Toon posts:

Windows XP op een Dell Vostro 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 2.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Klein vraagje... Mijn vriendin kocht onlangs een Dell Vostro 1000 voor haar universiteitswerk. Probleempje: er staat Vista op ;)

Aan mij dus om XP er opnieuw op te zetten. Nu wou ik even weten of er bekend moeilijkheden zijn bij een XP-installatie op deze Dell? Moeten er bepaalde drivers absoluut mee geslipstreamd worden in de XP-instalaltie?

Bij mijn eigen Aspire 5920 bv. moesten er enkele Intel-drivers geslipstreamd worden alvorens ie de HD herkende.

Ik vraag het maar even om niet voor onaangename verrassingen te komen staan. Op het net vond ik niet direct iets dat er op wees, wél bij de Vostro 1500.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk wat voor hardware erin zit, download de drivers en slipstream de XP installatie CD. Gewoon doen. Gebruik verder de zoekfunctie, dit onderwerp is vaak langsgekomen in de laatste maanden :)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 08-12-2007 13:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met op de Dell site te kijken of er uberhaupt wel XP drivers voor de laptop zijn. Als die er niet zijn zou ik er nooit aan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:38:
Ik zou beginnen met op de Dell site te kijken of er uberhaupt wel XP drivers voor de laptop zijn. Als die er niet zijn zou ik er nooit aan beginnen.
Die zijn er ja, dat is dus het probleem niet. Ze staan hier al allemaal mooi te blinken op m'n andere PC.

Vroeg me enkel af of ie de HD zou herkennen...

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:35:
Kijk wat voor hardware erin zit, download de drivers en slipstream de XP installatie CD. Gewoon doen. Gebruik verder de zoekfunctie, dit onderwerp is vaak langsgekomen in de laatste maanden :)
Heb ik gedaan hoor, het is via dit forum dat ik destijds m'n Aspire 5920 in orde heb gekregen. Maar specifiek voor de Vostro 1000 vond ik niks.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12
Als ie de hd niet herkent prop je er toch een andere in?
Probeer het eens, anders kun je vista vast weer terug zetten

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met Dell is dat de netwerkkaarten vaak niet meteen worden herkend. Dus zoek die eerst op als het je enige PC is, anders kun je moeilijk nog naar de site voor andere drivers. :)

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:52:
Mijn ervaring met Dell is dat de netwerkkaarten vaak niet meteen worden herkend. Dus zoek die eerst op als het je enige PC is, anders kun je moeilijk nog naar de site voor andere drivers. :)
Het is niet m'n enige PC, het is de PC van de GF die ik hier nu thuis heb staan. PC's genoeg dus voor de drivers. Ik heb ze al allemaal op een USB gezet trouwens.

Verwijderd

zover ik weet van een vriend van me die op de dell helpdesk werkt is het bijna onmogelijk om xp aan de gang te krijgen op een vostro, puur omdat er geen drivers zijn voor de xp variant.

Alles is oem gemaakt voor vista voor de vostro.

Officiele support van dell vervalt ook meteen (dit hoeft niet persé een probleem te zijn, maar niettemin kan het irritant zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:56:
zover ik weet van een vriend van me die op de dell helpdesk werkt is het bijna onmogelijk om xp aan de gang te krijgen op een vostro, puur omdat er geen drivers zijn voor de xp variant.

Alles is oem gemaakt voor vista voor de vostro.

Officiele support van dell vervalt ook meteen (dit hoeft niet persé een probleem te zijn, maar niettemin kan het irritant zijn).
Voor de Vostro 1000 zijn er wel degelijk XP drivers hoor
http://support.euro.dell....1000&hidos=WLH&hidlang=du

Verwijderd

dan wens ik je veel succes en ga ik even die vriend een schop verkopen :)

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 15:35
Vostro 1000 is nu trouwens 349 ex BTW , incl verzending.

Ik heb zelf een Vostro 1000 voorzien van Windows XP, draait als een zonnetje, stuk beter dan de Vista die erop stond.

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Sorry dat ik dit oude topic omhoog kick, maar als ik Vista verwijder van mijn schijf, heb ik dan nog steeds garantie? Anders maak ik eerst een image van de disk..

Verwijderd

Technattic schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:02:
Vostro 1000 is nu trouwens 349 ex BTW , incl verzending.

Ik heb zelf een Vostro 1000 voorzien van Windows XP, draait als een zonnetje, stuk beter dan de Vista die erop stond.
Ik heb een probleem bij het installeren van Windows XP op de vostro 1000.

Ik kan de setup starten, partitie aanmaken, de files worden gekopieerd, de setup reboot de computer. En dan gaat het fout... ik krijg geen foutmelding, maar heel kort nadat het scherm komt waarop in nog 39min bezig ben gaat de laptop gewoon uit.

Dit gebeurd ook met een windows 2003 cd.

Ik kan er wel zonder probleem windows xp 64 bit opzetten, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik met een engelse laptop zit; en de laptop is voor mijn dochter van 8. Ik kan geen taalpakket vinden, want die schijnt er niet te zijn.

Dus kan iemand me vertellen hoe ik windows xp x86 kan installeren op de vostro 1000 (AMD 64x2 processor)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 18:21 ]

Pagina: 1