Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Erasmusbrug, 2 rijstroken of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Aan beide kanten begint de Erasmusbrug met 2 rijstroken. Op een gegeven moment verdwijnt de onderbroken streep tussen de rijstroken en versmalt de brug, misschien een meter. Dit is waar iedereen zijn eigen wetten gaat hanteren. Strict genomen zou je kunnen denken is het nu 1 rijstrook, dus mag je in het midden gaan rijden (danwel dat doen zodra iemand dreigt je in te gaan halen). De strook is echter dermate breed dat 2 auto's makkelijk naast elkaar kunnen rijden, hetgeen dan ook meestal gebeurt.

Maar hoe sterk sta je als de auto naast je ineens een halve meter opschuift? Er zijn geen verkeersborden die aangeven dat je moet invoegen.

Hier een mooie luchtfoto van hetgeen ik bedoel, dit is de brug aan de noordzijde:

Afbeeldingslocatie: http://i.pbase.com/o6/89/259589/1/62857030.7HHBS4fD._MG_7855_ACR_800a.jpg

Ik heb ooit wel eens iemand horen zeggen dat er oorspronkelijk geen rekening was gehouden met fietspaden of de tram. Door de toevoeging hiervan werd de ruimte voor auto's te smal om officieel 2 stroken toe te staan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij weet niemand dat; ik ben ook altijd ijn de war als ik weer eens op die brug rijd. Aan de andere kant moet je so-wie-so je ogen goed open houden in het verkeer (en zeker in Rotterdam!) waarmee je de kans op ongelukken verkleint. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

voor zover ik weet zijn het 2 rijstroken en mag je ook met z'n 2en naast elkaar rijden (het kan ook makkelijk). Er staat mij iets van bij dat het een truukje is om de doorstroming een beetje te bevorderen.
Het valt me ook op dat er verdomd weinig problemen zijn met de constructie (op elkaar botsende auto's e.d)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
YellowCube schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:34:
voor zover ik weet zijn het 2 rijstroken en mag je ook met z'n 2en naast elkaar rijden (het kan ook makkelijk). Er staat mij iets van bij dat het een truukje is om de doorstroming een beetje te bevorderen.
Het valt me ook op dat er verdomd weinig problemen zijn met de constructie (op elkaar botsende auto's e.d)
Goed trucje; laat een rijstrook verdwijnen en mensen rijden ineens door :)

Ik heb daar overigens ook nog nooit een probleem gezien, gaat dus inderdaad wel verdacht goed.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

ik weet het, 't lijkt totaal onlogisch, maar zoals ik al zei (en je zelf ook opmerkte) het gaat verdacht goed.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben dan wel niet zo bekend met de erasmusbrug, maar dit verschijnsel zie je ook in Den haag. (Segbroeklaan.) Daar zijn ook in een keer de strepen weg. Daar valt me eigenlijk op dat mensen niet begrijpen dat het 2 baans is en gewoon in het midden gaan rijden.

Waarom kan ik niet linken naar google maps?

Hier de goede link:
http://www.google.nl/maps...,0.013475&z=17&iwloc=addr

[ Voor 26% gewijzigd door AkroBatik op 08-12-2007 15:19 ]

.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Er staan alleen strepen aan de zijkant dus ik zou zeggen 1 rijstrook. Verderop bij de stoplichten aan beide kanten worden het meer stroken. Het ligt er aan waar ik rij, zit er een gestresste randdebiel achter me gaan we gewoon 50 rijden midden op en als de doorstroming goed is een poging doen om er met zn 2en op te rijden. Helaas rijden er dusdanig veel randdebielen dat je beter zekerheid voor je zelf kan stellen door midden op te gaan rijden ;)

Whoop!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De theorie erachter: Bij rustig rijverkeer rijden de auto's met relatief hoge snelheid achterelkaar aan richting de voorsorteerstroken. Bij druk verkeer rijden de auto's langzaam naast elkaar over de brug.

Bron:
Broekhuizen, D. (2003) Alledaagse en Bijzondere Verkeersingrepen. In:
P. Meurs & M. Verheijen (eds) In Transit, Mobiliteit, Stadscultuur en
Stedelijke Ontwikkeling in Rotterdam, NAI, Rotterdam.

(ik wist dat ik er ergens iets over had gelezen. Op dit moment volg ik het college 'Verkeerstechnisch Ontwerpen' dit is 1 van de bijlages daarvan, blijkt toch maar weer dat ik nog een beetje aan het opletten ben tijdens colleges :P)

[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 08-12-2007 22:59 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 14:07

Theimon

Snapte!?

Met de personenwagen kan je inderdaad makkelijk naast elkaar. Echter tijdens mijn werk (trucker) proberen mensen er ook naast te rijden. En daar is het toch net te krap voor. Ik gooi m dan ook in het midden, mocht mn trailer ff een eigen willetje krijgen (wat kan met al die hobbeltjes in het wegdek) wordt er tenminste niets geraakt. Ook omdat de weg in een bocht loopt en mn trailer dus in de bocht naar binnen zal komen.
Toch zijn er veel mensen die dit hele gebeuren blijkbaar niet inzien en dus boos worden. Dat soort mensen zouden dan maar eens een dagje met een trailer moeten meerijden om met hun eigen ogen te zien hoe weinig plek je soms hebt in Nederland.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Verwijderd

tijdens mijn rijles moest ik in het midden blijven rijden, als je niet zeker bent van je zaak zorg dan dat je iig niet ingehaald wordt door twijfelachtig te rijden

mja zolang er geen wegmarkering is, dan is het gewoon een brede rijstrook

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Vaag stukje weg ja, maar op de motor maakt dat niet uit. Ik glip d'r gewoon langs daarzo, extra makkelijk :) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1