Geen toegang tot externe HDD (LaCie 500GB)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
Hoi,

Zoals je kunt lezen in de titel krijg ik via Computer>LaCie een foutmelding:

Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

echter, als ik rechtermuisknop>verkennen doe op de externe hdd kom ik er wel zonder problemen in, evenals met autorun>bestanden en mappen weergeven.

Nogal vervelend als ik wat wil opzoeken en mn harde schijf hangt al even aan mn laptop.

Een format zal dit waarschijnlijk oplossen, maar ik heb geen trek in 460GB dataverlies. Ik heb ook geen andere mogelijkheid om dit te back-uppen, buiten dvd's maar dan zal ik 100 schijfjes moeten fikken, zit ik ook niet op te wachten.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Dus als ik het goed begrijp kom je er wel op maar alleen niet rechtstreeks via de verkenner?

En op je laptop werkt hij wel?

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
Hij werkt inderdaad niet rechtstreeks via de verkenner, alleen via rechtermuis of autorun.
Hij werkt niet op mn laptop, op mn desktop kan ik m momenteel niet testen wegens een videokaart met gesmolten koeler, maar dat terzijde.

-Edit:

Ik kan ook geen Hardware veilig verwijderen doen, dan krijg ik de melding dat hij in gebruik is, terwijl ik zeker weet dat hij dat niet is. Geen enkele map geopend, programma draaiend of wat dan ook...

-Edit:

Het probleem heeft zichzelf opgelost :P

[ Voor 37% gewijzigd door appelsaus op 08-12-2007 17:41 ]