Toon posts:

Vreemde map bij netwerklocatie's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds enkele weken een vreemd mapje in Netwerklocatie's.
Het mapje staat onder: Op het internet, genaamd:
pa op X69hdba

Zowel pa als de X69hdba zegt me helemaal niks, wanneer ik het probeer te openen krijg ik de melding dat netwerkbron niet beschikbaar is, of niet toegangelijk.
Verwijderen kan ik dat mapje wel, maar geheel overwachts duikt dat mapje toch weer op.
Aangezien ik het toch wantrouwde heb ik een spyware-scan gedaan & NOD32 laten draaien, beide geven geen vreemde dingen aan.

Dus mn vraag is eigenlijk of het kwaad kan, kan een 'onschuldig' mapje in Netwerklocatie's kwaad? In de zin van m'n computer overnemen etc...
En zoja, hoe kan ik dat voorkomen?
En waar komt zo'n mapje ineens vandaan? :D

Rico

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 21:46

Yor

Yor1313#2571

Vertel eens wat meer....

Welk OS heb je en heb je wireless?
Kun je mijn netwerk locaties verkennen, zodat je de netwerknaam kunt zien? Wellicht heb je wireless internet en je buurman ook en hebben jullie beiden een netwerk genaamd "Workgroup".

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thuisnetwerk (Op alle PC's in dat netwerk heet de groep ook Thuisnetwerk).
Het begint met een router:

E-Tech ( 3 normale poorten + 1 WiFi poort)

Op die router staan 3 PC's:
- M'n eigen PC (Windows XP Pro. SP2)
- PC van ouders (Windows XP Pro. SP2)
- Servertje (Windows Server 2003)

En een laptop die gebruik maakt van de WiFi aansluiting:
- Laptop (Windows XP Home SP2)

WiFi is beveiligd met WPA-PSK

Als ik de netwerklocatie's wilt verkennen zie ik alleen de PC's die ook daadwerkelijk in Thuisnetwerk staan, dus de pa op X69hdba niet.

Als ik met de laptop scanned naar WiFi connectie's in de buurt, vindt hij alleen de mijne, dus ik ga ervanuit dat de buurman geen WiFi connectie bezit, daarbij komt dat m'n netwerknaam 'Thuisnetwerk' heet, het moet wel heel toevallig zijn, wil de overbuurman precies zo'n naam hebben bedacht.

Rico

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 21:46

Yor

Yor1313#2571

toevallig een xbox 360 in huis (zo maar een schot voor de boeg...)

Of een externe hd die op linux loopt? verrek, misschien is het wel je router?

Als ik google op hdba krijg ik wat linux hitjes, dus zal daar misschjien aan liggen, je router?

[ Voor 57% gewijzigd door Yor op 08-12-2007 04:58 ]

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen xbox of andere platforms in huis, verder heb ik geen externe apparaten. en dus al helemaal niks wat op Linux loopt.
Of m'n router op Linux loopt, dat weet ik niet.
Maar de vraag of het uberhaupt kwaad kan, zo'n onbekende map in Netwerklocatie's?
Daar ben ik toch wel benieuwd naar, want ik ben in staat geweest om het hele netwerk daarvoor om te gooien (Andere groep, andere namen & nieuwe OS op alle computers), terwijl dat mischien helemaal niet nodig is :D