Samsung 206BW Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07 14:13
Ik heb vorige week de Syncmaster 206bw gekocht zelfde scherm als de 226bw alleen dan in 20inch..

Maar het beeld is heel dof en wazig... letters zijn heel blokkerig en wazig... letters zijn ook soms te licht tov andere letters...

Nou heb ik vernomen.. dat je de beste kwaliteit kan krijgen door je beeldscherm op de hoogste resolutie te zetten... echter kan mij pc niet hoger gaan dan 1280x1024... volgensmij ligt dit aan mn videokaart. En als ik de resolutie op 1280x1024 zet switch de kleurkwaliteit ook automatisch naar 16 bits. Dus heb ik hem maar weer op 1028x768 gezet (1680 x 1050 is de max. haalbare resolutie van de syncmaster).

Op mijn laptop die vrijwel nieuw is... krijg ik ook hetzelfde beeld... ik wou de beeldscherm inruilen.. voor een "HP W1907v 19" of "HP w2207h 22" scherm... maar de verkoper zei dat het probleem bij mijn pc/videokaart lag... en dat ik met die hp scherm hetzelfde probleem zou hebben.

Heb een oude pentium 4 computer; 2ghz, 1GB ram ...
Videokaart: SiS 300/305 (32MB), AGP 2X/4X :P

Laptop is een HP Pavilion DV6000
Processor: T2080 Core 2 Duo, 1.73GHZ, 2GB ram
Videokaart: NVidia GEForce GO 7400

Nu was ik toch al van plan om binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen...(een nieuwe videokaart past toch niet op mijn moederbord) maar ik zou toch graag willen weten wat het probleem eigenlijk is. Als ik mn oude crt scherm aansluit op mijn pentium 4... krijg ik wel gewoon scherp beeld !!!

Maar de verkoper kwam met één of andere verhaaltje.... dat me oude pc en oude scherm wel goed opelkaar zijn afgestemd.. en dat die 206bw alleen goed werkt op een nieuwe pc !!! Best raar, maar heeft hij ook gelijk ?

En als ik een nieuwe pc/videokaart aanschaf... waar moet ik dan op letten, de verkoper gaf aan dat dat de syncmaster op vrijwel alle nieuwe videokaarten goed werkt... maar dat is makkelijk gezegd. De nieuwe pc en de syncmaster gaan naar mn moeder, ik krijg zelf een imac binnenkort. Maar ik wil me moeder wel een degelijke scherm geven... want nu is het beeld niet om aan te zien. Hopelijk krijg ik een duidelijk (eventueel van iemand die hetzelfde probleem had) antwoord... thanx in advance !!! 8)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet de native resolutie draait dan ziet dat er op een TFT brak uit. Dus zorg gewoon dat je de juiste drivers hebt, dan kun je waarschijnlijk wel de 1680*1050 aansturen. Misschien dat je SiS ding dat niet kan, maar de meeste vidkaartjes kunnen het zonder problemen. Dus de verkoper heeft inderdaad gelijk dat je met een ander scherm hetzelfde probleem zal hebben.

• Sefaex
Hey bedankt voor de snelle reactie.. ondanks dat ik volgende maand een nieuwe pc ga halen.. wil ik de komende week toch een nieuwe (zo goedkoop mogelijke) videokaart kopen. Me moederbord heeft een 4x AGP aansluiting... en ik heb effe het internet doorzocht... en ik heb een handvol videokaarten gevonden die nog een 4x AGP ondersteunen.

Nu is mij vraag kan ik op een 4x AGP aansluiting , ook een 8x AGP videokaart aansluiten ?

Want ik wil een NVIDIA GeForce 6200LE van 35 euro halen... maar op sommige sites staat dat hij 4x AGP én 8x AGP ondersteunt... op andere sites staat weer dat hij alleen 8x AGP ondersteunt; beetje vreemd.

Hopelijk krijg ik met deze kaart scherper beeld... het is een oude kaart... maar vergeleken met mijn huidige kaart mag ik denk ik niet klagen... daarnaast is dit denk ik toch wel 1 van de enigste kaarten die nog op mijn moederbord past...

Hier de specs van de videokaart..

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10017440.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
XFX GeForce 6200 LE
Algemeen

MPN: PV-T44D-WANG

Type apparaat: Grafische adapter

Type bijvoegsel: Insteekkaart

Interfacetype: AGP 8x
Processor / geheugen

Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 6200LE

Basis kloksnelheid: 350 MHz

RAMDAC-kloksnelheid: 400 MHz

Videogeheugen geïnstalleerd: 256 MB

Technologie: DDR II SDRAM 64-bit

Snelheid geheugenklok: 533 MHz

Video output

Max. resolutie (extern): 2048 x 1536 / 85 Hz

Ondersteunde grafische weergave: XGA (1024x768), QXGA (2048x1536)

Ondersteuning voor API: DirectX 9.0, OpenGL 2.0

Max. aantal ondersteunde monitoren: 2

TV Interface: TV-uit

Digitale videonorm: Digitale Visuele Interface (DVI)

Videocompressiestandaards: MPEG-2
Uitbreiding / aansluiting

Interfaces:

* 1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
    * 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
    * 1 x TV-uitgang

Uitwisselbare slots: 1 x AGP 8x

Zal ik met deze vidkaart redden..tijdens de koude winterdagen ? :D

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 13:58

BHQ

Max. resolutie (extern): 2048 x 1536 / 85 Hz
Guess so. Hang je monitor via DVI aan het ding en je kwaliteit is helemaal perfect omdat je beeldsignaal niet digitaal -> analoog en vice versa moet.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sefaex schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 03:33:
Hey bedankt voor de snelle reactie.. ondanks dat ik volgende maand een nieuwe pc ga halen.. wil ik de komende week toch een nieuwe (zo goedkoop mogelijke) videokaart kopen. Me moederbord heeft een 4x AGP aansluiting... en ik heb effe het internet doorzocht... en ik heb een handvol videokaarten gevonden die nog een 4x AGP ondersteunen.

Nu is mij vraag kan ik op een 4x AGP aansluiting , ook een 8x AGP videokaart aansluiten ?
AGP is volledig backwards compatible ja. (Dus een AGP 8x kaart werkt in een AGP 4x slot, en andersom.)

En kijk eens hoeveel AGP kaarten er nog zijn. ;) AGP is nog lang niet uitgestorven hoor. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sefaex
Heb uiteindelijk de XFX GeForce 6200 LE gekocht... de 1e 15 min kreeg ik geen beeld. Ik hoorde wel 3 piepjes toen ik de vga cable aansluitte. Nadat ik de dvi cable had aangesloten... kreeg ik na 10 min pas beeld. Maar nu doet doet me schermpje het eindelijk naar behoren... beeld is mooi scherp..en ik kan hem nu eindelijk op de native resolutie zetten.

Heb wel een dode pixel ontdenkt.. denk dat ik weer ga bellen met de verkoper. Maar ja elk voordeel heeft zo zijn nadeel. :)

Alleen heb ik nog 1 vraagje; op de doos van de geforce kaart staat bij System Requirements: A Minimum 350W system power supply... mijn voeding is 300W... kan dit voor problemen gaan zorgen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt natuurlijk aan de rest van je systeem, zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 dit topic. Maar gezien de rest van je systeem niet echt spectaculair is zal 300W goed genoeg zijn (mits het eentje van een deugdelijk merk is natuurlijk.
Pagina: 1