Pc loopt vast tijdens aansluiten hdd 500 gb :(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Ik heb vandaag een nieuwe externe schijf gekocht van 500 GB. (van laCie)

Nouja.. ik blij naar huis, meteen het schijf uit de doos gehaald.
De nieuwe schijf plaats ik op mijn bureau en sluit het aan op mijn pc (natuurlijk via USB).
Maar nadat ik het heb aangesloten loopt mijn pc opeens helemaal vast, en kan ik helemaal niks meer doen. Mijn pc reageert dan nergens meer op.

Hiernaast heb ik ook nog een externe schijf van 250 Gb, dat gewoon werkt (ook via usb). Hiermee heb ik nooit problemen gehad.

Weet iemand misschien waarom het nieuwe schijf van 500 GB niet werkt? Iemand een tip wat ik kan doen? :P

Dank :)

[ Voor 61% gewijzigd door dzdesign op 14-12-2007 18:00 ]

Hoi

• dzdesign
niemand die me kan helpen?

Hoi

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Moet je niet de computer uitzetten en daarna opnieuw opstarten met de schijf aangesloten?

Maar eigenlijk snap ik niet zo veel van je verhaal om eerlijk te zijn..... 8)7

• dzdesign
ik222 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:17:
Moet je niet de computer uitzetten en daarna opnieuw opstarten met de schijf aangesloten?

Maar eigenlijk snap ik niet zo veel van je verhaal om eerlijk te zijn..... 8)7
Mijn verhaal aangepast.
O-)
Nee, een externe hdd wordt meteen gezien door je computer. Het hoeft dus niet aangesloten te worden voordat je de computer opstart.

Hoi

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens een andere USB poort.

• dzdesign
---RRR--- schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:32:
Probeer eens een andere USB poort.
Ik heb bijna alle poorten geprobeert. Een externe usb hub heb ik ook (7 usb aanluitingen) en lukt ook niet. Usb poorten van het systeemkast lukken ook niet. Ik ga het nog een keer proberen. :)

Hoi

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dzdesign schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:37:
[...]
Ik heb bijna alle poorten geprobeert. Een externe usb hub heb ik ook (7 usb aanluitingen) en lukt ook niet. Usb poorten van het systeemkast lukken ook niet. Ik ga het nog een keer proberen. :)
Logisch te werk gaan, en andere PC proberen. Dan weet je of het aan jouw PC ligt of aan de harde schijf. Als het de PC is, dan is de volgende stap om te booten van een Live CD en kijken of het hardware of software is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Heb je nog een andere pc thuis staan? Als die daar ook niet op werkt, dan deugt de schijf gewoon niet.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Eens in je bios kijken of usb 2.0 wel aan staat ?
USB 1.0 werkt niet denk ik .

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

En als bovenstaande tips niet voldoende zijn. Beschikt de schijf over een externe voedingsaansluiting? Probeer die eens.

• dzdesign
gambieter schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:38:
[...]

Logisch te werk gaan, en andere PC proberen. Dan weet je of het aan jouw PC ligt of aan de harde schijf. Als het de PC is, dan is de volgende stap om te booten van een Live CD en kijken of het hardware of software is.
Een andere pc heb ik hier niet. Maar ik wil hierover nog wat zeggen.

Ik heb namelijk 2 parties met mijn hardeschijf (intern).
Heb schijf C: en schijf D:.
Op schijf C: heb ik windows XP pro staan.
En op schijf D: heb ik ook windows XP pro staan.Maar schijf d is voor de rest leeg.

En ik zit nu gewoon in schijf C: Waar ik altijd gebruik van maak.

Ik heb namelijk dit geprobeert.
Tijdens het opstarten van mijn computer kan ik kiezen of ik naar schijf C: of naar schijf D wil.
Natuurlijk ga ik altijd in schijf C: Maar ik ben gisteren gewoon in schijf D gegaan om het te proberen.
En het schijf (500 GB extern) werkt gewoon. Maar in schijf C: werkt het niet.

Dus het schijf is zeker niet kapot 8)

Mijn computer loopt vast, welke usb poort ik ook maar gebruik? :| (in schijf C:)

[ Voor 3% gewijzigd door dzdesign op 08-12-2007 15:32 ]

Hoi

• dzdesign
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:43:
Eens in je bios kijken of usb 2.0 wel aan staat ?
USB 1.0 werkt niet denk ik .
Ik heb een USB 1.0 en/of 1.1
Naast het nieuwe schijf (extern 500 GB) heb ik nog een oude externe schijf (extern 250 GB). Maar die werkt gewoon via 1.1 :)

Hoi

• dzdesign
Xander2000 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:48:
En als bovenstaande tips niet voldoende zijn. Beschikt de schijf over een externe voedingsaansluiting? Probeer die eens.
Een externe voeding is er wel, en die natuurlijk aangesloten.

Hoi

Verwijderd

wat gambieter en Yohan volgens mij bedoelen is dat je de externe schijf eens moet proberen op een andere pc
zo sluit je dus je eigen pc of die externe LaCie uit
maar als die schijf wel loopt op de ene installatie(D:)
en niet op je huidige installatie(C:) dan denk ik dat er iets in je OS mis zit

• dzdesign
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:29:
wat gambieter en Yohan volgens mij bedoelen is dat je de externe schijf eens moet proberen op een andere pc
zo sluit je dus je eigen pc of die externe LaCie uit
maar als die schijf wel loopt op de ene installatie(D:)
en niet op je huidige installatie(C:) dan denk ik dat er iets in je OS mis zit
Ja ik snap het wat ze bedoelen. Maar wat ik niet snap is waarom het op D: wel werkt en op mijn huidige C: niet?
Net als jij zei misschien is het mijn OS, maar kan het ook aan mijn virusscanner liggen? Want die is behoorlijk streng >:) . Ik gebruik namelijk McAfee Virusscan Enterprice 8.5.0i. :P Heb het ook wel uitgeschakeld en dan mijn externe schijf aangesloten. Maar het zelfde verhaal. |:(

En ik snap ook niet waarom een externe schijf (mijn oude 250 gb) wel werkt? En deze niet?

[ Voor 11% gewijzigd door dzdesign op 08-12-2007 15:40 ]

Hoi

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dzdesign schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:36:
[...]
Ja ik snap het wat ze bedoelen. Maar wat ik niet snap is waarom het op D: wel werkt en op mijn huidige C: niet?
Als je gelijk had verteld wat je al geprobeerd had, dan was die discussie niet nodig geweest. Wees dus volledig in je informatie.
Net als jij zei misschien is het mijn OS, maar kan het ook aan mijn virusscanner liggen? Want die is behoorlijk streng >:) . Ik gebruik namelijk McAfee Virusscan Enterprice 8.5.0i. :P Heb het ook wel uitgeschakeld en dan mijn externe schijf aangesloten. Maar het zelfde verhaal. |:(

En ik snap ook niet waarom een externe schijf (mijn oude 250 gb) wel werkt? En deze niet?
Tja, het kan van alles zijn, van driver incompatibiliteit tot een storende applicatie. Kom je alleen maar achter door systematisch te werk te gaan. Of misschien makkelijker een herinstallatie van Windows. Maar McAfee En 8.5i zal het niet zijn, die draai ik ook en geeft nooit problemen met externe harde schijven.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-12-2007 15:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dzdesign
Tja, het kan van alles zijn, van driver incompatibiliteit tot een storende applicatie. Kom je alleen maar achter door systematisch te werk te gaan. Of misschien makkelijker een herinstallatie van Windows. Maar McAfee En 8.5i zal het niet zijn, die draai ik ook en geeft nooit problemen met externe harde schijven.
Nou ik weet het niet meer hoor. En een storende applicatie, is het mogelijk om daar achter te komen?
Ik zit nu in mijn D: schijf, en het werkt gewoon supper. Ik formateer het nu naar NTFS. Misschien werkt het dan wel op C:??

[ Voor 6% gewijzigd door dzdesign op 08-12-2007 16:39 ]

Hoi

Verwijderd

Misschien ook handiger om eens de specificatie's van je systeem neer te zetten en wat je er allemaal op aangesloten hebt, met name de voeding kan een probleem zijn.

Verder, al een ander USB kabel geprobeerd etc ?

Om een slotje te voorkomen, zoals al eens eerder is gebeurd, aangezien de FAQ aangepast is over het openen van een nieuw topic ;)

• dzdesign
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:45:
Misschien ook handiger om eens de specificatie's van je systeem neer te zetten en wat je er allemaal op aangesloten hebt, met name de voeding kan een probleem zijn.

Verder, al een ander USB kabel geprobeerd etc ?

Om een slotje te voorkomen, zoals al eens eerder is gebeurd, aangezien de FAQ aangepast is over het openen van een nieuw topic ;)
Mijn systeem:

Manufacturer AMD
Type Duron (Morgan)
Clock Speed 1.2 GHz
Front Bus Speed 200 MHz
Cache 64 K
Socket Socket 462
368 MB geheugen
Volgens mij moet dit wel genoeg zijn.

Een oud pc'tje hoor 8)7

Volgens mij moet dit wel genoeg zijn.

Maar ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met mijn systeem. Want een mijn andere externe schijf werkt gewoon.

Alle usb poorten geprobeert, maar mijn pc blijft vastlopen! Ook andere kabels gebruikt.
Maar NEE, Nou shitsooooooi :(

[ Voor 3% gewijzigd door dzdesign op 08-12-2007 17:06 ]

Hoi

• dzdesign
Hee het is gelukt! _/-\o_

Dit heb ik gedaan.
Computer opnieuw opstarten
Opstarten in schijf D: (waar het externe schijf 500 gb werkte)
Daarna het externe schijf formateren naar NTFS

Computer opnieuw opstarten
Opstarten in schijf C:
Nu herkende mijn pc gewoon het schijf en werkt het nu gewoon!
ik moest gewoon wat meer proberen 8)7

Toch bedankt allemaal!

Het topic kan gesloten worden. :)

Hoi

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Het lijkt erop dat Windows het wel wil maar het niet kan. Omdat hij vast blijft hangen, betekent het dat Windows wel iets doet wanneer je de disk aanzet, maar om de 1 of andere reden ergens niet verder komt vanwege een conflict of brakke drivers of zo.

Installeer je moederborddrivers eens opnieuw. Inclusief de USB drivers.

edit: oplossing dus al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door ---RRR--- op 08-12-2007 17:47 ]

• dzdesign
---RRR--- schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:44:
Het lijkt erop dat Windows het wel wil maar het niet kan. Omdat hij vast blijft hangen, betekent het dat Windows wel iets doet wanneer je de disk aanzet, maar om de 1 of andere reden ergens niet verder komt vanwege een conflict of brakke drivers of zo.

Installeer je moederborddrivers eens opnieuw. Inclusief de USB drivers.

edit: oplossing dus al gevonden.
Ja precies. Windows herkent het wel, maar het bleef door een of andere manier vast haken.
Maar het is gefixt.

Toch bedankt!

Hoi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Lekke condensatoren? Daardoor wordt een kast ook @random instabiel. Kan net zijn dat deze hdd iets meer stroom uit de USB poort haalt dan de vorige en daardoor net niet lekker werkt(e)

Overigens denk ik dat een USB2 krt niet slecht is, vermoedelijk heb je nu ook slechts USB1. (Gezien de ouderdom van die kast)

Verwijderd

Niet handig om je topic-start door te strepen omdat je de oplossing hebt. Anderen met een soortgelijk probleem vinden jouw topic misschien wel via de search en je maakt het ze dan moeilijk ;)
Pagina: 1