Beste mensen,
Na lang gegoogled te hebben en hier ervaringen te lezen heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden. Veel mensen hebben last met s/pdif instellingen elk probleem heeft vaak zijn eigen antwoord/oplossing.
Ik heb een Asus A7N8X deluxe 2.0 moederbord met s/pdif
Met de laatste moederbord drivers en audiodriver 4.62
In de NVmixer heb ik s/pdif ingeschakeld
me versterker staat ook juist ingesteld.
Maar ik krijg geen geluid uit me boxen als ik bijvoorbeeld muziek draai.
Als ik me geluid aansluit via 3,5 mm naar links/recht(wit-rood) en aansluit op me versterker dan krijg ik wel geluid uit me boxen. Uiteraard is het geluid via s/pidf voordelen zoals dolby digital 5.1 en zuiverder geluid.
Ik heb gebruik een duur coax audio digital kabel die speciaal geschikt hiervoor is.
overigens heeft mijn mobo een
Realtek ALC650 audiochip
Na lang gegoogled te hebben en hier ervaringen te lezen heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden. Veel mensen hebben last met s/pdif instellingen elk probleem heeft vaak zijn eigen antwoord/oplossing.
Ik heb een Asus A7N8X deluxe 2.0 moederbord met s/pdif
Met de laatste moederbord drivers en audiodriver 4.62
In de NVmixer heb ik s/pdif ingeschakeld
me versterker staat ook juist ingesteld.
Maar ik krijg geen geluid uit me boxen als ik bijvoorbeeld muziek draai.
Als ik me geluid aansluit via 3,5 mm naar links/recht(wit-rood) en aansluit op me versterker dan krijg ik wel geluid uit me boxen. Uiteraard is het geluid via s/pidf voordelen zoals dolby digital 5.1 en zuiverder geluid.
Ik heb gebruik een duur coax audio digital kabel die speciaal geschikt hiervoor is.
overigens heeft mijn mobo een
Realtek ALC650 audiochip
[ Voor 3% gewijzigd door jzoin2 op 07-12-2007 23:42 ]