Toon posts:

[Vista] Externe hardschijf ontvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit mijn oude PC een Seagate baracada (met gegevens erop) gehaald en in een drager gestopt zodat het als het ware een externe hardeschijf wordt. Nu plug ik hem er in via USB (en ja de stekker zit er in) en dan krijg ik in Windows Vista de melding dat er een usb voor massaopslag is gevonden en dat de instalatie is voltijd. Hier kan ik echter niets mee want ik kan de hardeschijf niet benaderen. Heb gekeken welke driver vista gebruikt en die lijkt me goed: USBSTOR.SYS (of zo iets). Ik kan ook via veilig verwijderen 'usb voor massa opslag verwijderen' maar geen echte schijf. Ook heb ik via hardeware toevoegen geprobeerd om een nieuwe driver versie te vinden maar die vind ie niet, heb al de nieuwste.

Verwijderd

Heb je al bij computerbeheer (en dan schijfbeheer) gekeken of je hardeschijf wel gepartitioneerd is?

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat hij dan niet bij. Er staat dan alleen mijn 'normale' hardeschijf bij.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Jumper settings op je externe schijf.
Ga daar maar eens mee spelen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:41:
Jumper settings op je externe schijf.
Ga daar maar eens mee spelen.
Ja dat was het, moest hem op master zetten. Thx!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat uit de weg zijnde heb ik een tweede vraag;

Dit is dus gewoon een Seagate Baracuda 300 GB hardeschijf die ik voor mijn oude pc als uitbreiding had gekocht. Daar had ik hem gewoon ingebouwd. Nu wil ik het liefst nog niets in mijn nieuwe pc bouwen (don't ask why) dus heb ik besloten om hem in een externe behuizing te bouwen. Dit is nu dus eindelijk gelukt. Mijn vraag is echter hoe het zit met de koeling. De behuizing heeft geen vorm van koeling voor zover ik kan zien. Ik zou willen zeggen dat de behuizing van allimium is.... maar dat weet ik niet zeker. Ik ben niet van plan om de hardeschijf de hele tijd te belasten. Er staan nu gewoon films en images van games op die 'oude' hardeschijf en de schijf wil ik dan alleen browsen als ik een film ga kijken of als ik een image nodig heb of als ik een film heb gedownload en die naar die schijf kopieer. Weet iemand hoe het in zo'n geval met de koeling zit???

Groetjes Freakie

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Misschien is het dan wel handig om te weten om welke externe behuizing je gebruikt !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon een beetje op een goed geventileerde plaats neerzetten, liefst met een standaard indien meegeleverd rechtop zodat de behuizing zelf het koellichaam wordt.

Zo worden mijn Akasa kastjes ook gekoeld met daarin een 250GB sata 7200 rpm disk. Gaat prima vooralsnog.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het dan wel handig om te weten om welke externe behuizing je gebruikt !?
Geen idee staat geen merk op en heb de behuizing van mijn vader gejat en hij was vergeten welk merk.....
Gewoon een beetje op een goed geventileerde plaats neerzetten, liefst met een standaard indien meegeleverd rechtop zodat de behuizing zelf het koellichaam wordt.
Geen standaard, helemaal niets. Hij ligt gewoon zeg maar en ik wilde hem onder mijn pc leggen (kan met mijn buro) maar denk dat dat een beetje te warm wordt?
Pagina: 1