hallo,
Ik vraag me af als het volgende zou lukken zonder extra hardware / servers.
Mijn pc (win xp) draait een apache webserver, nu zou ik een domeinnaam willen "registreren" zodat alle pc's binnen het netwerk die domeinnaam kunnen gebruiken om te verbinden op mijn webserver.
Het addertje hier is dat ook subdomeinen moeten ondersteund worden.
Als router gebruik ik een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware. Op de router config pagina's heb ik iets gelezen van dnsmasq en dit lijkt me hetgeen ik nodig heb (veronderstel ik). Heb de manual deels gelezen van dnsmasq maar snap er de kl*ten van
Dus kort samengevat:
myhost.com -> 192.168.1.10
*.myhost.com -> 192.168.1.10
Met apache's vhosts kan ik de subdomeinen wel zelf naar de juiste map doen wijzen.
Iemand die me hierbij kan helpen?
Alvast bedankt!
Ik vraag me af als het volgende zou lukken zonder extra hardware / servers.
Mijn pc (win xp) draait een apache webserver, nu zou ik een domeinnaam willen "registreren" zodat alle pc's binnen het netwerk die domeinnaam kunnen gebruiken om te verbinden op mijn webserver.
Het addertje hier is dat ook subdomeinen moeten ondersteund worden.
Als router gebruik ik een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware. Op de router config pagina's heb ik iets gelezen van dnsmasq en dit lijkt me hetgeen ik nodig heb (veronderstel ik). Heb de manual deels gelezen van dnsmasq maar snap er de kl*ten van
Dus kort samengevat:
myhost.com -> 192.168.1.10
*.myhost.com -> 192.168.1.10
Met apache's vhosts kan ik de subdomeinen wel zelf naar de juiste map doen wijzen.
Iemand die me hierbij kan helpen?
Alvast bedankt!