HZ helpt helaas ook niet (wordt juist erger :P) en het verhogen is niet mogelijk (die modi kan hij niet aan, zo wordt aangegeven). Op 1280x1024 flikkert het scherm eveneens.

@ Matel: 75HZ is het maximum dat het beeldscherm aankan, 85HZ proberen is dus helaas geen optie.

@ SWL: Geen adapters e.d. bij de monitor dus hier kan het ook niet aan liggen...

Dus: Een verschillende frequentie lost het niet op en er zijn ook geen adapters e.d. zaken aanwezig die de monitor kunnen verstoren. Weet iemand anders misschien nog een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het flikkeren trapsgewijs erger wordt naarmate je de Hz verlaagt, en het scherm niet hoger kan dan 75Hz, vrees ik dat je een ander scherm moet kopen. Zelf zie ik 85Hz nog flikkeren, pas vanaf 100Hz heb ik nergens last meer van. Nu met een TFT ben ik gelukkig helemaal van het flikkeren af.

edit: ik lees net dat je eerst dit scherm ook gebruikte, probeer eens m.b.v. Powerstrip de Hz te forcen, misschien is het een driver gerelateerd probleem!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Die monitor moet 1024x768 @ 85Hz aankunnen. Dus probeer het eens te forceren zoals ToppieJoppie al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Kun je de VGA kabel loshalen van de monitor, of zit deze vast in de monitor? Anders zou je een andere VGA kabel kunnen proberen. Bij mijn iiyama monitor had ik ook veel geflikker en heb toen de kabel vervangen en toen was het probleem verholpen

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor degenen die aan een flikkerende CRT denken: Als ik de LG Flatron L1710S door Google gooi krijg ik resultaten van een TFT terug. ;)

Verder zou ik ook eens naar de kabel gaan kijken, zoals vingerfrits suggereert.
Ook zou ik eens een andere PC proberen op een andere locatie. Misschien is er lokaal wel iets wat storing veroorzaakt. Klinkt echt ontzettend stom en onwaarschijnlijk, maar ik heb een keer meegemaakt dat de monitor van een van de secretaresses op mijn werk gewoon steeds geen beeld gaf. Maar om een of andere reden gebeurde dat alleen als ze nylon ondergoed aanhad... :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ultraman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:35:
Voor degenen die aan een flikkerende CRT denken: Als ik de LG Flatron L1710S door Google gooi krijg ik resultaten van een TFT terug. ;)

Verder zou ik ook eens naar de kabel gaan kijken, zoals vingerfrits suggereert.
Ook zou ik eens een andere PC proberen op een andere locatie. Misschien is er lokaal wel iets wat storing veroorzaakt. Klinkt echt ontzettend stom en onwaarschijnlijk, maar ik heb een keer meegemaakt dat de monitor van een van de secretaresses op mijn werk gewoon steeds geen beeld gaf. Maar om een of andere reden gebeurde dat alleen als ze nylon ondergoed aanhad... :+
Dan doe jij ook wel andere dingen naast het werken op je werk :P

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
Het probleem lag hem inderdaad aan de bekabeling! Als ik zo achteraf kijk ook heel logisch, omdat we eerst een VGA-kabel vanuit het beeldscherm die later werd verlengd om de computer te bereiken. Hier zal het dus wel aan hebben gelegen, aangezien we nu een andere kabel hebben en het probleem is opgelost ;). Alsnog bedankt voor de hulp en adviezen!

Pagina: 1