Ik heb een computer met een 8500 GT. Ik hem mijn TV scherm hierop aangezloten en wil over hdmi op media center bladeren. Alles doet het goed, maar het enige probleem is dat de computer alleen stereo over HDMI zendt. Bij stereo zie ik geluidsactiviteit en hoor ik geluid, maar bij 5.1(dvd/HD filmpjes) geluid zie ik geen geluid verzonden worden en hoor ik niets. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
En je TV snapt 5.1 geluid?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Bij stereo zie ik wel het volumebalkje bewegen en bij 5.1 niet. Dus er gaat volgens mij niet eens geluid door de hdmi heen. Maar waarschijnlijk ondersteunt mijn tv 5.1 ook niet. Ik zou ook het geluid via jacks op mijn tv aan kunnen sluiten, maar wanneer ik de tv op hdmi zet, kan ik alleen maar het hdmi geluid nemen. Ik kan wel de jack van de PC op mijn dvd speler (daar staan de boxen op aangesloten) aansluiten. Het enige probleem is dan dat de dvd speler maar 1 geluidsingang heeft. hier door kan ik gaan geluid van de tv zelf (televisiekanalen) krijgen omdat de pc er al in zit. Bestaat er iets van een stekker waarmee je van 2 paar tulpjes van 2 geluidsbronnen naar 1 paar tulpjes gaat van de ontvanger?
Je kunt misschien in de DVD software aangeven dat hij 5.1 moet downmixen naar 2.0.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?