Aan beide kanten begint de Erasmusbrug met 2 rijstroken. Op een gegeven moment verdwijnt de onderbroken streep tussen de rijstroken en versmalt de brug, misschien een meter. Dit is waar iedereen zijn eigen wetten gaat hanteren. Strict genomen zou je kunnen denken is het nu 1 rijstrook, dus mag je in het midden gaan rijden (danwel dat doen zodra iemand dreigt je in te gaan halen). De strook is echter dermate breed dat 2 auto's makkelijk naast elkaar kunnen rijden, hetgeen dan ook meestal gebeurt.
Maar hoe sterk sta je als de auto naast je ineens een halve meter opschuift? Er zijn geen verkeersborden die aangeven dat je moet invoegen.
Hier een mooie luchtfoto van hetgeen ik bedoel, dit is de brug aan de noordzijde:

Ik heb ooit wel eens iemand horen zeggen dat er oorspronkelijk geen rekening was gehouden met fietspaden of de tram. Door de toevoeging hiervan werd de ruimte voor auto's te smal om officieel 2 stroken toe te staan.
Maar hoe sterk sta je als de auto naast je ineens een halve meter opschuift? Er zijn geen verkeersborden die aangeven dat je moet invoegen.
Hier een mooie luchtfoto van hetgeen ik bedoel, dit is de brug aan de noordzijde:

Ik heb ooit wel eens iemand horen zeggen dat er oorspronkelijk geen rekening was gehouden met fietspaden of de tram. Door de toevoeging hiervan werd de ruimte voor auto's te smal om officieel 2 stroken toe te staan.
Nederlands is makkelijker als je denkt