Toon posts:

BD- en HD-DVD-nieuwsitems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als eerste: complimenten met de website. veel vrienden van mij komen er wel eens dus goed werk mannen!
2e: ik lees vaak over blu ray en hd dvd op de frontpage, en dan staan er vele reacties waarin mensen discussie voeren over de verkoopcijfers van spelers en discs. een recent voorbeeld is dit:
nieuws: PS3 goed voor driekwart totale aantal blu-ray-spelers

ik denk dat als het nieuwsitem duidelijker is, er geen discussie kan ontstaan.
over een mening kunnen mensen discussie voeren. of iets als:
"ik vind het niet eerlijk dat er veel meer hd dvd op de schappen ligt!" dat kan, iedereen heeft recht op een mening.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Wat vind jij onduidelijk dan :?

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Moet er geen discussie ontstaan dan? Dat kan namelijk best interessant zijn. Bovendien valt er over dat onderwerp zeker te discussiëren, dus ik zie niet in waarom dat voorkomen zou moeten worden.

Verder, hoe moet het artikel duidelijker zijn dan? Op wat voor manier?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Probeer inderdaad eens duidelijk te omschrijven wat je nu precies bedoelt :)

Vind je dat er onder een dergelijk nieuwsbericht niet gediscussieerd zou moeten/mogen worden omdat het om 'vaststaande' cijfers gaat waar niet over te discussiëren valt? In dat geval: er valt best wat te discussiëren, namelijk over wat users denken dat er in de toekomst gaat gebeuren, over hoe het onderzoek uitgevoerd is, over wat users denken dat van invloed is op die cijfers, ... Een van de sterke punten van Tweakers.net is net dat er ruimte voor discussie geboden wordt :)

Als je wat anders bedoelt, gaarne verduidelijking.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
zo zijn er personen die beweren dat gebundelde discs mee zijn genomen in de telling, terwijl dit feitelijk onwaar is. hetzelfde geldt voor beweringen dat ze alle BD media meerekenen, bijvoorbeeld spellen voor een playstation meetellen bij het aantal BD-video schijfjes die verkocht zijn.
als deze, vaak terugkomende fud (als ik die term goed hanteer?) post in het nieuwsbericht al ontkracht worden, dan is er slechts plaats voor interessante discussiepunten. bijvoorbeeld over wat users denken dat er in de toekomst gaat gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
en de titel is misleidend: er zijn heel wat meer ps3's verkocht, als het totaal aantal BD spelers op de markt vergeleken wordt met PS3's dan is het ook logisch dat je alles PS3's neemt, en niet enkel die in amerika. ook al maakt het bronartikel deze fout, niet klakkeloos overnemen dus.

Verwijderd

Waar haal jij je feiten vandaan eigenlijk? Want een ja/nee discussie moet wel op bronnen gestoeld zijn natuurlijk. Dat geldt voor beide kanten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:50:
Waar haal jij je feiten vandaan eigenlijk? Want een ja/nee discussie moet wel op bronnen gestoeld zijn natuurlijk. Dat geldt voor beide kanten.
zelfde als waar de mensen achter de website www.tweakers.com alles vandaan halen: technische sites en en bijvoorbeeld hidefdigest.com. laatsgenoemde heeft altijd bronvermelding en als iets niet zeker is, bijv. een gerucht dan staat dit er altijd heel duidelijk bij. het wordt niet "als feit gepresenteerd" zoals de uitdrukking gaat die veel moderators graag rondstrooien.
het is maar een forum, dat is heel erg waar. maar toch. is er geen manier om de comments uit te zetten? :P

Verwijderd

Je weet toch wel dat wij niks te maken hebben met www.tweakers.com? ;)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 13:10
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:18:
[...]

zelfde als waar de mensen achter de website www.tweakers.com alles vandaan halen: technische sites en en bijvoorbeeld hidefdigest.com. laatsgenoemde heeft altijd bronvermelding en als iets niet zeker is, bijv. een gerucht dan staat dit er altijd heel duidelijk bij. het wordt niet "als feit gepresenteerd" zoals de uitdrukking gaat die veel moderators graag rondstrooien.
het is maar een forum, dat is heel erg waar. maar toch. is er geen manier om de comments uit te zetten? :P
1; Comments zijn er om gelezen te worden en niet om uit te schakelen. :+
2; Er zijn in afgelopen tijd meer PS3 met een BR-player dan lose BR-players. dat is toch een feit?
3; Stukje vergelijking BR-disk en HD-DVD; die 2 media's zijn erg duur Sony heeft slim aangepakt om Bleu-Ray in de PS3 te stoppen. waardoor Bleu-Ray meer wordt verkocht. je hebt immers meer aan een PS3 dan een standalone player. Playstation Fanboy's kopen die krengen ook.
Zo krijg je toch een meerderheid of zie ik dt nu totaal verkeerd??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1