Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Browsercam of Browsershots?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Regelmatig moet ik de layout van websites testen op verschillende browser/platform combinaties. In het verleden gebruikte ik daarvoor wel eens trial versies van www.browsercam.com of www.browsershots.org.

Tegenwoordig krijg ik geen resultaten meer terug bij Browsershots, waarschijnlijk omdat de wachtrij te lang is en mijn verzoek expired is voordat ik aan de beurt ben.
De website van Browsercam is dramatisch; als ik op linkjes klik wordt vaak gewoon dezelfde pagina vertoond, en ik kan moeilijk een goed prijsoverzicht vinden.

Aangezien ik deze diensten ook voor m'n werk nodig ga hebben, overweeg ik om een betaald account te nemen, in de hoop dat de services dan wel beter werken. Maar omdat van beide organisaties de trial versies ruk zijn, weet ik niet wat ik kan verwachten van de betaalde versies.

Hebben jullie ervaring met de betaalde versie van Browsercam en/of Browsershots en kunnen jullie me vertellen of het het geld waar is?
Of weten jullie wellicht alternatieven?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik heb zelf een tijd een browershot factory gedraaid, dus ben niet 100% bevooroordeeld. Maar persoonlijk ben ik erg tevreden over browsershots, de wachtrijen zijn alleen te lang dit is de reden dat lang niet alles word afgemaakt momenteel.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of weten jullie wellicht alternatieven?
Ik heb gewoon zelf een heleboel browsers gedownload voor Windows en Mac OS X.

PC - Windows XP: Internet Explorer 4 - 7, Firefox 1 - 2, Opera 9, Safari 3, Lynx.
Mac - Mac OS X: Safari 3, Firefox 2, Opera 9.
Mac - Windows XP, bootcamp: IE6 (standalone versie doet raar met o.a. cookies en plugins)

Linux test ik niet op, maar zoveel waarde hecht ik ook niet aan het testen op verschillende platformen. Ik test dan ook vooral HTML/CSS, meestal geen ingewikkelde zaken met javascript of plugins, waar dezelfde browsers op verschillende platformen vaker van elkaar verschillen.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
I'm with Blaise. Ik kom de laatste tijd echt nog maar weinig renderproblemen tegen in de moderne browsers. Met gewoon strakke HTML en CSS2 gaat het opvallend vaak goed. Ik gebruik standaard Opera. Maak een site, kijk af en toe in FF omdat FireBug toch wel verdomd handig is ;) en als het klaar is bewonder ik het nog even in Safari in Windows om te zien dat die het ook perfect doet.

Voor IE6 include ik het welbekende script, en verder houd ik bij het maken van de site al rekening met de bekendere issues van IE6 en IE7.

Het resultaat is een site die gewoon uitstekend werkt bij letterlijk >99% van de bezoekers, en waarvan ik weet dat de HTML en CSS gewoon goed zijn en DUS zouden het ook in de overige browsers goed moeten werken.

Ik ben dan eigenlijk nog benieuwd naar je beweegredenen om nog een browsercam-iets te gebruiken!

• Millennyum
Omdat ik geen webdesigner ben en dus niet altijd weet of ik het goed heb gedaan wat betreft CSS :P

Privé wil ik het gebruiken voor mijn eigen hobby-website, op het werk om te controleren of de websites van onze klanten in alle relevante browsers goed zichtbaar zijn (ben usability consultant).

• Blaise
  • Niet online
Als usability consultant lijkt het met me nóg belangrijker dat je gewoon door de site kan wandelen in plaats van dat je naar een statisch plaatje kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 08-12-2007 20:36 ]

• Millennyum
Ja duh... natuurlijk. Maar dat was niet mijn vraag.

Ik wil gewoon weten welke van beide services de beste is, ik vraag jullie niet om te beoordelen of de reden dat ik ze wil gebruiken wel goed is en of ik mijn werk wel goed doe :/

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 08-12-2007 21:16 ]

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik heb geen ervaring met dit soort diensten omdat ik zelf test in de browsers, maar ik weet wel een alternatief voor je: http://litmusapp.com/. Ik weet dus niet of deze snel is en aan je eisen voldoet, maar je kan het gratis proberen :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Blaise
  • Niet online
Ja duh... natuurlijk. Maar dat was niet mijn vraag.
Ik las "Of weten jullie wellicht alternatieven?" als alternatieven voor website-screenshot-websites, niet alternative sites.

Bovendien lijkt me het niet verkeerd om bij een probleem oplossingen te noemen die anders werken dan de richting waarin de TS zoekt.

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
voor IE gebruik ik
http://ipinfo.info/netrenderer/

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
osxy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:15:
Ik heb zelf een tijd een browershot factory gedraaid, dus ben niet 100% bevooroordeeld. Maar persoonlijk ben ik erg tevreden over browsershots, de wachtrijen zijn alleen te lang dit is de reden dat lang niet alles word afgemaakt momenteel.
Hey, ik heb ook een tijdje een factory gedraaid. Ik ben daar echter mee gestopt toen ik zag hoe ongeloofelijk inefficient zijn python code is. Voor elk shot wordt er een compleet nieuwe browser met lege cache gestart en alles gebeurt serieel, dus uploaden gaat niet tegelijk met het renderen van de volgende.

Waarom starten we geen GoT-browsershots met betere snellere code?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Juup schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:36:
[...]

Hey, ik heb ook een tijdje een factory gedraaid. Ik ben daar echter mee gestopt toen ik zag hoe ongeloofelijk inefficient zijn python code is. Voor elk shot wordt er een compleet nieuwe browser met lege cache gestart en alles gebeurt serieel, dus uploaden gaat niet tegelijk met het renderen van de volgende.

Waarom starten we geen GoT-browsershots met betere snellere code?
Zijn code is toch prima opensource, dus als je het beter kunt, waarom postje dan niet wat patches.
Of hij moet niet over willen naar een paralelle (en cachende) situatie, maar dan nog zou je kunnen forken.

openkat.nl al gezien?

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 22:37
Kijk eens naar browserpool.de. Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dan kan je even lekker in een virtual machine de website in verschillende os-en en browsers bekijken. Kost geld, maar je kan een gratis test accountje aanmaken.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50

Urk

Sinds kort heb ik zelf een MacBook maar daarvoor gebruikte ik vaak de betaalde diensten van BrowserCam om websites vooral in Safari op MacOS X te testen en dat werkte prima! Soms wel een beetje traag maar dat valt erg mee in mijn ogen, en je hebt wel helemaal een complete machine tot je beschikking.

Ik heb er altijd baat bij gehad!

[ Voor 8% gewijzigd door Urk op 13-12-2007 13:57 ]

Verwijderd

Op mijn werk hebben we priority bij Browsershots.org, 10 euro per maand, en werkt echt super. alle screenshots binnen 2 minuten binnen
Pagina: 1