BSOD achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01 15:07
Goede morgen,

Ik heb hier een pc en als ik die opstart dan herstart hij nog voor het laden van windows....
Ken echter helemaal niet in veilige modus komen....

Dus nu is de vraag hoe ken ik ooit uitvinden wat het is als je de fout niet weet...??

Graag jullie hulp nodig :$

Gr. Chriskras

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 08:34

Sebazzz

3dp

Eventlog, of herstarten na BSOD voorkomen door dat in te stellen (Deze Computer -> Eigenschappen) de error hergenereren. Probeer ook eens veilige modus en de bekende troubleshooter.

Dit had je prima zelf op kunnen zoeken. GoT is geen helpdesk (staat ook in de Registratievoorwaarden / korte FAQ e.d.) zoals jij het nu wel gebruikt ;)

Edit: Niet te vergeten dat dit ook nog eens in WOS moet en niet in OH.

[ Voor 46% gewijzigd door Sebazzz op 08-12-2007 13:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als-ie nog voor het laden van Windows herstart lijkt het me dat je geen BSOD krijgt en het ook geen software-probleem is. Check eerst je hardware eens (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter).

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 08-12-2007 13:32 ]

Rail Away!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sebazzz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:30:
Eventlog, of herstarten na BSOD voorkomen door dat in te stellen (Deze Computer -> Eigenschappen) de error hergenereren. Probeer ook eens veilige modus en de bekende troubleshooter.

Dit had je prima zelf op kunnen zoeken. GoT is geen helpdesk (staat ook in de Registratievoorwaarden / korte FAQ e.d.) zoals jij het nu wel gebruikt ;)

Edit: Niet te vergeten dat dit ook nog eens in WOS moet en niet in OH.
Zoals TS al aangeeft: met veilige modus komt hij er ook niet in. Dus kan hij de voorstelde instellingen ook niet maken. Beetje beter lezen en constructief een oplossing voor TS bijdragen lijkt me zinniger dan je huidige reply.

@TS: als het goed is (hoop ik) zie je dus wel even een BSOD. Daar staat bijna altijd een errornummer op, bijv 0x0000007E. Kijk eens of je dat nummer kan zien en zoek dan op Google. Verder: maak alle recente wijzigingen ongedaan, unplug zoveel mogelijk hardware, ze de bios instellingen op standaard enz enz.
Mocht je er helemaal niet uitkomen, dan kan je altijd nog een repair doen. XP cd erin, install kiezen (dus NIET repair), dan zoekt de setup je huidige installatie, dan dan pas repair kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 08-12-2007 13:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Welke acties zijn er recent uitgevoerd op de pc waardoor hij dit vertoont?

Nieuwe drivers geinstalleerd?
Nieuwe hardware?
(Automatische) Windows update?
Etc..

• Chris89
Er is de laatste tijd niks verandert... en de code van het scherm ken je ook niet zien omdat hij te snel weer herstart...

BTW ik heb hem kaal getest HDD+geheugen en voor de rest alles los en krijg hem nog steeds...

Test geheugen ken ik laten draaien omdat hij herstart...

Maar wat als ik hem herstel met windows cd ben ik dan al me bestanden krijg die op dezelfde partitie/ schijf staan??

Gr. Chris

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Bij de recovery start kan je toch kiezen voor no reboot??

Probeer anders herstel consol van XP te draaien../.

[ Voor 32% gewijzigd door To_Tall op 08-12-2007 15:36 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Opstarten, en op F5 rammen, en dan krijgt ge de keuze om automatisch herstart bij BSOD af te zetten :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Wat doet de optie F8 op het moment dat Windows wordt gestart?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Chris89
PcDealer schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:41:
Wat doet de optie F8 op het moment dat Windows wordt gestart?
Kies menu geeft hij in een flits en daarna weer het leuke welbekende blauwe scherm...

@Snake F5 wat ken je daarmee?? Leg me dat eens uit voordat ik het test :?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Chris89 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:44:
[...]

Kies menu geeft hij in een flits en daarna weer het leuke welbekende blauwe scherm...

@Snake F5 wat ken je daarmee?? Leg me dat eens uit voordat ik het test :?
Hetzelfde als wat ik schreef, maar dan een andere knop met andere functie.

Haal HDD, diskette etc. los, een geheugenmodule, zo kaal mogelijk dus en kijkt wat ie dan doet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens een bios-reset, zal niet de oorzaak zijn maar je kunt het altijd proberen. je weet maar nooit. daarna proberen in veilige modus op te starten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je het over een BSOD hebt, maar niet eens meldt welke dan exact kunnen wij je sowieso niet helpen. Er staat eea op het scherm bij een BSOD, lees dat eens, noteer de codes eens en ga daar eens naar op zoek.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.