Extra speaker toevoegen aan 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik heb nu een 5.1 setje bij mijn tv staan waar ik natuurlijk films op kijk, maar ook muziek mee beluister. Het setje hangt aan mijn pc, die staat 2 meter verderop. Maar daar heb ik dus geen speaker (die staan langs mijn tv) Dus vandaar dat ik eigenlijk nog een speaker wou toevoegen aan mijn actieve speakerset. Als ik simpelweg de kabel van de centerspeaker doortrek naar mijn computer en daar nog een 'center' speaker zou neer zetten, word het volume de helft zo zacht. Dus daarom zou ik eigenlijk willen weten of er een soort van versterkertje is die het signaal opslitst en versterkt. Zodat ik eigenlijk 6.1 heb.

Ik heb al wat rondgevraagt bij mensen, en op got en google gezocht, maar dat leverde geen resultaten op. Dus vandaar dat ik zefl een topic opende, ik hoop dat jullie iets weten.

Alvast bedankt!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Op sommige geluidskaarten is het mogelijk om een koptelefoon aan te sluiten, Je zou dus je 5.1set kunnen aansluiten en en stereo set via de koptelefoon aansluiting.

Ik had dit zelf zo op een Soundblaster Audigy SE en een Soundblaster Live 5.1 . Zet ik het vinkje digitaal in windows dan ging alles via spdif en dus 5.1 haal ik dat vinkje weg dan ging het via de stereo aansluiting.

• ReX_NL
raymonvdm schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:34:
Op sommige geluidskaarten is het mogelijk om een koptelefoon aan te sluiten, Je zou dus je 5.1set kunnen aansluiten en en stereo set via de koptelefoon aansluiting.

Ik had dit zelf zo op een Soundblaster Audigy SE en een Soundblaster Live 5.1 . Zet ik het vinkje digitaal in windows dan ging alles via spdif en dus 5.1 haal ik dat vinkje weg dan ging het via de stereo aansluiting.
Dat klopt, maar ik sluit mijn 5.1 set analoog aan (er zit geen digitale versterker in) Dus daarom heb ik alleen nog de line-in over, en daar zit mijn televisie al op. Vandaar dat ik eigenlijk mijn setje wilde uitbrijden met 1 extra speaker, zonder dat ik volume verlies om het zo maar te zeggen.

Is er niet een apparaatje (mini versterker) die het signaal verdubbelt om het zo even simpel te zeggen?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het geluid wat je center krijgt is niet wat je door een gewone speaker wilt hebben.
Je versterker filtert het geluid en brengt lage tonen naar je subwoofer e.d.
Je center krijgt de heldere middentonen die meestal de stem is van iemand.
Muziek draaien vanuit alleen je center is gewoon niet mooi.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Buiten wat Nomad zegt:
Kun je niet ook gewoon schakelaar gebruiken om tussen de een of de andere te schakelen.

Life is not about specs, it is about joy!

• ReX_NL
Nomad schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:04:
Het geluid wat je center krijgt is niet wat je door een gewone speaker wilt hebben.
Je versterker filtert het geluid en brengt lage tonen naar je subwoofer e.d.
Je center krijgt de heldere middentonen die meestal de stem is van iemand.
Muziek draaien vanuit alleen je center is gewoon niet mooi.
Oja, dat is waar ook. Dan kan ik denk ik beter de front right speaker 'splitsen' het is maar dat ik geluid heb bij mijn pc, en niet dat ik alles alleen links van me hoor. En het zou eventueel ook met een schakelaar kunnen, maar ik heb liever dat ze bijde altijd werken.
Pagina: 1