Laptop Accu's van Ebay te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik zou graag een extra accu aan schaffen voor mijn Vostro 1400 maar via Dell kost deze 165 euro.

Via Ebay echter maar zo'n 50 euro.

Nu meldt Dell op de website en via de BIOS van mijn laptop dat alleen Dell echte Dell accu's verkoopt. Echter, de eBay advertenties zeggen dat de accu's Genuine Dell zijn.

Dus wie moet ik nou geloven? Zijn er mensen met ervaringen? En risico's?

Verwijderd

Je hebt te maken met een refurbished of 2dehands accu. Wat dell zegt is dat alleen dell zelf 'offcieele' nieuwe accu's verkoopt, en er geen leveranciers of winkels (horen) te zijn die deze ook zouden verkopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Ik krijg ook advertenties voor allerlei magische potentiemiddelen en miljoenen die ik kan verdienen door even wat geld te verschuiven. Maar die geloof ik niet ;)

Tja, er gaan bij je geen alarmbelletjes rinkelen? Ze kunnen zoveel zeggen als ze willen in de advertenties, en misschien zijn het ooit wel echte Dell-accus geweest. Maar "if it's too good to be true, it probably is". En zo ook nu...

Misschien zijn het wel afgekeurde Dell batterijen, die terug zijn genomen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• cornelixnootje1
Mwoah, ik geloof ook graag dat er een enorme marge zit op die batterijen. Neem ook supradictus, de ebay selller die originele nieuwe Dell TFTs verkoopt voor soms 50% van de Dell prijs.

Dus ik vraag me gewoon af, is 50 euro een prijs waarvoor dit in principe een goed product kan zijn, of dat dat gewoon niet mogelijk is.

De seller feedback van de verkopers is wel goed trouwens.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:35:
Dus ik vraag me gewoon af, is 50 euro een prijs waarvoor dit in principe een goed product kan zijn, of dat dat gewoon niet mogelijk is.
Maar een manier om erachter te komen: uitproberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Wat is er mis met een accu die bijv 75% nog werkt ipv z'n volle 100% ? :) Dat neem je voor lief meestal of die accu's is idd iets mee aan de hand. Immers als het gewoon goed werkt of hij je vragen goed beantwoord wat is er dan mis mee?

Soms schaf ik ook wel eens een 2dehandsproduct aan waarvan ik weet dat er iets mis mee is, maar goed als ik er mee leven kan.. why not :P

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Ik zou het gewoon doen voor die 50 euro.
Als je een kijkt naar zijn feedback, hij verkoopt alleen maar Dell accu's. En alleen maar positieve reacties. Ik heb niemand kunnen vinden die over de batterijen klaagt bij zijn feedback.

• cornelixnootje1
Jimster schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:43:
Ik zou het gewoon doen voor die 50 euro.
Als je een kijkt naar zijn feedback, hij verkoopt alleen maar Dell accu's. En alleen maar positieve reacties. Ik heb niemand kunnen vinden die over de batterijen klaagt bij zijn feedback.
Ja, maar is die feedback niet vlak na levering? Ik bedoel, misschien duurt het even voor dat ie stuk gaat. :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
In het ergste geval kan je accu hooguit uit elkaar klappen.

Als dat gebeurt heb je wel een garantie probleem mocht er nog garantie op de laptop zitten. Verder heb ik altijd wel bedenkingen bij Ebay accus en batterijen. Is het echt zoveel goedkoper dan via dell zelf ?

Verwijderd

natuurlijk zijn ze niet te vertrouwen, ze zijn goedkoop en ze zullen het doen maar er is altijd een grote kans dat hij ontploft in je lappie. Maarja, wat wil je, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:54:
natuurlijk zijn ze niet te vertrouwen, ze zijn goedkoop en ze zullen het doen maar er is altijd een grote kans dat hij ontploft in je lappie. Maarja, wat wil je, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he.
groot? waar baseer je dat op?

Verwijderd

Naar aanleiding van dit topic heb ik zo'n kleine twee weken geleden een 9 cell vostro 1400 accu gekocht ook van ebay(shop: Pandawoods), binnen 4 werkdagen had ik hem in huis via de normale post vanuit Hongkong.

Het lijkt op een officiële Dell accu, hij zat tevens nog in de originele verpakking, althans daar leek het op. Hij functioneert dan ook gewoon naar behoren.

Voor 55 euro incl. verzendkosten kan ik op dit moment dan ook zeker niet klagen ! Ik zou het er dan ook gewoon op wagen ! (als je dat nog niet gedaan hebt)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:46

Tys

Ik heb hier ook een Apple accu via eBay gekocht, deze gaat langer mee als de orginele en was toch 3x zo goedkoop ... Zelfs als de kwaliteit elke jaar 10% achteruitgaat heb ik er nog 3 jaar voordeel van ten opzichte van de orginele accu. En hij past zelfs perfect.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• cornelixnootje1
De vraag is natuurlijk hoe groot de ontploffingskans is bij die nep accus.

Verwijderd

Misschien ben ik wel erg naief, maar wanneer ik het orgineel naast de geimporteerde ebay accu leg, kan ik geen verschillen bekennen.
Maargoed, zodra hij zich transformeerd naar een explosief zal ik mijn bevindingen hier melden.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:58:
Misschien ben ik wel erg naief, maar wanneer ik het orgineel naast de geimporteerde ebay accu leg, kan ik geen verschillen bekennen.
Maargoed, zodra hij zich transformeerd naar een explosief zal ik mijn bevindingen hier melden.
de behuizing van de accu kan dan ook best een originele zijn (2e hands ofzo), maar de cellen binnenin kunnen vervangen zijn. Geen evrschil te zien, wil niet zeggen dat er een verschil is ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Denk eens na, wie zou alleen Dell accu's kunnen verkopen? Juist, Dell ja. Dus wie heeft er volgens Dell zelf (welke ook jou dwingen tot aanschaf bij hun) een monopolie: Juist, Dell zelf. Oftewel, ze vragen er lekker veel voor. Tegenwoordig zijn laptops rete goedkoop en als ze ff kunnen cashen op zo'n accu, welke je toch nodig hebt dan, dan doen ze dat.

Volgens mij is 50 euro een prima prijs.

Verwijderd

He zou ook om (kwalitatief goede) namaak kunnen gaan. Het importeren daarvan binnen de EU is een economisch delict. Komt op het zelfde naar als bijvoorbeeld een namaak Rolex binnenbrengen. Je bent je smokkelwaar kwijt en kunt tevens een forse boete tegemoet zien.

Best wel tricky dat zelf importeren :+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat lijkt me onzin omdat je vooraf nooit kun weten of het een origineel of namaak is.

ARME AOW’er

Verwijderd

Die cellen vervangen wordt in europa niet vaak gedaan, omdat arbeidslonen nou eenmaal hoog zijn. Er is in Nijmegen wel een zaakje wat het doet, en dat kost ongeveer de helft van de nieuwprijs van een accu. En daar zal het grootste gedeelte wel arbeidsloon van zijn... Dus 50 euro vind ik nog niet zo' n hele gekke prijs.
Pagina: 1