Toon posts:

Externe Harde schijf probleem.. Graag hulp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. ik heb een aantal maanden een externe harde schijf aangeschaft als backup voor mijn bestanden voor school e.d. Het betreft een WD- Elements 400gb. Werkte prima, tot vanavond uit het niets, hij ineens zegt dat ik m moet formatteren.. Hij geeft wel aan dat er een schijf te zien is, en bij apparaatbeheer is alles ook nog te zien.. Hij ziet zelfs welk merk en type het is.

Als ik bij eigenschappen van de schijf kijk geeft ie aan dat er geen problemen zijn. Ik wilde een systeemherstel doen, misschien dat dat effect heeft, maar dan geeft ie aan dat het station(F) wat dus mijn schijf is, niet kan worden hersteld omdat dit hier niet voor is ingesteld of verdwijderd is.

Ik ben radeloos aangezien er een heleboel belangrijke bestanden op staan..

Wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar!! _/-\o_

Graag hoor ik van jullie reacties...

Groet Jesse

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 23:21

Yor

Yor1313#2571

Plug hem eens in op een andere pc of usb poort? Misschien zijn je instellingen in je Windows(?) wel verrot en moet je eens kijken of je hem aan een andere stationsletter kan toewijzen?

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
nope helaas.. ook geprobeerd op een andere laptop namelijk maar daar ziet ie m ook gewoon als lokaal station(F:) ipv JESSE(F:) En ja ik heb windows.. nog wel althans.. beetje klaar mee inmiddels

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 04:00 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:27
je filesystem is wss kapot, je kan proberen met een file recovery programma de boel te redden. Ik heb ooit Active@ UNDELETE gebruikt om de bestanden van een schijf (waarvan de letter niet eens meer aanwezig was) terug te zetten. Voor je hieraan begint moet je wel zorgen dat je genoeg schijfruimte op een andere schijf hebt om de boel naar toe te plaatsen. Gebruik dan advanced scan, dit gaat alleen wel een flinke tijd duren (hij gaat de volledige 400GB byte-voor-byte uitlezen).
Succes.
PS. dit programma kost wel bijna 40 dollar (people gotta eat) weet hier zo 123 niet een freeware alternatief voor, gewoon ff googelen naar file recovery oid

edit: lol, na ff gekeken te hebben naar die schijf van jou ben ik erachter dat je dezelfde hebt als mijn broertje, na een maand ook ineens kaduuk. Hij is idd goedkoop, zou toch proberen (nadat je je bestanden terug hebt natuurlijk) een andere te regelen bij de winkel (goedkoop is duurkoop, of iig erg vervelend)...

[ Voor 32% gewijzigd door Grote Schurk op 08-12-2007 04:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
allrighty.. bedankt voor je reactie! Ben momenteel bezig met GetDataBack te laten draaien en dan maar hopen..
Mocht iemand anders nog suggesties hebben? Ze zijn welkom!

Overigens, als mijn filesystem kapot is?(weet niet wat dat inhoud..) Is dat met een fragmentatie te verhelpen?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:27
nope, niks doen met die partitie, laat maar lekker zo totdat GetDataBack je bestanden vindt....of niet natuurlijk.
Ehm ik lees dat je nu al bezig bent met scannen, ik hoop dat je hem niet trial draait, dan doetie straks namelijk helemaal niks, hij vindt de bestanden wel maar om ze daadwerkelijk te recoveren moet je het programma aanschaffen. Ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Grote Schurk op 08-12-2007 04:56 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PC Inspector File Recovery schijnt ook wel ok te zijn, en dat heeft geen trial-versie waarmee je alleen je data kan zien vziw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FritsYpeij schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 04:37:
nope, niks doen met die partitie, laat maar lekker zo totdat GetDataBack je bestanden vindt....of niet natuurlijk.
Ehm ik lees dat je nu al bezig bent met scannen, ik hoop dat je hem niet trial draait, dan doetie straks namelijk helemaal niks, hij vindt de bestanden wel maar om ze daadwerkelijk te recoveren moet je het programma aanschaffen. Ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil ;)
Je kan je scan tot de trailversie niet verder wil, gewoon opslaan, en daar verder gaan zodra je het programma aangeschaft hebt, of op een andere manier hebt weten te bemachtigen.

Verwijderd

Topicstarter
Haha okee, nou hij schijnt wel bestanden te vinden, hij is alleen al een dag bezig en nog niet klaar.. Maar goed, het belangrijkst is het dat ik nog bij bepaalde bestanden kan komen! Heel erg bedankt voor jullie reacties!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
Heb het ook al es meegemaakt met een 500GB schijf. Na verschillende progsels heb ik het ding tot de laatste bit toe gered met Active@ File recovery. Wat je ook doet, ga NIET naar die schijf schrijven/formatteren etc voor je je data gered heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee ik zal het inderdaad niet opgeven! Wil al mijn gegevens terug.. GetDataback is niet echt perfect dus zal jou programmatje uitproberen Cubefanatic! Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nou om even te laten weten hoe het is afgelopen, ik heb verscheidene recovery programma's laten lopen en de meeste werkten niet voor mij.. Active@ File Recovery ook niet, maar gaf wel een goed vooruitzicht.. Toen nog eens anderhalve dag laten draaien, en ben nu mijn belangrijkste bestanden aan het overzetten! Dus ik ben zeer in mijn nopjes, om het zo maar even te zeggen!
Morgen maar even terug naar de winkel, of Western Digital even een belletje geven om opheldering te vragen.. Of hebben jullie een beter idee?

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp!

Groet,

Jesse

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mooi dat de belangrijkste bestanden te recoveren lijken. Ik hoop dat je hiervan wel hebt geleerd en inziet dat een harddisk geen betrouwbaar backup mechanisme is. Backup op bv dvd / tape etc is altijd aan te raden naar een copy op een externe of interne HD.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dat blijkt maar weer.. Maarja het is wel het handigst en het snelst.. Maar bij foto's is het uiteraard het slimst om ze op dvd te plaatsen.. Gelukkig staat mn muziek ook allemaal nog op mn Ipod dus kan ik die gewoon met een programmatje terug boeken.. Wat stukken sneller gaat dan die 30gb te recoveren!
Maar die schijf is nu gewoon naar de knoppen neem ik aan? Of is die na formatteren weer te gebruiken?
Pagina: 1