Led lampen werken niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 20:14
Ik heb 3 Led lampen gekocht voor mijn bureau te verlichten (socket MR16). Als ik hier gewone halogeen lampen in steek werken deze wel. Maar als ik de nieuwe led lampen in de socket steek werken ze niet.

Alle led lampen werken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, 12V of 220V lamp?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wat voor voeding? Kan zijn dat het een eschakelde halogeen transformator is. En die zijn berekend op een minimale belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120685

Verwissel de beide aansluitdraden eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
Heb ik al eens gedaan. Dit lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 07:22

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kan je meer info geven? Wat voor ledlampen, wat voor halogeenlampen, wat voor trafo/voeding, hoe sluit je het aan, ...? Je topicstart is atm nogal karig.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
Halogeen lampen : 35 Watt 12 V
Led lamp : 1.7 Watt 12V
Transfo : 3 * 35 W ~ 12 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120685

duarf schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:43:
.... Alle led lampen werken.....
Op welke wijze heb je dit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
Als ik ze alle drie in heb steken en ik druk op de knop op het licht aan te doen knipperen ze kort 1x en gaan ze opnieuw uit. De led die op dat moment aan de linkse kant hangt werkt wel maar blijft knipperen.

En als ik 2 halogeenlampen insteek en 1 led werken ze ook. Maar niet als ze er alle drie samen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Geschakelde voeding zoals hierboven dus die een belasting nodig heeft..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het probleem is denk ik je voeding. Het lijkt er op alsof hij een beveiliging er in heeft zitten. Omdat je LED lampen zo goed als geen vermogen gebruiken denkt je voeding waarschijnlijk dat de lampen kapot of niet aangesloten zijn en schakelt hij hem uit om waarschijnlijk een overspanning op de overige lampen te voorkomen. Daarom doet hij het wel met 2 halogeen lampen. Er wordt dan net genoeg vermogen afgenomen om de voeding 'aan' te laten. Waarschijnlijk doet hij ook helemaal niets als je maar 1 halogeen lamp gebruikt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
Met één halogeenlamp en één ledlamp doet hij het wel.
Is er een mogelijkheid om die beveiliging uit te schakelen? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Door er voor te zorgen dat er dus meer vermogen gevraagd wordt. Maar dan ben je meteen het nut van je LED lampen kwijt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
E-Vix schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:08:
Door er voor te zorgen dat er dus meer vermogen gevraagd wordt. Maar dan ben je meteen het nut van je LED lampen kwijt.
Wel meer licht. :) Vooral als je die 3⋅35 W volledig wilt gebruiken: 62 van die LED-spots, nou, dan heb je wel licht genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
E-Vix schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:08:
Mijn doel om led te gebruiken is vooral om minder warmte te produceren. Enkel mijn pc produceert al warmte genoeg om heel mijn bureel te verwarmen. Halogeenlampjes zijn zo warm dat de temperatuur zelfs tijdens de winter vaak oploopt tot 25 - 30°C. En met het licht uit is het licht van mijn monitor te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:04
een grwone rinkerntrafo kopen? dus van 220 naar 12 volt.

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200449

Dat is een bekend probleem. De belasting is inderdaad dan te laag voor de gebruikte trafo.

Dit hebben we ook wel eens gehad (en heb het in mijn eigen huis ook gezien) bij met name de MR11 spots met 15 LEDs.

Dit is ook een van de redenen waarom we ook transformatoren in het assortiment hebben opgenomen die dit probleem dus niet hebben, hierop kun je 1 MR11 spot met 15 LEDs (3mm) probleemloos laten branden.

Er zijn dus diverse oplossingen, maar er zal iets veranderd moeten worden:
- Spots kopen met meer LEDs (of met bijvoorbeeld High Power LEDs) voor meer belasting
- Meer spots aansluiten voor meer belasting
- Transformator vervangen door een exemplaar dat hier geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Anoniem: 200449 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 07:48:
Er zijn dus diverse oplossingen, maar er zal iets veranderd moeten worden:
- Spots kopen met meer LEDs (of met bijvoorbeeld High Power LEDs) voor meer belasting
- Meer spots aansluiten voor meer belasting
- Transformator vervangen door een exemplaar dat hier geen last van heeft.
- als laatste: flinke weerstand ertussen als belasting. Kies juiste weerstand zodat trafo net aanblijft.
Dit is normaal bij schakelende voeding, er moet gewoon veel lopen of het gaat niet goed werken of zelfs defect raken. De schakeling moet namelijk kunnen meten om 12V te kunnen regelen. Bij te weinig stroom valt ie gewoon stil of gaat zelf meer kapot.

De gewone (60W) trafo is gewoon te groot, maar gelukkig met LED spots kun je ook weer voor kleinere trafootje nemen. Dat is makkelijk. Wel gelijkrichten en flinke elco ertussen, anders kun je hoofdpijn krijgen van licht flikkerende 50Hz licht. LED kan al flikkeren tegenover halogeen die door eigen traagheid nagenoeg continu brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
MrDummy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:27:
[...]LED kan al flikkeren tegenover halogeen die door eigen traagheid nagenoeg continu brandt.
Daarbij toegevoegd heb je nog kans dat die spots(indien een goedkoop spotje) maar de halve tijd aan staan en idd niet een nabranding hebben.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
gedacht aan de stroom aan te zetten???? :?
8)7
moet het nog zo waar zijn |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
PRaGA88 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:29:
gedacht aan de stroom aan te zetten???? :?
8)7
moet het nog zo waar zijn |:( 8)7
Misschien zelf eerst even lezen en wat minder van die icoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:27:
- als laatste: flinke weerstand ertussen als belasting. Kies juiste weerstand zodat trafo net aanblijft.
Dit is normaal bij schakelende voeding, er moet gewoon veel lopen of het gaat niet goed werken of zelfs defect raken. De schakeling moet namelijk kunnen meten om 12V te kunnen regelen. Bij te weinig stroom valt ie gewoon stil of gaat zelf meer kapot.
Weerstand zou ik niet gebruiken (moet trouwens parallel, aangezien de spanning al juist is) Die weerstand gaat dan al het vermogen omzetten in warmte, dat is juist wat de TS wil vermijden.
Pagina: 1